„…a każdy facet z widłami to Posejdon”, czyli wyprawa PKP z widłami na ryby


poniedziałek 02/03/2015
4

PKP i w reklamie trzyma swój zwykły poziom. Niestety niespecjalnie wysoki. Nie wiem, jaki jest sens wyrzucania pieniędzy na reklamę, której celem jest pokazanie, że w Polsce działa więcej przewoźników kolejowych niż PKP. No, chyba że celem owym jest nierobienie pozostałym krzywdy.

W telewizyjnej reklamie możemy sobie posłuchać, jak na zebraniu rodziców pani startująca w kategorii „mistrz ciętej riposty”, odpowiada innemu rodzicowi, twierdzącemu, że „…każdy pociąg to PKP”, w sposób następujący:
„A każdy facet z widłami to Posejdon”.

Gwoli ścisłości – Posejdon trzyma trójząb. Trójząb nie jest odpowiednikiem wideł, tylko szczególnym atrybutem bóstwa. Gdyby szukać analogi w świecie ludzi, to jest, to przyrząd służący do połowu tuńczyków.

Życzę PKP dalszych sukcesów w wybieraniu się z widłami na ryby.

Źródło obrazka:
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/image?img=Perseus%3Aimage%3A1990.01.0569


Komentarze 4 Dodaj komentarz

 
  1. a ja mam zupełnie inne zdanie na temat tej reklamy :) szkoda, że przyczepił się Pan do „wideł – trójząb” bo to chyba najmniej istotne w tej reklamie :(

       Odpowiedz
    2
    1
  2. Gratuluję posiadania innego zdania. Niestety jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto (i tego się przyczepiłem) i merytoryczna bryndza. No cóż – diabeł tkwi w szczegółach. ;-)
    Pozdrawiam, ZB

       Odpowiedz
    1
    1
  3. Panie Brzeziński… A słyszał Pan o czymś takim, jak licentia poetica? Znak równości pomiędzy widłami a trójzębem Posejdona jest tu umowny, metaforyczny. Proszę trochę pomyśleć, a „załapie” Pan, o co tu chodzi. Wszak… „Nie każde zaparcie, to zaraz kłamstwo” (Leszek Posyniak)

       Odpowiedz
    0
    0
    • Ob.Serwator – moja osobista nagroda za najzabawniejszy komentarz miesiąca! :-D
      Drogi Panie, to nie jest licentia poetica. To jest ignorancja.
      Pozdrawiam serdecznie, ZB

         Odpowiedz
      0
      0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− dwa = 6

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Dowcip o social mediach na koniec

piątek 31/05/2019
2

Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku. Dobry…


Marketing i sztuczna inteligencja

środa 06/12/2017
1

Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma…


#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu

piątek 16/12/2016
14

Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście,…


Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?

środa 30/11/2016
4

Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt,…


Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)

czwartek 18/08/2016
677

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i…


Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)

poniedziałek 23/05/2016
4

Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują…


Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?

czwartek 19/05/2016
0

Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha…


Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga

czwartek 12/05/2016
0

Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo…


Metafor weekendowy (odcinek IV)

niedziela 10/01/2016
0

Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na…


Metafor (po) weekendowy (odcinek III)

poniedziałek 04/01/2016
2

Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami…