Co to jest content marketing?


niedziela 15/12/2013
1

Content marketing jest definitywnie buzz wordem roku 2013 i wszystko wskazuje na to, że będzie to również główny kierunek rozwoju branży digital marketing w roku 2014, a prawdopodobnie i w kolejnych latach. Content marketing jest NOWĄ NADZIEJĄ dla marketerów borykających się z coraz szerszym zjawiskiem ignorowania ich przekazu przez coraz większą część odbiorców.

Content marketing – marketer’s new (only) hope

Warto więc pokusić się o systematyzację wiedzy na temat content marketingu i próbę ustalenia w miarę spójnej definicji zjawiska w oparciu o już funkcjonujące definicje.

 

Content marketing funkcjonuje obecnie pod wieloma róznymi nazwami: custom publishing, custom media, customer media, customer publishing, member media, private media, content strategy, branded content, corporate media, brand journalism, native advertising, inbound marketing, contract publishing, branded storytelling, corporate publishing, corporate journalism, branded media. Prawdopodobnie nie są to jeszcze wszystkie określenia używane w tym kontekście i znaczeniu. Przyjmijmy jednak, że posługiwac sie będziemy jednym określeniem spinającym te wszystkie odmiany: CONTENT MARKETING

 

WYMIAR FORMALNY

 

Content marketing jest marketingiem i procesem biznesowym polegającym na kreacji i dystrybucji wartościowych, intrygujących treści w celu zainteresowania, pozyskania I zaangażowania dokładnie okreslonej grupy odbiorców – dla wywołania w tej przynoszących zyski zachowań.

Realizacja strategii content marketingowej może odbywać się poprzez wszystkie kanały przekazu (print, online, bezpośrednie kontakty personalne, mobile, social itd); może być włączona do każdego etapu procesu zakupowego, od etapu zdobywania uwagi potencjalnego klienta poprzez działania retencyjne, do budowania jego lojalności; może również jednocześnie zwracać się do wielu segmentów klientów.

 

Content marketing jest strategią skoncentrowaną na wywoływaniu pożądanych reakcji. Polega to po prostu na pomocy innym ludziom w rozwiązywaniu ich problemów, rozpowszechniaiu wartościowych treści wzbogacających cywilizację informacyjną oraz budujących pozycję firmy jako lidera i autorytetu epistemicznego w segmencie jej działalności. Jest to content, który angażuje odbiorcę, jest wręcz stworzony do tego, aby dzielić się nim z innymi i przede wszystkim ma pomagać odbiorcy w SAMODZIELNYM stwierdzeniu faktu, że twój produkt czy usługa jest dokładnie tym czego potrzebuje.

Content marketing jest POSIADANIEM mediów rozumianym w opozycji do ich WYNAJMOWANIA. Jest procesem marketingowym, który zwraca i utrzymuje uwagę konsumentów poprzez ciągłe tworzenie i doskonalenie treści w celu zmiany bądź intensyfikacji zachowań zakupowych.

Tradycyjny marketing i reklama jest MÓWIENIEM światu: JESTEM GWIAZDĄ!

Content marketing polega  na POKAZANIU światu, że RZECZYWIŚCIE JEST SIĘ GWIAZDĄ!

 

WYMIAR PRAKTYCZNY

 

Content marketing jest sztuką dostarczania informacji do grupy odbiorców, jakich poszukujesz, we wszystkie miejsca, w których oni tej informacji poszukują. Jest to efektywna kombinacja tworzenia, pielęgnacji i proliferacji treści.

Content marketing jest procesem tworzenia i dzielenia się istotnymi, wartościowymi I atrakcyjnymi informacjami w celu pozyskiwania nowych klientów lub zwiekszania obrotów zamówień klientów obecnych w portfolio.

Twoi klienci nie przywiązują żadnej wagi do ciebie, twoich produktów czy usług. Jedyne o co dbają to własne potrzeby i zainteresowania. Content marketing polega na tworzeniu tak interesujących informacji, aby klienci intersując się nimi, zwrócili także uwagę na ciebie i twoje produkty i usługi.

Content marketing jest sztuką komunikacji z twoimi klientami i kandydatami na klientów bez próby sprzedaży im czegokolwiek! Jest klasycznym „noninterruption marketing”. Zamiast nachalnego „wciskania” własnych produktów i usług dostarczasz informacji, które czynią klienta bardziej świadomym, bądź po prostu zapewniają mu chwilę rozrywki. Twoim zyskiem jest nawiązanie emocjonalnej więzi z klientem. Podstawą takiej strategii jest fakt, że firmy dostarczające regularnie wiarygodne informacje swoim klinetom, nagradzane sa przez nich zakupami i lojalnością.

 

(na podstawie: Epic content marketing – Joe Pulizzi)


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. Rzeczywiście sporo firm już pojęło jak ważne jest publikowanie treści. Problemem jest to, że w wiekszości przypadków są to treści w dużej mierze przypadkowe i dosyć chaotyczne. Nie stoi za tym żadna spójna strategia.

       Odpowiedz
    5
    2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 6 = trzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>