Personal Branding, czyli… jak się sprzedać!


poniedziałek 26/11/2012
5

Personal branding  to dziś jedna z najszybciej rozwijających się branż consultingu. W Stanach Zjednoczonych już nie tylko politycy czy członkowie zarządów dużych firm mają swoich konsultantów wizerunkowych (Personal Brand Coach). Ma go również każdy, kto racjonalnie planuje swą karierę i zwraca uwagę na własną pozycję społeczną.

Personal branding to dbanie, poprzez profesjonalne doradztwo wizerunkowe, o rozwój i karierę. Doradztwo oparte na zaufaniu, ale także na intuicji, wiedzy i doświadczeniu najlepszych, sprawdzonych specjalistów w tym zakresie.

„Mam być gwiazdą! Taką przez duże „G”. Pieniądze nie grają roli. Szukam specjalisty, który poprowadzi mnie i moją karierę.” – usłyszałam ostatnio podczas jednej z sesji coachingowych.

- Agent nie wystarcza? – dopytałam.

Odpowiedź była krótka: „Nie. Potrzebuję czegoś  więcej!”

Trudno nie zgodzić się z takim podejściem,  zaryzykuję – postępującym trendem :)

My sami – jako ludzie – także jesteśmy marką. Produktem, który trzeba odpowiednio  wypromować.

W przytłoczonym wizją bezrobocia świecie, dysponujemy największym atutem – sobą samym! Ot, taki banał ;)

Personal  branding obejmuje m.in. :

  • wyrażenie własnej marki, czyli zdolność do wyrażenia siebie: jasno i zwięźle.  To także umiejętność przedstawienia swojej historii i umotywowanie tych zdarzeń w kontekście posiadanych zdolności czy charakterystycznych, wyjątkowych cech.
  • budowanie osobowości online. Personal branding to nie tylko sprawne zarządzanie sobą w świecie rzeczywistym. To także  świadome zarządzanie ilością i dostępnością kont i wpisów na serwisach społecznościowych i portalach pracy (Facebook, GoldenLine, LinkedIn, etc).
  • networking, czyli budowanie sieci kontaktów biznesowych i branżowych to niezwykle ważny aspekt marki osobistej i pozycjonowania społecznego. Warto zbudować trwałe i skuteczne relacje biznesowe. Marka osobista to klucz do nawiązania efektywnych relacji na rynku pracy. To taka etykieta, etykieta, tło i kontekst znajomości.

I wreszcie SAMOŚWIADOMOŚĆ – kluczowy czynnik budowania marki osobistej!

Wiedza o sobie, świadomość zalet i dobrych stron, ciągłe poszukiwania siebie, nieustający rozwój.

Marka osobista to spójność na polu wizerunek-wewnętrzna prawda. To rozwijanie swojego potencjału i dbanie o szczegóły. To wiedza i świadome działanie.

Zabawa, gra? Też! Ale Personal Branding to przede wszystkim praca – nad sobą :) .


Komentarze 5 Dodaj komentarz

 
  1. MARKI… Potrafią psuć się szybciej niż surowe steki lub porcje tatara :) PERSONAL BRANDING… to slang i żargon! PUBLICITY… w nowym opakowaniu :) -”Niesforne Dziecię Gutenberga”.

       Odpowiedz
    4
    4
  2. Ja osobiście zgadzam się z autorką. To, w jaki sposób komunikujemy się w sieci, na jakich forach czy serwisach zaindeksuje nas Google ma moim zdaniem ogromny wpływ na to, jak będziemy odbierani chociażby przez naszych współpracowników. Wbrew pozorom wyszukiwarki internetowe i portale społecznościowe stają się coraz bardziej popularnym narzędziem wykorzystywanym chociażby w rekrutacji. Czasem warto jest przemyśleć kilka razy swój post i ewentualnie zrezygnować z jego umieszczenia niż skompromitować się w oczach przyszłego pracodawcy przez nieprzemyślaną wypowiedź czy publikację nieformalnego zdjęcia na portalu.

