Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)


czwartek 18/08/2016
3

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i okazuje się, że ktoś inny nam zwędził towar. Po prostu go wyjął i spokojnie kupuje, może nawet w sąsiedniej kasie. W realnym życiu takie wydarzenie jest nie do pomyślenia, ale nie na wyprzedażach w sklepach internetowych. Tam jest to zjawisko częste, może nawet nagminne.

Mała scenka z dziś. Wyprzedaż ubrań dla dzieci. Kupujemy z żoną sukienkę dla córki. Wybieramy rozmiar „kiecki” (zresztą – jedyny, jaki był) i pakujemy ją do wirtualnego koszyka. Przeglądamy jeszcze inne produkty dostępne w ofercie. Trwa to niespełna osiem minut (rozmawialiśmy przez telefon, stąd wiem dokładnie ile całe wydarzenie trwało). W koszyku cały czas przebywa spokojnie sukienka. Przystępuję do zrealizowania zamówienia. Zostaję poproszony o wybór opcji dostawy. Wybieram. Następny punkt to podanie adresu i w tym momencie pojawia się komunikat, że sklep nie może zrealizować zamówienia na sukienkę, bo nie ma jej w wybranym przeze mnie rozmiarze…

Nie pierwszy raz spotykam taką sytuację, więc klnę już nawet niespecjalnie głośno. Kolejny raz w sklepie internetowym wyciągnięto coś z mojego koszyka, tuż przed zapłatą. Cóż, więcej na internetowe wyprzedaże się nie wybiorę, przez wzgląd na szacunek do samego siebie.

Państwu też serdecznie odradzam. Chyba, że w tle puścicie sobie „Be quick or be dead” Iron Maiden”.


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
  1. sorry gościu, ale pojedyncze sztuki na wyprzedaży kupuje się od ręki, a nie przez koszyk, jak chcesz zrobić jedną zapłatę i wysyłkę to przy finalizowaniu transakcji program połączy ci w jedno zakupy u tego samego sprzedawcy. Do koszyka można sobie zbierać jak sprzedawca ma kilka sztuk tego samego w ofercie.

       Odpowiedz
    5
    3
    • Wybacz, ale to sytuacja o kilometry odległa od normalności i byłoby miło, gdyby właściciele sklepów Internetowych rozwiązali ten problem. Bo to jest żenujące.
      Kupowanie po sztuce – jak papierosy w knajpie w latach dziewięćdziesiątych? Dziękuję za taki pomysł. Może jeszcze plus kilkukrotne ponoszenie kosztów przesyłki i przelewu? Bo o jakiej finalizacji piszesz? Produkt zniknął w trakcie realizacji transakcji – między punktem pierwszym, a drugim.
      Dziękuję Ci jednak pięknie za opinię. Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że nie warto się w tak organizowane wyprzedaże bawić. Poczekam, aż sprzedawcy zaczną szanować klientów.
      Z pozdrowieniem, Autor

         Odpowiedz
      3
      5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


5 − = trzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
2

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
4

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
4

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
0

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
0

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
0

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
2

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…


Reforma mediów publicznych w dwóch turach – krok rodzący nadzieję

wtorek 29/12/2015
6

Prawo i Sprawiedliwość wraca po dekadzie do reformowania rynku medialnego. Zaczynając od wymiany obecnych władz mediów publicznych (vide projekt nowelizacji). Oczywiście, gdyby PO i PSL…


Metafor weekendowy (odcinek II)

niedziela 27/12/2015
0

Za nami czas Świąt Bożego Narodzenia, życzeń, dobrych słów i niecodziennych spotkań. I tylko dziwnie zesłańcy mi się przypominają, mówiący do siebie z chlebem, czy…


Robienie bydła, czyli szopka komunikacyjna z hasłem „oni też”

środa 23/12/2015
2

W listopadzie gorzej wyedukowani albo bardziej zaangażowani politycznie Internauci zaczęli zamieszczać obraz Świętej Rodziny z hasłami typu: „Nie zapomnij o nienawiści do uchodźców, ustawiając sobie…