Stwórzmy jednoosobową Krajową Radę Radiofonii i Telewizji


środa 08/01/2014
0

Jan Dworak (obecny przewodniczący KRRiT) apelował ostatnio na łamach Wirtualnychmediów o jednoosobowe zarządy w mediach publicznych bo to taniej („tanie państwo”) i efektywniej („sprawne państwo”). Co prawda nie widzę nawiązania do „Obudźmy energię Polaków”, ale to już tuzin lat minęło więc i pamiętać nie ma najwidoczniej o czym. Wygląda na to, że rozwiązanie wprost genialne leży na talerzu i gdyby tylko je wdrożyć, z dnia na dzień media publiczne będą realizować PeReLowskie: „więcej – lepiej – taniej” bez zająknięcia (grunt do dykcja) i mrugnięcia okiem. Ja bym poszedł na całość – znowelizujmy (wiem, wiem: Sejm i Senat – ale to przecież nasi wybrańcy, więc „my znowelizujmy”) Ustawę o Radiofonii i Telewizji i wprowadźmy jednoosobowego szefa lub szefową („dżender”…) Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Najlepiej wybieranego, lub wybieraną (załamujący jest ten język „wrażliwy na płeć”…) w wyborach bezpośrednich, raz na pięć lat, na przykład na Zielone Świątki, lub inne godne święto.

Nie jestem fanem jedynowładztwa w spółkach medialnych. Wszędzie tam gdzie mają o czymkolwiek decydować politycy polscy im ich będzie więcej do dogadania się tym dla podmiotu zarządzanego lepiej. Zmniejszenie składu KRRiT i przerwanie rotacji kadry przez „reformę” wdrożoną przez układ (nie bójmy się tego słowa!) PiS – Samoobrona RP – LPR, to bodaj najgorsze posunięcie na tym polu.

Czemu nie jedynowładztwo? Bo jesteśmy w Polsce, czyli gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta, w tym wypadku: medium, mające misję, że pozwolę sobie na uduchowienie fragmentu tekstu.

PO prowadzi masakryczną – bo nijaką – politykę wobec rynku mediów. Nie zrobiono z sensem nic. Skończyły się nawet idiotyczne projekty nowelizacji pełnoletniej już ustawy. Nie ruszono prawa prasowego odwołującego się do Konstytucji PRL etc. etc. Żenada! A nawet „tępota kur – tępota wa”!

Szkoda tych spieprzonych dla rynku mediów lat. Zero dyskusji – zero obciachu. Dlatego też w ostatnich słowach wyrażam wdzięczność dla Dworaka Jana, że chociaż mnie sprowokował na chwilę do dyskusji o sprawie, o której czasem już mi się nawet myśleć nie chce…

Pomarzmy (bo to dobry rok na marzenia – ten 2014) – taka jednoosobowa KRRiT, wybierana bezpośrednio, media publiczne w rękach publicznych. Miodzio! :-)


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


sześć − 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019
0

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017
1

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
13

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
4

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016
369

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
4

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
0

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
0

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
0

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
2

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…