Chcesz ruchu z Google – a czy wiesz na jakie frazy?
Pozyskiwanie darmowego ruchu z Google kojarzy się bezpośrednio z wysokimi pozycjami. Nic w tym dziwnego. Istnieje taka miejska legenda, że ktoś kiedyś zajrzał na drugą stronę wyników wyszukiwania...
...
Chcesz dotrzeć do klientów? Zacznij od optymalizacji SEO i UX
Bardzo często szukamy rozwiązań, które sprawią, że nasze strony odwiedzi większa liczba użytkowników. Nasze oczy są zwrócone w stronę serwisów społecznościowych, narzędzi do tworzenia list mailingowych i remarketingowych, systemów reklamowych, kampanii AdWords etc. Chcemy docierać do nowych odbiorców, to jasne. Niestety działając w ten sposób, naszej uwadze umykają dwie istotne kwestie.
zanim rozpoczniesz działania na zewnątrz,…
Dobór narzędzia a realizacja celu
Wyobraź sobie taką sytuację - dealerzy samochodowi oprócz sprzedaży samochodów zajmują się jednocześnie transportem i spedycją. Po prostu, tak się ukształtował rynek i tyle. Teraz załóżmy, że jesteś takim dealerem i przychodzi do ciebie klient.
Mówi, że chce kupić busa osobowego. Podaje dokładną specyfikację, wybiera opcję budżetową, bez zbędnych bajerów. Bus, 7 miejsc siedzących i koniec.…
Google i Facebook – konsolidacja sieci. Jesteś konsumentem i walutą.
Jaki jest cel Internetu? Dystrybucja wiedzy? Kontrola obywateli? Bogacenie się przedsiębiorczych, młodych, którzy potrafią wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii? Początkowo miała to być sieć akademicka. Teraz trudno powiedzieć, jaki jest kierunek jej rozwoju i kto o tym decyduje.
Jedno jest pewne, wizja egalitarnej społeczności to fikcja. Uprzywilejowane są korporacje takie jak Google czy Facebook, a także…
Mobilna rewolucja – czy już należy działać?
To już oficjalne, Google przyznało, że w wielu krajach, w tym w USA, więcej wyszukań następuje w mobile niż na komputerach stacjonarnych i desktopach (1).
Czy te dane dotyczą Polski? Trudno powiedzieć, lecz jedno jest pewne - to kwestia czasu i podobne zjawisko odnotujemy niedługo także w kraju nad Wisłą.
Co w związku z tym…
Growth hacking w wykonaniu dużych marek
Ostatnio na swoim blogu opublikowałem wpis zawierający prelekcję Neila Patela oraz mój komentarz na temat growth hackingu (zobacz). Z prezentacji wynika "prosty" wniosek: podpatrujcie, jakie praktyki growth hackingowe stosują duże marki sprawnie działające w sieci. Przypomniałem sobie o tym, gdy pozytywnie zaskoczyło mnie Prezi, które ma świetny produkt i wcale nie gorszy marketing.
...
Dyfuzja informacji w sieci i nowa analityka
BuzzFeed opublikował w poniedziałek bardzo interesujący materiał dotyczący dyfuzji informacji w mediach społecznościowych.
...
Potrzebujemy więcej permission marketingu
Permission marketing to temat, o którym w Polsce mówi się zbyt mało, a cierpi na tym zarówno wizerunek, jak i skuteczność wielu działań marketingowych.
...