„Polska w budowie” versus „Polska w ruinie?”


poniedziałek 15/06/2015
0

Platforma, która najwidoczniej mocno odzwyczaiła się od walki wyborczej i związanego z nią nierozerwalnie przegrywania, zaczęła ostre przygotowania do kampanii jesiennej. Klucze do sukcesu: zmiany w rządzie, przeprosiny (ale tylko swoich wyborców, żeby pokazać: my i oni – i tu się nie ma co oburzać, polaryzacja ma w tej batalii sens) i walka o Social Media. Przez te ostatnie przewala się właśnie jak czołg KW-1 kampania „Polska w ruinie?”. Na powstałym fanpage, w grupie i na różnych profilach indywidualnych można sobie obejrzeć ładne zdjęcia (najlepiej z lotu ptaka i nocą, bo to robi dobry efekt, a i ewentualnych śmieci nie widać), co lepszych fragmentów infrastruktury. Pomysł fajny, ale trwa już za długo.

„Polska w ruinie?” – to pierwsza od dłuższego czasu sensowna próba rozegrania Social Mediów przez partię rządzącą. Gołym okiem widać centralne sterowanie, ale w tym wypadku niezbyt rażące, bo nie jest to wpadka, na powielaniu tych samych komentarzy w trakcie debaty, tylko jednolity front. Problem jednak w tym, że kampanie, przemówienia, wykłady, czy kazanie muszą trwać tyle, ile wytrzymuje odbiorca. Tu PO stoi już na śliskim gruncie, bo widzę, że miękki elektorat, który (tak sądzę) skłonny był przyznać Platformie rację, że wybudowali więcej niż Kazimierz Wielki, zwyczajnie „wymięka” i staje się złośliwy. Zdjęcie węzła drogowego z drugiego końca Polski, choćby i najefektowniejsze, kompletnie mnie nie wzrusza. Chyba, że udostępniający je poseł, chce zmienić okręg wyborczy z biednego 33, na jakiś „tłusty”, gdzie Platforma ma łatwiej.

Formacja rządząca od czasu powstania uchodziła za partię nowoczesnej komunikacji. Tymczasem przeżywa los marki Nokia sprzed paru lat, kiedy jeden z liderów upadającej wówczas firmy powiedział w jednym z wywiadów: „jak do tego doszło, że będąc przez lata liderem, znaleźliśmy się tak daleko w tyle za konkurencją?”

Na Facebook.com wciąż istnieje (martwy od 2013 roku) fanpage PO: „Polska w budowie”. Wystarczyło zmienić nazwę na „Polska w ruinie?” zamiast tworzyć nowy. Poco kontent tracić? ;-)

Aha, z utęsknieniem czekam na materiały z Województwa świętokrzyskiego, w którym PO współrządzi od 2006 roku. Jednego z regionów, w których ponad 12% rodzin żyje w skrajnym ubóstwie.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


2 + = cztery

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019
17

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017
25

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
27

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
62

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016
692

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
31

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
13

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
63

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
5

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
15

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…