Jeszcze słowo o kampanii – mailing


środa 10/06/2009
2

Mailing uważałem – szczerze – za zjawisko schodzące z rynku w ramach marketingu politycznego. Tymczasem w okręgu X mandaty zdobyli kandydaci, od których otrzymałem wspomnianą powyżej korespondencję bezadresową. Od nikogo innego takowej nie otrzymałem. To oczywiście podstawa wątła do wyciągania daleko idących wniosków, ale na skreślenie mailingu najwidoczniej jeszcze nie czas.

W okręgu X (małopolskie i świętokrzyskie) w mojej ocenie najbardziej spójne i posiadające logiczne przesłanie były kampanie Róży Thun i Joanny Senyszyn. Reszta, w sensie marketingowym, była zła lub bardzo zło (kampania Zbigniewa Ziobro też – wykluczając niezły bilbord i stronę www). Jeśli zatem w okręgu X, w gronie przegranych kandydatów trwa wymyślanie teorii kto zawinił to odpowiadam – zawaliły sztaby indywidualne owych kandydatów i kropka.

Tak swoją drogą to PiS chyba powielił Koncepcję PSL z 2004 roku, kiedy to „Ludowcy” wystawili wszystko co się rusza i może zbierać głosy żeby mieć jaki taki wynik. Teraz PiS „wystrzelał się” ze znacznego grona barwnych postaci i mało kto został – Jarosław Kaczyński i Przemysław Gosiewski…

No to tyle ode mnie – póki co. Szczerze liczę, mimo niesprzyjających okoliczności, że Pan Ewaryst Fedorowicz zabierze jednak głos w przedmiotowej sprawie.

.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Ulotki z hipermarketu czytam – ulotek o pościeli z owczej wełny nie. Politycznych tym razem nie dostałem, czy czytać pomyślę w 2010 przy wyborach do samorządu. Kampania Ziobry zła??? To skąd niby wynik taki?

       Odpowiedz
    0
    0
  2. Strona internetowa i bilbord Z. Ziobry były dobre? Strona jest ta sama od kilku lat, przyznać trzeba, że była aktualizowana systematycznie, jak to w kampanii, ale nowatorskim osiągnięciem kampanii a.d. 2009 nie była. Bilbord wedle krajowego „lejałtu”, nie to że złego, ale wyglądał dość pospolicie, trochę jak działanie kopiuj-wklej. Do tego był częstokroć niemrawie klejony co doprowadzało w wielu przypadkach do zniekształcenia żuchwy owego polityka :)

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


cztery + 9 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019
2

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017
1

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
14

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
4

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016
674

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
4

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
0

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
0

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
0

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
2

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…