YOLO, czyli… Pokolenie Milenium na rynku pracy


niedziela 16/06/2013
11

 

Urodzeni w latach 1986-1995. Nazywani  „pokoleniem klapek i iPod’ów”, „następną generacją”, „generacją WHY”. Młodzi, piękni, zadbani, dobrze ubrani – POKOLENIE MILENIUM.

Żyją zgodnie z zasadą YOLO (you only live once – ang. żyjesz tylko raz).

Świetnie wykształceni, bogaci w doświadczenia edukacyjne, multilingwiści, zorientowani w nowych technologiach. Pokolenie o nowym jakościowo spojrzeniu na świat, systemie wartości, celach. Nastawieni na samorozwój, wymykający się z dotychczasowych ram przestrzeni zawodowej. Duży nacisk kładą na szukanie pracy, która da im poczucie osobistego spełnienia. WORK-LIFE BALANCE ponad wszystko!

Chcą, aby działalność zawodowa stwarzała możliwość zawierania nowych przyjaźni, nabywania nowych kompetencji i uczestniczenia w REALIZACJI WYŻSZEGO CELU. To poczucie celowości jest dla nich istotnym czynnikiem satysfakcji zawodowej.

Są innowacyjni, chcą social mediów i czasu dla przyjaciół, ale… nie chcą szefów! Mają również potrzebę korzystania w pracy z najnowszej technologii, zwłaszcza w obszarze komunikacji. Lepiej odnajdują się w firmach o spłaszczonej hierarchii – dorastali w przyjacielskiej relacji z rodzicami i nauczycielami, co wykształciło w nich egalitarne postrzeganie świata.

 

Z badań firmy Ericsson wynika, że młodzi ludzie wkraczający na rynek pracy to biegli wielozadaniowcy, łatwo przystosowujący się do zmian, ale przy tym niecierpliwi.

 

- Parzenie kawy?! No way! Chyba, że za 10k brutto – z możliwością wyjścia „na siłkę” o 14-tej – NA START!  ;)

 

Pokolenie Milenium ma naturalny talent do współpracy oraz korzystania z technologii. Dorastanie w czasach dynamicznych zmian spowodowało, że Milenialsi są bardziej innowacyjni oraz lepiej antycypują przyszłość.

 

Pokolenie X kompletnie ich nie rozumie. Mówi, że przedstawiciele tej generacji są zuchwali, niecierpliwi, bezczelni i zapatrzeni w siebie. Chcą zarobić, ale się nie narobić – w oczach właścicieli firm („iksów”) to pracownicy roszczeniowi i nielojalni. Nie szukają autorytetów, żyją szybko, nastawieni są na szeroko pojęty konsumpcjonizm. Są piękni, młodzi, dobrze ubrani i otoczeni modnymi gadżetami. „Jakoś mało i pusto!”.

 

Jak pracować z pokoleniem M.?

 

Większość firm nie ustaliło jeszcze strategii i działań marketingowych przygotowanych dla przedstawicieli pokolenia Milenium. Strategie inwestycyjne zmieniają się jednak na ich korzyść. Firmy poważnie zastanawiają się czy inwestować więcej w starzejące się pokolenie wyżu demograficznego, czy raczej w konsumentów nowej generacji.

To jest Przedsięwzięcie świata 2.0! BIG CHALLENGE!

Nie tylko dla menedżerów!

 

Większość firm ma bardzo dokładne rozeznanie odnośnie kroków jakie należy podjąć. Nie są jeszcze jednak gotowe, aby zmienić swój model zaangażowania Klientów – np. poprzez tworzenie sieci społecznych, marketing rówieśniczy, lepsze wsparcie online, wiadomości tekstowe i prowadzenie blogów.