       Odpowiedz
    5
    4
  3. Personal Branding jest czymś ważnym, istotnym, trzeba mieć świadomość jego działania.
    Jedyny jego (i Googla) minus jest to, że tłumi wolność wyrażania swoich myśli, poglądów, pod nazwiskiem w sieci.
    Ten wpis piszę pod nickiem a nie imieniem i nazwiskiem właśnie z tego powodu. Ktoś kto będzie szukał inf. na mój temat, nie musi znać wszystkich moich poglądów.

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dziewięć − = 3

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Intrapreneurs – specjaliści w cenie!

niedziela 08/06/2014
0

Prawdziwym celem każdej organizacji jest zdolność do długofalowych inwestycji, kompetencyjność w zakresie innowacji i ciągłego wzrostu przychodów - rozwój. Kiedy wzrost danej Firmy zaczyna się…


YOLO, czyli... Pokolenie Milenium na rynku pracy

niedziela 16/06/2013
9

  Urodzeni w latach 1986-1995. Nazywani  „pokoleniem klapek i iPod’ów”, „następną generacją”, „generacją WHY”. Młodzi, piękni, zadbani, dobrze ubrani – POKOLENIE MILENIUM. Żyją zgodnie z…


Jestem LEMING, czyli... całe życie na kredycie!

niedziela 07/04/2013
5

  Dzień zaczyna od przescrollowania smartfona (najlepiej "ajfonik", ale Android też ujdzie), pracuje intensywnie i zdecydowanie za długo, a ewentualny czas wolny spędza najaktywniej jak…


Minimaliści mają... więcej!

piątek 11/01/2013
0

  Żyjemy w świecie nadmiaru! Nadmiaru informacji, nadmiaru możliwości, nadmiaru przedmiotów, nadmiaru myśli, nadmiaru oczekiwań, nadmiaru potrzeb, nadmiaru pracy. Ich wielość nie zawsze oznacza zwiększenie…


Bloger = influencer?

wtorek 18/12/2012
1

  Lider opinii, ambasador marki, brand manager, trendsetter, coolhunter. I… Influencer. Nowa jakość w branży?   Jednostka wpływowa, ważna dla określonej grupy docelowej. Udzielająca się…


Nikon Polska... żałuję!

poniedziałek 10/12/2012
0

Była warszawska praca, warszawska zima, warszawskie kłopoty, i warszawskie korki! Co jest? Argentyńskie tango, chilijskie wina, przystojni Latynosi, brazylijskie słońce, środek lata i… mnóstwo radości!…


Etat? Nie, freelance

wtorek 27/11/2012
0

„Zazdroszczę freelancerom. Też chciałbym nim być,  ale…”. Jak podczas każdej sesji coachingowej, „ale” było inspiracją :) -  Do pracy przychodzą w piżamie. Przy biurku  piją wino,…


COWORKING, czyli biurko na godziny

środa 21/11/2012
4

Są spotkania w kawiarniach - z obowiązkowym hotspotem :), jest wolność i niezależność, jest pasja i indywidualizm, ale... brakuje atmosfery współpracy, kreatywnego zespołu, nowych znajomości…


MULTITASKING, czyli... Pokolenie Y na rynku pracy

wtorek 13/11/2012
6

Na ekranie jednego monitora emisja filmu akcji, na ekranie drugiego - otwartych przynajmniej 20 zakładek firmowych, i nie tylko firmowych, stron internetowych. Do tego służbowy…


Pokaz filmu "Atlas chmur"

czwartek 08/11/2012
5

Specyficzne typy czasoprzestrzeni, neologizmy związane z rozwojem techniki, kontakty z obcymi cywilizacjami, podróże w czasie, cudowne lub tragiczne skutki wynalazków technicznych i odkryć naukowych... Mówi…