Posłowie, czytanie ze zrozumieniem i TVP Kielce


czwartek 25/02/2010

Grupa – jak rozumiem nieformalna – posłów PO php?id=21788″> zapytała Ministra Skarbu Państwa o możliwość dzierżawy, lub przejęcia przez samorząd borykającego się z poważnymi problemami finansowymi Oddziału kieleckiego TVP. Minister Skarbu Państwa odesłał pytanie do Telewizji Polskiej i tak ruszyła procedura udzielenia odpowiedzi na pytanie, które gimnazjalista z dostępem do sieci „roztrzaskałby” w kwadrans… No cóż – czytanie ze zrozumieniem trudna sztuka… Czasu na zgłębianie ustaw brak, na poszukiwania w necie też. No dobra, tak się rozczuliłem, że pomogę.

Zasady finansowania oddziałów TVP określa artykuł 31 ustawy o radiofonii i telewizji:
1. Przychodami spółek, o których mowa w art. 26 ust. 2 i 3, są wpływy pochodzące:
1) z opłat abonamentowych, odsetek za zwłokę w ich uiszczaniu oraz kar za używanie
niezarejestrowanych odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych, w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych, z zastrzeżeniem przepisu art. 8 ust. 1 tej
ustawy;
2) z obrotu prawami do audycji;
3) z reklam i audycji sponsorowanych;
4) z innych źródeł.
2. Przychodami spółek mogą być również dotacje z budżetu państwa.

Samorząd zatem może wykupić reklamy, może sponsorować. Zresztą jak można nie wiedzieć, że audycje sponsorowane przez jednostki samorządu w TVP Kielce już istnieją, hę? Można było zapytać samych zainteresowanych – pewnie by powiedzieli. Przykład? Świętokrzyski Rynek Pracy sponsorowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach.

Ciekawostka – czemu grupa posłów PO pyta w imieniu samorządu Kielc, w którym jest w opozycji? :-)
Ciekawostka nr 2 – w całej wspomnianej grupie posłów jest tylko jeden z województwa świętokrzyskiego.

Reasumując: Posłowie dziwnym trafem, nie zajrzeli do ustawy, która w tym akurat punkcie jest wyjątkowo prosta. Nie zapytali Oddziału TVP, czy audycja sponsorowane przez samorząd to mają miejsce, czy nie mają. Napadli na Marszałka województwa, że ten zapowiada, iż wspomóc może, ale „będzie wymagał” (jak u Kazika: „Mecenas płaci – mecenas wymaga”…), a w „Informacjach” TVP Kielce i tak z politycznego poletka rządzi Przemysław Gosiewski. Podejrzanie wielu spraw Państwo Posłowie nie sprawdzili przed wystosowaniem korespondencji.
Słowo finalne – lubię kampanie wyborcze, przynajmniej coś się dzieje ;-)

PS. Co się zaś tyczy obecności partii politycznych w mediach publicznych to zwracam uwagę, że 29 marca wchodzi w życie nowe rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do przeczytania – ze zrozumieniem – tu.

.


Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…