 

Jak rozmawiać i być rozumianym? Jak dopasować treści i formy komunikatów do potrzeb pokolenia Y? Jak wykorzystywać technologie i edukować w zakresie potrzeb współpracowników? Jak rozwijać relacje w zróżnicowanych zespołach? Jak docierać do poziomu intencji i przekonań? Z tymi wyzwaniami doskonale radzi sobie BUSINESS COACHING (http://dobrycoach.pl/coach/sylwia-segin) :)

 

Uwzględniając główne potrzeby zawodowe pokolenia Milenium (elastyczność, szacunek do work – life balance, ciągły rozwój, szybkie osiąganie konkretnych celów, budowanie szacunku do osobistych potrzeb, zrozumienie dla trudności związanych ze znalezieniem autorytetów, budowanie lojalności współpracowników, docenianie osobistych osiągnięć i sukcesów, planowanie przejrzystej ścieżki zawodowej, wspólne definiowanie wartości i sposobu ich realizacji), motywując (poprzez wyselekcjonowane i sprofilowane rodzaje działań, zmienność, szerokie możliwości, otwartość na nowości), respektując i analizując słabsze strony (jednoznaczność/jednowymiarowość komunikatów, komunikację ikoniczną, małą tolerancję niejednoznaczności, niski poziom dyplomacji/subtelności w kontaktach z innymi, zadaniowość znacznie przewyższającą relacyjność), łatwo nakreślić kanon relacji z przedstawicielami pokolenia Milenium – równowaga między coachngiem, mentoringiem, a stawianiem celów i egzekwowaniem efektów.

Warto pamiętać, że reakcje na sukces i porażkę są różne, a potrzeba nagradzania i celebracji, bagatelizowanie  błędów oraz eksternalizacja odpowiedzialności to… TYLKO I AŻ, wyzwania z którymi menedżerowie (X, Y) muszą sobie poradzić!

 

*Autorka, rocznik ’85, nie jest przedstawicielką pokolenia Milenium :) .

 


Komentarze 11 Dodaj komentarz

 
  1. Witaj Sylwio Segin :)
    34 lata starszy jestem zżyty z rocznikami 47 – 55…

    PISZESZ:”Z badań firmy Ericsson wynika, że młodzi ludzie wkraczający na rynek pracy to biegli wielozadaniowcy, łatwo przystosowujący się do zmian, ale przy tym niecierpliwi.”.

    Ci niecierpliwi muszą pamiętać, że starsi miewają PAMIĘĆ SŁONIA
    i wrośnięci przez lata w organizacje potrafią bronić stanu posiadania, potrafię być cierpliwi i czekać…

    Ukłony i pozdrowienia. -Niesforne Dziecię Gutenberga.

       Odpowiedz
    4
    4
  2. cialis barato
    best site to buy generic cialis
    cost of cialis at sam’s club
    cialis_2.5_mg_online

    cost of cialis in manitoba
    cialis generika deutschland
    cialis medication information
    apotheken shop org potenzmittel cialis soft tabs online kaufen
    https://stowe365.com/#Buy-Cialis

       Odpowiedz
    0
    0
  3. cialis pill lokk likecialis medication cialis cheap
    buy cipla cialisune femme peut elle prendre du cialis [url="http://kaivanrosendaal.com"]cheap cialis[/url]

       Odpowiedz
    0
    0
  4. incontri gay imperia vivastreet cruising lugo brescia bakeca incontri gay
    incontri gay faenza contactos en vilafranca del penedes incontri gay a bg
    incontri gay milamo Cougars dating in california milano bakeca incontri gay
    bergamo bakeca incontri gay trabajar ensobrando desde casa incontri gay siracusa e provincia
    incontri gay street sauna boys oviedo incontri gay all’aperto a milano
    bakec incontri milano gay amistad malaga pasion incontri gay a pompei
    incontri gay alesandria busco gay en lanzarote bakeka gay incontri milano
    incontri gay conegliano traductor vasco espaГ±ol online gratis incontri gay badoo
    incontri gay maturi sicilia contactos con chicas en salamanca firenze bakeka incontri gay

