Czy przyszłość reklamy online należy do Content Marketingu?


czwartek 03/10/2013
2

 

„Content Marketing”, czyli dotarcie do potencjalnych klientów poprzez dostarczenie im wartościowych treści, nie jest nową strategią promocji. Był chętnie wykorzystywany w czasach, gdy Internet był w strefie marzeń futurystów.  W ostatnim czasie ta forma promocji zyskuje jednak mocno na znaczeniu i popularności, co potwierdza choćby ten wykres z Google Trends:

Popularność Content Marketingu

Źródło:http://tnij.org/googletrendy

Globalna popularność zapytań pokazuje doskonale, że maleje popularność marketingu w wyszukiwarkach, a promocja poprzez treści ma szanse na dalszą ekspansję, niczym reklama w społecznościach kilka lat temu.

Przyczyny wzrostu popularności Content Marketingu:

1. Zmiany w algorytmach Google

Najpopularniejsza wyszukiwarka świata bardzo mocno zmienia swoje kryteria rankingowania stron. W wyniku tych zmian dotychczasowe, techniczne podejście do pozycjonowania okazuje się nieskuteczne. Jak mówi przedstawiciel Google, Matt Cutts: „Content Marketing jest kluczem do rankingów Google”. 

2.  Ślepota banerowa i adblocki

Tradycyjne formy reklamy są nieprzyjazne i irytujące dla użytkowników. Nic dziwnego, że wykorzystują rozwiązania technologiczne, by bronić się przed wszechobecnymi doublebillbordami czy popupami, które coraz bardziej zasłaniają interesującą treść.

3.   Efektywność kosztowa 

Jjak dowodzi wiele badań złotówka wydana na Content Marketing przynosi znacznie lepszy wzrost z inwestycji niż analogiczna kwota przeznaczona na  tradycyjny marketing.

4.  Szansa dla wydawców 

Serwisy internetowe, które opierają swój biznes na przychodach z reklamy nie mają łatwego życia. Ceny reklamy typu display są niskie, a mechanizmy takiej jak RTB (Real Time Bidding) nie dają nadziei na zmianę sytuacji. Projekty specjalne, sekcje sponsorowane, dedykowane serwisy – to szansa na zwiększenie przychodów i poprawę marży.

Dla osób zainteresowanych tematem agencja Whites przygotowała infografikę, która przybliża nieco Content Marketing. Oto fragment:

Całość dostępna pod adresem: http://agencjawhites.pl/content-marketing-infografika


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Oczywiście, że content marketing to najlepsza forma reklamy danego produktu. A prowadzenie bloga to tylko polepsza sytuacje firmy. Firma LeadBullet świetnie sobie z tym radzi i dlatego jest liderem w w tej dziedzinie !!!

       Odpowiedz
    0
    1
  2. Content marketing to dobra sprawa dla firmy. Skuteczna forma reklamy. Faktycznie firma LeadBullet jest najlepsza pod kątem treści marketingowych

       Odpowiedz
    0
    1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


2 − = jeden

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czy Twoja strona już spadła w Google? Wkrótce może.

wtorek 28/08/2012
8

Jeszcze niedawno, mimo grożenia palcem przez przedstawicieli Google, np. Matta Cutts’a , najbardziej skutecznymi metodami pozycjonowania były te niezgodne z  regulaminami wyszukiwarek: Systemy Wymiany Linków,…