Dowcip o social mediach na koniec
Bodaj najbardziej adekwatny dowcip o social mediach wymyślono i opublikowano w czasach PRL. Podziwiam wizjonerstwo autora, który tak trafnie opisał rzeczywistość komunikacji XXI wieku....
Marketing i sztuczna inteligencja
Każde działania marketingowe powinny zaczynać się wewnątrz (organizacji, czy jednostki terytorialnej). W czasach upowszechniającego się dostępu do Internetu i mediów społecznościowych w zasadzie nie ma już innego wyjścia. Nie wystarczy stworzenie strategii produktu, czy usługi i dobranie do niej narzędzi. Wszyscy uczestnicy organizacji powinni być przynajmniej obrońcami marki, z którą są związani, a jeszcze lepiej,…
#DzieńBezPolityków – krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu
Wczoraj był protest pod Sejmem. Dziś mamy #DzieńBezPolityków w mediach. W normalnym roku nazywa się to: „Dzień dobrych wiadomości”. ;-) Nie wiem, czy to zauważyliście, ale to w „dni dobrych wiadomości” nie mówi się o polityce. :-D Do narodowej dyskusji postanowiłem dodać kilka słów o ewentualnych skutkach wprowadzenia obostrzeń dla pracy dziennikarzy w Sejmie....
Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu?
Na początek poszukajmy odpowiedzi na tytułowe pytanie. Dlaczego „Wiadomości” TVP są do kitu? Bo są stronnicze? A kto nie jest? Bo uprawiają nachalną propagandę? Fakt, w Polsce wolimy tę subtelną. Jesteśmy wręcz zadowoleni, gdy nam się sączy do uszu. ;-) Bo nie realizują misji medium publicznego? A co to jest ta misja? Z art. 21…
Wyjęli mi sukienkę z koszyka… (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych)
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Stoimy w kolejce do kasy. Pani pyta: czy zapłacimy kartą, czy gotówką? Dokonujemy bohatersko tego prozaicznego wyboru. Zaglądamy do koszyka i okazuje się, że ktoś inny nam zwędził towar. Po prostu go wyjął i spokojnie kupuje, może nawet w sąsiedniej kasie. W realnym życiu takie wydarzenie jest nie do pomyślenia, ale…
Komunikacja w dyplomacji (dziwna wojna, zagłada Żydów i Solidarność)
Podobnie jak każda szanująca się organizacja również państwa mają swoją komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Mają też cele długofalowe, które kolejne rządy, a nawet pokolenia przekazują sobie do realizacji. Nazwijmy to interesem narodowym. Oczywiście dużą rolę odgrywa polityka zagraniczna i dyplomacja, ale tę spójność, jak się zdaje, w rozsądnie funkcjonującym kraju szanują wszyscy jego przedstawiciele. Polska,…
Obrona demokracji – kampania społeczna skazana na (nie)powodzenie?
Kampanie społeczne w Polsce często straszą. Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odbiorca wystraszony więcej zapamiętuje z przesłania. Przypominacie sobie na przykład tego ducha dziewczynki, który opowiadał, że nie żyje, bo mama nie zakręciła butelki ze żrącym płynem? Coś potwornego! Obrona demokracji to też kampania społeczna (chodź sam KOD to ruch typowo polityczny, ze…
Błękitny Marsz w czasach social mediów, czyli nie tędy droga
Obrazek – sobota 7 maja 2016 roku, pośpieszny przegląd treści na Facebook.com. Większość znajomych: grilluje, trenuje przed biegiem, albo biegnie, łazi po górach, koncertuje albo słucha muzyki, pracuje ciężko nad swoimi projektami, kibicuje ukochanym drużynom etc. Garstka, no dobrze: garść, jest na Błękitnym Marszu. Nie rozumiem więc tej dyskusji na temat liczby uczestników. Jakie to…
Metafor weekendowy (odcinek IV)
Tydzień upłynął na dalszej dewaluacji pisania listów. Dyspucie o wolności słowa i luźnych rozważaniach na temat mediów publicznych i mediów narodowych. Do kompletu przyjechał na chwilę do Polski Premier Węgier, a ja doszedłem do dwóch wniosków. Po pierwsze - wiele z polskich problemów wynika z tego, że się po prostu za mało książek czyta. Po…
Metafor (po) weekendowy (odcinek III)
Przysnąłem i dlatego „Metafor” dopiero dzisiaj. Zresztą – wczoraj i tak pewnie nikt by go nie przeczytał, bo zaangażowani politycznie czytają tylko i wyłącznie sami o sobie, a niezaangażowani mieli bardzo wolne, bo kilkudniowe. Korzystając z okazji: Fantastycznego Tego Rocku! Zapraszam do wczucia się w nastrój z trzecim odcinkiem „Metafora weekendowego”!...