       Odpowiedz
    0
    0
  5. putas milagrosa chica busca semental [url=http://kaivanrosendaal.com/]chat gay madrid irc[/url] si le gustas a una chica te busca
    pareja busca chico en tenerife contactos mujeres en soria pasion el chat de chueca cubanas putas

       Odpowiedz
    0
    0
  6. best dating sites in ireland for free excutive dating services flhttps://www.benrubigallery.com/us/unsatisfied-women-seeking-men-mumbai515.php nevada best adult dating site
    how many dating sites are you on risks for private chat room from online dating sites palatine bridge ny discreet dating 5 christian dating rules that are easy to break beliefnet
    biggest day for online dating the best online dating site in usa [url=https://www.benrubigallery.com/us/free-dating-apps-for-pc389.php]free dating apps for pc[/url] serious dating sites usa

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


osiem + = 12

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Intrapreneurs – specjaliści w cenie!

niedziela 08/06/2014
0

Prawdziwym celem każdej organizacji jest zdolność do długofalowych inwestycji, kompetencyjność w zakresie innowacji i ciągłego wzrostu przychodów - rozwój. Kiedy wzrost danej Firmy zaczyna się…


Jestem LEMING, czyli... całe życie na kredycie!

niedziela 07/04/2013
5

  Dzień zaczyna od przescrollowania smartfona (najlepiej "ajfonik", ale Android też ujdzie), pracuje intensywnie i zdecydowanie za długo, a ewentualny czas wolny spędza najaktywniej jak…


Minimaliści mają... więcej!

piątek 11/01/2013
0

  Żyjemy w świecie nadmiaru! Nadmiaru informacji, nadmiaru możliwości, nadmiaru przedmiotów, nadmiaru myśli, nadmiaru oczekiwań, nadmiaru potrzeb, nadmiaru pracy. Ich wielość nie zawsze oznacza zwiększenie…


Bloger = influencer?

wtorek 18/12/2012
1

  Lider opinii, ambasador marki, brand manager, trendsetter, coolhunter. I… Influencer. Nowa jakość w branży?   Jednostka wpływowa, ważna dla określonej grupy docelowej. Udzielająca się…


Nikon Polska... żałuję!

poniedziałek 10/12/2012
0

Była warszawska praca, warszawska zima, warszawskie kłopoty, i warszawskie korki! Co jest? Argentyńskie tango, chilijskie wina, przystojni Latynosi, brazylijskie słońce, środek lata i… mnóstwo radości!…


Etat? Nie, freelance

wtorek 27/11/2012
0

„Zazdroszczę freelancerom. Też chciałbym nim być,  ale…”. Jak podczas każdej sesji coachingowej, „ale” było inspiracją :) -  Do pracy przychodzą w piżamie. Przy biurku  piją wino,…


Personal Branding, czyli... jak się sprzedać!

poniedziałek 26/11/2012
5

Personal branding  to dziś jedna z najszybciej rozwijających się branż consultingu. W Stanach Zjednoczonych już nie tylko politycy czy członkowie zarządów dużych firm mają swoich…


COWORKING, czyli biurko na godziny

środa 21/11/2012
4

Są spotkania w kawiarniach - z obowiązkowym hotspotem :), jest wolność i niezależność, jest pasja i indywidualizm, ale... brakuje atmosfery współpracy, kreatywnego zespołu, nowych znajomości…


MULTITASKING, czyli... Pokolenie Y na rynku pracy

wtorek 13/11/2012
6

Na ekranie jednego monitora emisja filmu akcji, na ekranie drugiego - otwartych przynajmniej 20 zakładek firmowych, i nie tylko firmowych, stron internetowych. Do tego służbowy…


Pokaz filmu "Atlas chmur"

czwartek 08/11/2012
5

Specyficzne typy czasoprzestrzeni, neologizmy związane z rozwojem techniki, kontakty z obcymi cywilizacjami, podróże w czasie, cudowne lub tragiczne skutki wynalazków technicznych i odkryć naukowych... Mówi…