Armaty zamiast TVP!


piątek 19/06/2009
2

Senat RP radzi nad ustawą „medialną” i nad finansowaniem mediów publicznych z budżetu państwa. Pojawia się zatem okazja zapytać kto wsadził Premiera Tuska na tę minę?

Chwila retrospekcji. 2007 rok – po wyborach – jedno z założeń przyszłego jeszcze rządu to „pozytywny wpływ na kieszeń statystycznego Polaka” (źródło wiadomości do rozpoznania przez uczestników spotkania :-) ). Cel trzeba przyznać szczytny i godny.

Teraz przypuszczenia – w powyższym kontekście ugruntowanie się koncepcji likwidacji abonamentu było jak najbardziej na miejscu. No bo to i niska ściągalność i danina publiczna. Likwidujemy abonament – Polacy, a przynajmniej 40% płacących, odczuwają to w kieszeni – jest 0K.

Realizacja – projekt opatrzony numerem 151 upada (a o przyczynach „upadku” już pisałem byłem) i pojawia się globalny kryzys (albo jak kto woli dziejowa „korekta” permanentnego wzrostu). Powstaje w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego nowy projekt, który dalej likwiduje abonament i wprowadza finansowanie z budżetu państwa. Jednocześnie inne ministerstwa, w tym na przykłąd MON musi ciąć wydatki. Minister Wojny Bogdan Klich stwierdza wręcz w "Zetce", że podał się do dymisji.

Czy warto zabierać kasę ze słusznych obszarów i przekazać je na finansowanie mediów publicznych? Może lepiej zając się reformą tychże? Czy kanały ogólnopolskie TVP nie dałby sobie rady bez wsparcia finansowego? Może zatem pozostawić abonament radiowy (potrzebne radio regionalne bez kopa się nie utrzyma), a zlikwidować część telewizyjną? Polacy odczują w kieszeniach? Odczują! Budżet ocaleje? Ocaleje! Zostanie na armaty? Zostanie!

Konkluzja – obecny projekt do kosza i napiszmy wreszcie coś normalnego, dostosowanego do potrzeb, oczekiwań i czasów.

.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Panie , nie masz Pan dosyć pisać o tym zwłokach :(

    Pisz Pan o życiu, np. o życiu poczętym :)

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ dwa = 4

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019
2

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017
1

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
14

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
4

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016
458

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
4

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
0

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
0

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
0

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
2

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…