Biust dobrej Niemki


środa 12/08/2009
3

Publikatory doniosły o tym, że jedna z kandydatek CDU ma plakat, na którym nie dość, że pokazuje się w towarzystwie Kanclerz Angeli Merkel to jeszcze obie Panie mają nader głębokie dekolty. No i hasło wyborcze: Wir haben mehr zu bieten, znaczy, że mają więcej do zaoferowania. Czy to powód do szumu i oburzenia?

Z okazji sezony ogórkowego to pewnie i jakaś gratka jest, ale jak ktoś zna marketing polityczny w wydaniu CDU to wie, że to nic znowuż takiego.

CDU to nadzwyczaj sprawna machina marketingowa. W Polsce z niczym i z nikim się tego nie da porównać. Profesjonalizm działań poparty badaniami nad odbiorem kolorów, czy krojem czcionek. Chadecy robią też – duże – akcje promocyjne w czasie kiedy nasi politycy śpią jak niedźwiadki (bo trudno rzec: niedźwiedzie), a potem lamentują "łojeny znowu kampania wyborcza". Warto przypomnieć takie akcje jak "Blacks is beautyful" (dla niewtajemniczonych: prawica w Niemczech to też "czarni" – nic tu nowego nie wymyśliliśmy), czy "Versprecher – Tour" (kontra na objazd Schredera po landach wschodnich).

Plakat z partyjnym liderem raczej nie dziwi. Choćby i u nas: 1989 – wszyscy z Lechem Wałęsą. 2001 – wybrańcy na listach PiS z Lechem Kaczyńskim. No fakt – obaj liderzy bez dekoltów. I tu druga strona medalu – dystans do siebie. W polskiej polityce zwierz nadzwyczaj rzadki. Raczej panuje wzdętość i nadętość.

Skoro biust Pani Lengsfeld tak zszokował to pragnę Wam pokazać moją ulubioną reklamówke CDU. Ponad 5 lat temu pokazali mi ja Dobrzy Niemcy (czyli ci z CDU) i do dziś jestem pod wrażeniem.

Obejrzeliście? To teraz wyobraźcie sobie taki filmik na naszym siermiężnym podwórku ciągle nie wybudowanej kamienicy pod adresem Aleja Marketing Polityczny XXI :-)

.


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
  1. Niemcy (M) uważają, i słusznie, że najładniejsze „niebieskie oczy” mają Poki. I rację mają ;) Niemcy (M) ;)

       Odpowiedz
    4
    4
    • No to, że Polki są naj, naj, naj to przecież oczywista oczywistość :-) Dziękuję za uwagę – ZB

         Odpowiedz
      4
      4
  2. Panie Zbychu, to jedyny skarb, który mamy ;) jedyne rodowe sredba, co tam srebra, diamenty, żeby tylko DT nie przyszlo do głowy sprywatyzowac tego dobra, bo co nam polskim chłopinom zostanie… ;) :) no co ?????? ;)

       Odpowiedz
    4
    4

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 3 = trzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019
2

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017
1

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
14

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
4

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016
674

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
4

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
0

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
0

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
0

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
2

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…