Ważą się losy ostatecznego kształtu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jak mówi portalowi Wirtualnemedia.pl posłanka Daria Gosek-Popiołek z Lewicy Razem, dzięki protestowi mediów wydawcy zostali usłyszani przez parlamentarzystów. – W mojej ocenie wiele może się jeszcze zdarzyć – mówi o szansach przyjęcia w Senacie poprawek Lewicy posłanka partii Razem.
Na piątkowym posiedzeniu rady programowej Telewizji Polskiej większością głosów odrzucony został zgłoszony przez Krzysztofa Lufta projekt uchwały wzywającej Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do natychmiastowego przekazania środków abonamentowych do TVP. - To zdumiewające - mówi Wirtualnemedia.pl Luft. Chodzi o 200 mln zł.
Kiedy Ligę Mistrzów pokazały kanały Polsat Sport Premium, wielu abonentów Canal+ nie musiało dopłacać za dostęp do meczów. Od nowego sezonu to się zmieni. Dodatkowa opłata zirytowała klientów drugiej co do wielkości platformy. Niektórzy w mediach społecznościowych wspominają o możliwości skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że na razie takowe nie wpłynęły.
W ub.r. Fratria, właściciel m.in. tygodnika „Sieci”, portalu wPolityce i telewizji wPolsce, przy wzroście przychodów o 11 proc. zarobiła na czysto 6,8 mln zł, o dwie trzecie więcej niż przed rokiem.
Kanał TVP1 był najchętniej oglądaną stacją w I półroczu tego roku, przed TVN i TVP2. Największy wzrost w zestawieniu 20 stacji zanotowała TV Republika, która trafiła na miejsce szóste. Najwięcej stracił z kolei kanał TVP Info.
Do stacji TVN wróciły po kilkuletniej przerwie reklamy spółek Skarbu Państwa - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl. Są to m.in. spoty banku PKO BP, Banku Pekao SA, Alior Banku i Link4. Reklamy firm państwowych były już obecne w zeszłym roku w kanałach tematycznych TVN, ale w tym roku wydatki tam są większe.
BBC Studios wzmacnia zespół w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Marcin Boroszko objął właśnie nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. sprzedaży reklam. Będzie odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych strategii sprzedaży reklam oraz identyfikowanie nowych możliwości biznesowych na wielu platformach.
Wywodząca się z Wielkopolski sieć kablowa Inea w ub.r. zanotowała prawie 33 mln zł straty netto, ponieważ przy wzroście przychodów o 5,4 proc. do 411 mln zł jej koszty operacyjne poszły w górę o 15 proc.
Przełomowe regulacje w sprawie sztucznej inteligencji AI Act wejdą w życie. Jak będą wyglądały w praktyce? Na co musi przygotować się branża reklamowa?
Telewizja TVN nie rezygnuje z programu „Autentyczni”. Co najmniej jeden odcinek formatu ma trafić do jesiennej ramówki kanału – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Producent telewizyjny FremantleMedia Polska, od lat zajmujący się realizacją m.in. serialu „Na Wspólnej” i programu „Rolnik szuka żony”, w ub.r. zanotował spadek przychodów o 4 proc., a jego zysk netto zmalał o 0,9 mln zł.
Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma przeprosić TV Republika za niewpuszczenie dziennikarza na konferencję. - Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozważy możliwość wniesienia apelacji po uzyskaniu pisemnego uzasadnienia wyroku - informuje Wirtualnemedia.pl Centrum Informacyjne resortu.
- Budujemy sieć lojalnych i zaangażowanych w markę osób. A że to dobry kierunek – potwierdza fakt, że od 43 kwartałów odnotowujemy stały wzrost - mówi Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings - Patrzymy na rozwój biznesu długoterminowo – nasz horyzont to co najmniej kolejne 10 lat. Skupiamy się na wzroście wraz z lojalnymi i zadowolonymi użytkownikami.
Dobiegł końca trwający długimi miesiącami festiwal dotyczący przejęcia i fuzji z Paramount Global. Na liście nie brakowało kandydatów, ale od początku najpoważniejszym było Skydance Media. Aż do chwili, gdy w czerwcu zarządzające Paramountem National Amusements nie wycofało się nagle z niemal gotowej umowy. Jaki los ostatecznie czeka jedną z najstarszych hollywoodzkich wytwórni?
Na platformie Patronite Krzysztof Ziemiec rozpoczął zbiórkę na działalność swojego kanału youtube’owego Otwarta Konserwa.
Nowa “Rzeczpospolita” ujawniła niepokojące wyniki badań dotyczące wpływu korzystania ze smartfonów na dzieci i nastolatki. Ich sen skrócił się nawet o trzy godziny, bo korzystają z urządzeń elektronicznych po nocy.
Na rynku zadebiutował „Newsweek Magazyn Kryminalny”, wydany przez Ringier Axel Springer Polska. Nowy tytuł można kupić wraz z poniedziałkowym wydaniem tygodnika „Newsweek” oraz w osobnej sprzedaży. Pismo skupia się na historiach kryminalnych z Polski, opisuje też historie ze świata.
W nowej kampanii reklamowej Play na Kartę występuje Smolasty. To kolejna gwiazda muzyk promująca tę ofertę.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące zatrudniania kierowców na potrzeby Jeronimo Martins Polska i Dino Polska. Urząd podejrzewa zmowę cenową. Przeprowadzono przeszukania w siedzibach obu spółek, a także współpracujących z nimi firm transportowych.
Obecnie 43,6 proc. konsumentów robi duże lub rodzinne zakupy według wcześniej przygotowanej listy konkretnych artykułów. Wśród nich 32,7 proc. korzysta w tym celu z kartki papieru, a 67,3 proc. – ze smartfonu. Rok temu te deklaracje dotyczyły odpowiednio 58,2 proc., 37,5 proc. i 62,5 proc. ankietowanych. Aktualnie w ogóle nie robi w ten sposób zakupów 52,7 proc. klientów sklepów – wynika z badań UCE Research i Grupy Offerista.