Prawdziwym celem każdej organizacji jest zdolność do długofalowych inwestycji, kompetencyjność w zakresie innowacji i ciągłego wzrostu przychodów – rozwój.
Kiedy wzrost danej Firmy zaczyna się kurczyć, efektywność pracy spada, wewnątrz struktur rodzi się chaos, dezorganizacja, pomieszanie kompetencji i ról zespołowych, a Pracownicy mają dość – Management zaczyna wołać : „Potrzebujemy nowej strategii! Musimy zatrudnić LEPSZYCH ludzi! Oczekujemy zmian!
Znalezienie pomysłu problemem nie jest. Rozpowszechnienie pomysłu problemem być może!
Z obawy przed utratą najlepszych Pracowników, wiele Firm nie różnicuje właściwie potencjału ludzkiego.
W tej sytuacji wybawieniem okazać może się INTRAPRENEUR!
Innowator, wolnomyśliciel, wizjoner, kreator i implementator w jednym.
Pieniądze nie grają dla niego roli. Główną motywacją jest potrzeba afiliacji i uznania społecznego. Wolność w kreowaniu rzeczywistości . Pasja, siła i działanie. Ruch.
To wizjonerzy. Wychodzą naprzód. Zawsze o krok przed wszystkimi. Silnie zaangażowani w relacje międzyludzkie, ceniący spójność i jasność interakcji.
Spotkania, rozmowy, negocjacje, ustalenia.
Zbierają, ważą, nakreślają.
Niezbyt szybko wiążą w całość.
Wiedzą, że impulsywność nie popłaca.
BURZA MÓZGÓW, MAPA MYŚLI.
Dają upust emocjom, ale jednocześnie twardo trzymają się koncepcji i ram.
Zbierają, weryfikują.
Nie oceniają.
Wiedzą, że wszystko jest procesem, wszystko dojrzewa.
Bez fazy inkubacji, nie ma rozwoju i krystalizacji!
Atakują strategią! Zaatrybuowani ufnością, pokorą i zakiełkowaną energią, która dojrzewała długo – uderzają w innowacyjność. Świadomi, i z poczuciem celu. Autentyczni i integralni.
Misjonarze!
Samotne żagle. Nie podlegają hierarchii, nie plasują się w firmowej strukturze. Godzą pomysły, łączą wizje, budują i zjednują.
Intrapreneur widzi potencjał, wielkie idee, mentoruje. Wie, że właściwie wykorzystany potencjał ludzki, i połączenie pasji z celami, procentuje. Pomaga sile innowacji, napędza, odkrywa możliwości i stawia realne wyzwania.
Wypalenie zawodowe, niewiara w idee, założenia i nakreślone cele, zmuszają ludzi do odejścia z firmy – zazwyczaj na rzecz własnych działalności.
Inspirowanie pracowników, usprawnianie procesów pracy, zapoznawanie z trendami i dzielenie się dobrymi praktykami. Nagradzanie najlepszych! To rola doradcza intrapreneurs.
Coca – Cola, Accenture, DreamWorks, Ernst & Young… są marki, które postawiły na intrapreneurs. Wiedzą, że cykl kreatywności, innowacji i rozwiązywania problemów może być owocny dla całej firmowej struktury!
Jak?
1. Poznajesz współpracowników (Bez etykiet-stanowisk! Z uznaniem, zrozumieniem, szacunkiem i ciekawością).
2. Poznajesz siebie (Czy jesteś empatyczny? Czy pracujesz nad mową ciała? Czy widzisz w innych siebie?)
3. Poznajesz zasady (Jak możesz dopasować swoje priorytety do kluczowych, wewnątrzfirmowych decyzji? Czy dostrzegasz potencjał kulturowy w zarządzaniu zmianą? Jak łatwo budujesz zaufanie?)
4. Tworzysz Wspólnotę (Identyfikujesz kluczowe cele organizacji – konfrontujesz je ze swoimi. Znajdujesz Mistrza, Mentora, Personalnego Przywódcę. Zewnętrzne wpływy z zaufanego źródła pomagają Ci rozwinąć pracę, zbudować skrzydła)
5. Jesteś bohaterem! (Szanujesz inne punkty widzenia, dostrzegasz szanse tam, gdzie inni widzą trudności. Zadajesz właściwe pytania. Rozglądasz się wokół. Słuchasz wewnętrznego głosu, kochasz i szanujesz!
Zastanawiając się w czym jesteś dobry – zwracasz na siebie uwagę. Budujesz swoją historię!
Bo?
Bo…
I- WANT- TO- SAVE- THE- WORLD!