Chcesz ruchu z Google – a czy wiesz na jakie frazy?


piątek 05/02/2016

słowa kluczowe

Pozyskiwanie darmowego ruchu z Google kojarzy się bezpośrednio z wysokimi pozycjami. Nic w tym dziwnego. Istnieje taka miejska legenda, że ktoś kiedyś zajrzał na drugą stronę wyników wyszukiwania…

Aby zdobywać ruch, trzeba pojawiać się wysoko w wynikach – tzw. SERP (ang. search engine result page). Trzeba pamiętać, że najpierw użytkownik musi wpisać swoje zapytanie, aby Google zwróciło określone wyniki. Dlatego też nie ma sensu mówić o pozyskiwaniu ruchu organicznego i zdobywaniu wysokich pozycji bez omówienia tematu słów kluczowych.

1. Na jakie frazy (słowa kluczowe) chcesz być widoczny?

Należy sobie uświadomić, że w słowa kluczowe można podzielić na łatwe i trudne. „Trudność” wynika bezpośrednio z konkurencji – tego, ile stron porusza dany temat i jest zoptymalizowanych właśnie pod tę frazę. Im bardziej komercyjna i dochodowa fraza, tym więcej firm tworzy strony zoptymalizowane pod nią i tym ciężej zdobyć wysokie pozycje.

Dlatego też czasem dla nowych, słabszych stron bez ogromnych budżetów na promocję, najrozsądniejszym rozwiązaniem jest poszukiwanie fraz mniej konkurencyjnych, lecz powiązanych z ich biznesem i dobrze rokujących jeśli chodzi o potencjał transakcyjny. Innymi słowy chodzi o to, aby znaleźć takie frazy, które generują sprzedaż, ale nie są konkurencyjne.

2. Na jakie frazy nie chcesz być widoczny…

Rozbudowana strona (sklep internetowy lub strona firmowa z kilkoma podstronami ofertowymi i blogiem, zasobna w oryginalne treści) pojawia się w wynikach wyszukiwania na setki, a nawet tysiące słów kluczowych.

Raport „analityka wyszukiwania” w Google Search Console pokazuje limit 999 fraz, które można analizować. Mam w swoim panelu GSC kilkadziesiąt stron i praktycznie każda wykorzystuje ów limit. Oznacza to, że w praktyce fraz powodujących wyświetlenie strony w wynikach wyszukiwania jest o wiele więcej.

Czy to oznacza, że im więcej fraz generuje wyświetlenia naszej strony tym lepiej? Niekoniecznie. Część fraz nie ma wartości, bo nie jest związana z naszą ofertą. Jeśli sprzedajesz wózki widłowe, a na Twoją stronę wpadają osoby szukające wózków dla dzieci, to nic nie zyskasz.

Drugi typ fraz, pod które nie chcesz optymalizować swojej strony, to frazy, których de facto nikt nie szuka. Ostatnio miałem do czynienia z taką sytuacją. Analizowałem frazę na stronie znajomego marketera. Cieszył się z wysokich pozycji. Okazało się jednak, że fraza ta w ogóle nie jest wyszukiwania przez użytkowników… Całą sytuację opisuję tutaj: „Geotrapping – wszystko, co musisz wiedzieć”.

 3. Jak zdobywać ruch, gdy użytkownicy nie znają naszego produktu

SEO to dziedzina inbound marketingu, która polega na odpowiadaniu na zapytania użytkowników. Co jeśli nie szukają naszej oferty? Wówczas warto zainwestować w content marketing i wpisy na blogu poświęcone pokrewnej tematyce. Warto też pozycjonować się pod frazy związane z produktami substytucyjnymi i pokazywać użytkownikom alternatywę.

Polecam przy okazji artykuł Randa Fishkina na ten temat: https://moz.com/blog/how-to-do-seo-for-sites-and-products-with-no-search-demand

Jeśli masz problem z dobraniem odpowiednich słów kluczowych dla swojej strony, skontaktuj się ze mną, chętnie pomogę. Możesz skorzystać z formularza kontaktowego na stronie podlinkowanej we wpisie (takaoto – wpis o geotrappingu) lub złapać mnie w mediach społecznościowych.


Moje najnowsze wpisy

 

Chcesz dotrzeć do klientów? Zacznij od optymalizacji SEO i UX

piątek 10/07/2015

Bardzo często szukamy rozwiązań, które sprawią, że nasze strony odwiedzi większa liczba użytkowników. Nasze oczy są zwrócone w stronę serwisów społecznościowych, narzędzi do tworzenia list…


Dobór narzędzia a realizacja celu

niedziela 24/05/2015

Wyobraź sobie taką sytuację - dealerzy samochodowi oprócz sprzedaży samochodów zajmują się jednocześnie transportem i spedycją. Po prostu, tak się ukształtował rynek i tyle. Teraz załóżmy,…


Google i Facebook - konsolidacja sieci. Jesteś konsumentem i walutą.

czwartek 21/05/2015

Jaki jest cel Internetu? Dystrybucja wiedzy? Kontrola obywateli? Bogacenie się przedsiębiorczych, młodych, którzy potrafią  wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii? Początkowo miała to być sieć akademicka. Teraz…


Mobilna rewolucja - czy już należy działać?

wtorek 05/05/2015

To już oficjalne, Google przyznało, że w wielu krajach, w tym w USA, więcej wyszukań następuje w mobile niż na komputerach stacjonarnych i desktopach (1).…


Growth hacking w wykonaniu dużych marek

poniedziałek 04/05/2015

Ostatnio na swoim blogu opublikowałem wpis zawierający prelekcję Neila Patela oraz mój komentarz na temat growth hackingu (zobacz). Z prezentacji wynika "prosty" wniosek: podpatrujcie, jakie…


Dyfuzja informacji w sieci i nowa analityka

czwartek 30/04/2015

BuzzFeed opublikował w poniedziałek bardzo interesujący materiał dotyczący dyfuzji informacji w mediach społecznościowych. Konwencjonalna analityka internetowa nie pozwala nam zagłębiać się w ścieżki dystrybucji contentu…


Potrzebujemy więcej permission marketingu

wtorek 28/04/2015

Permission marketing to temat, o którym w Polsce mówi się zbyt mało, a cierpi na tym zarówno wizerunek, jak i skuteczność wielu działań marketingowych. Od…