Mobilna rewolucja – czy już należy działać?


wtorek 05/05/2015
0

To już oficjalne, Google przyznało, że w wielu krajach, w tym w USA, więcej wyszukań następuje w mobile niż na komputerach stacjonarnych i desktopach (1).

Czy te dane dotyczą Polski? Trudno powiedzieć, lecz jedno jest pewne – to kwestia czasu i podobne zjawisko odnotujemy niedługo także w kraju nad Wisłą.

Co w związku z tym powinni robić przedsiębiorcy i wydawcy serwisów internetowych? Na pewno nie ignorowa kierunku zmian (bo to nie chwilowy trend, lecz całościowa zmiana zachowań użytkowników). Tu nie wystarczy już tylko myśleć o mobile w kategoriach: czy przy obecnym ruchu na mojej stronie muszę wprowadzać responsywny szablon? Tu trzeba działać na większą skalę.

Właściciele stron notorycznie popełniają błąd patrząc jedynie na to, jaki odsetek użytkowników ich strony, to użytkownicy korzystający ze smartfonów. Trzeba sobie zadać parę dodatkowych pytań, a przede wszystkim:

  1. Jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania mobilnego?
  2. Jakie osiąga pozycje w porównaniu z wynikami dla zapytań z komputerów stacjonarnych?
  3. Jakie współczynniki behawioralne charakteryzują ruch z tego segmentu?

Dwie pierwsze kwestie można sprawdzić w Google Webmaster Tools. Trzecią w Google Analytics.

Specyfikę mobile trzeba wziąć pod uwagę prowadząc kampanie reklamowe w Google AdWords i Facebook Ads. Bowiem jaki sens ma płatne odsyłanie użytkowników mobilnych (a tacy są w zdecydowanej przewadze wśród użytkowników mediów społecznościowych) do nieresponsywnej strony docelowej?

Czy już wdrażać zmiany, które ułatwią życie użytkownikom mobilnym? Zdecydowanie tak!

Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy w tym temacie odsyłam do bardziej szczegółowych tekstów:

O Autorze: Marketer. Rocznik 1987. Gliwiczanin. Bloger.
Więcej: about.me/szymon.slowik

Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dwa × = 2

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Chcesz ruchu z Google - a czy wiesz na jakie frazy?

piątek 05/02/2016
3

Pozyskiwanie darmowego ruchu z Google kojarzy się bezpośrednio z wysokimi pozycjami. Nic w tym dziwnego. Istnieje taka miejska legenda, że ktoś kiedyś zajrzał na drugą…


Chcesz dotrzeć do klientów? Zacznij od optymalizacji SEO i UX

piątek 10/07/2015
0

Bardzo często szukamy rozwiązań, które sprawią, że nasze strony odwiedzi większa liczba użytkowników. Nasze oczy są zwrócone w stronę serwisów społecznościowych, narzędzi do tworzenia list…


Dobór narzędzia a realizacja celu

niedziela 24/05/2015
4

Wyobraź sobie taką sytuację - dealerzy samochodowi oprócz sprzedaży samochodów zajmują się jednocześnie transportem i spedycją. Po prostu, tak się ukształtował rynek i tyle. Teraz załóżmy,…


Google i Facebook - konsolidacja sieci. Jesteś konsumentem i walutą.

czwartek 21/05/2015
0

Jaki jest cel Internetu? Dystrybucja wiedzy? Kontrola obywateli? Bogacenie się przedsiębiorczych, młodych, którzy potrafią  wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii? Początkowo miała to być sieć akademicka. Teraz…


Growth hacking w wykonaniu dużych marek

poniedziałek 04/05/2015
18

Ostatnio na swoim blogu opublikowałem wpis zawierający prelekcję Neila Patela oraz mój komentarz na temat growth hackingu (zobacz). Z prezentacji wynika "prosty" wniosek: podpatrujcie, jakie…


Dyfuzja informacji w sieci i nowa analityka

czwartek 30/04/2015
0

BuzzFeed opublikował w poniedziałek bardzo interesujący materiał dotyczący dyfuzji informacji w mediach społecznościowych. Konwencjonalna analityka internetowa nie pozwala nam zagłębiać się w ścieżki dystrybucji contentu…


Potrzebujemy więcej permission marketingu

wtorek 28/04/2015
2

Permission marketing to temat, o którym w Polsce mówi się zbyt mało, a cierpi na tym zarówno wizerunek, jak i skuteczność wielu działań marketingowych. Od…