Intrapreneurs – specjaliści w cenie!


niedziela 08/06/2014

Prawdziwym celem każdej organizacji jest zdolność do długofalowych inwestycji, kompetencyjność w zakresie innowacji i ciągłego wzrostu przychodów – rozwój.

Kiedy wzrost danej Firmy zaczyna się kurczyć, efektywność pracy spada, wewnątrz struktur rodzi się chaos, dezorganizacja, pomieszanie kompetencji i ról zespołowych, a Pracownicy mają dość – Management zaczyna wołać : „Potrzebujemy nowej strategii! Musimy zatrudnić LEPSZYCH ludzi! Oczekujemy zmian!

 

Znalezienie pomysłu problemem nie jest.  Rozpowszechnienie pomysłu problemem być może!

Z obawy przed utratą najlepszych Pracowników, wiele Firm nie różnicuje właściwie potencjału ludzkiego.

W tej sytuacji wybawieniem okazać może się INTRAPRENEUR!

Innowator, wolnomyśliciel, wizjoner, kreator i implementator w jednym.

Pieniądze nie grają dla niego roli. Główną motywacją jest potrzeba afiliacji i uznania społecznego. Wolność w kreowaniu rzeczywistości . Pasja, siła i działanie. Ruch.

To wizjonerzy. Wychodzą naprzód. Zawsze o krok przed wszystkimi. Silnie zaangażowani w relacje międzyludzkie, ceniący spójność  i jasność  interakcji.

Spotkania, rozmowy, negocjacje, ustalenia.

Zbierają, ważą, nakreślają.

Niezbyt szybko wiążą w całość.

Wiedzą, że impulsywność nie popłaca.

 

BURZA MÓZGÓW, MAPA MYŚLI.

 

Dają upust emocjom, ale jednocześnie twardo trzymają się koncepcji i ram.

Zbierają, weryfikują.

Nie oceniają.

Wiedzą, że wszystko jest procesem, wszystko dojrzewa.

Bez fazy inkubacji, nie ma rozwoju i krystalizacji!

Atakują strategią! Zaatrybuowani ufnością, pokorą i zakiełkowaną energią, która dojrzewała długo – uderzają w innowacyjność.  Świadomi, i z poczuciem celu. Autentyczni i integralni.

Misjonarze!

Samotne żagle. Nie podlegają hierarchii, nie plasują się w firmowej strukturze. Godzą pomysły, łączą wizje, budują i zjednują.

 

Intrapreneur widzi potencjał, wielkie idee, mentoruje. Wie, że właściwie wykorzystany potencjał ludzki, i połączenie pasji z celami, procentuje.  Pomaga sile innowacji, napędza, odkrywa możliwości i stawia realne wyzwania.

 

Wypalenie zawodowe, niewiara w idee, założenia i nakreślone cele, zmuszają ludzi do odejścia z firmy – zazwyczaj na rzecz własnych działalności.

Inspirowanie pracowników, usprawnianie procesów pracy, zapoznawanie z trendami i dzielenie się dobrymi praktykami. Nagradzanie najlepszych! To rola doradcza intrapreneurs.
Coca – Cola, Accenture, DreamWorks, Ernst & Young… są marki, które postawiły na intrapreneurs. Wiedzą, że cykl kreatywności, innowacji i rozwiązywania problemów może być owocny dla całej firmowej struktury!

Jak?

 

1.      Poznajesz współpracowników (Bez etykiet-stanowisk! Z uznaniem, zrozumieniem, szacunkiem i ciekawością).

2.      Poznajesz siebie (Czy jesteś empatyczny? Czy pracujesz nad mową ciała? Czy widzisz w innych siebie?)

3.      Poznajesz zasady (Jak możesz dopasować swoje priorytety do kluczowych, wewnątrzfirmowych decyzji? Czy dostrzegasz potencjał kulturowy w zarządzaniu zmianą? Jak łatwo budujesz zaufanie?)

4.       Tworzysz Wspólnotę (Identyfikujesz kluczowe cele organizacji – konfrontujesz je ze swoimi. Znajdujesz Mistrza, Mentora, Personalnego Przywódcę. Zewnętrzne wpływy z zaufanego źródła pomagają Ci rozwinąć pracę, zbudować skrzydła)

5.       Jesteś bohaterem! (Szanujesz inne punkty widzenia, dostrzegasz szanse tam, gdzie inni widzą trudności. Zadajesz właściwe pytania. Rozglądasz się wokół. Słuchasz wewnętrznego głosu, kochasz i szanujesz!

Zastanawiając się w czym jesteś dobry – zwracasz na siebie uwagę. Budujesz swoją historię!

Bo?

Bo…

I- WANT- TO- SAVE- THE- WORLD! :)

 


Moje najnowsze wpisy

 

YOLO, czyli... Pokolenie Milenium na rynku pracy

niedziela 16/06/2013

  Urodzeni w latach 1986-1995. Nazywani  „pokoleniem klapek i iPod’ów”, „następną generacją”, „generacją WHY”. Młodzi, piękni, zadbani, dobrze ubrani – POKOLENIE MILENIUM. Żyją zgodnie z…


Jestem LEMING, czyli... całe życie na kredycie!

niedziela 07/04/2013

  Dzień zaczyna od przescrollowania smartfona (najlepiej "ajfonik", ale Android też ujdzie), pracuje intensywnie i zdecydowanie za długo, a ewentualny czas wolny spędza najaktywniej jak…


Minimaliści mają... więcej!

piątek 11/01/2013

  Żyjemy w świecie nadmiaru! Nadmiaru informacji, nadmiaru możliwości, nadmiaru przedmiotów, nadmiaru myśli, nadmiaru oczekiwań, nadmiaru potrzeb, nadmiaru pracy. Ich wielość nie zawsze oznacza zwiększenie…


Bloger = influencer?

wtorek 18/12/2012

  Lider opinii, ambasador marki, brand manager, trendsetter, coolhunter. I… Influencer. Nowa jakość w branży?   Jednostka wpływowa, ważna dla określonej grupy docelowej. Udzielająca się…


Nikon Polska... żałuję!

poniedziałek 10/12/2012

Była warszawska praca, warszawska zima, warszawskie kłopoty, i warszawskie korki! Co jest? Argentyńskie tango, chilijskie wina, przystojni Latynosi, brazylijskie słońce, środek lata i… mnóstwo radości!…


Etat? Nie, freelance

wtorek 27/11/2012

„Zazdroszczę freelancerom. Też chciałbym nim być,  ale…”. Jak podczas każdej sesji coachingowej, „ale” było inspiracją :) -  Do pracy przychodzą w piżamie. Przy biurku  piją wino,…


Personal Branding, czyli... jak się sprzedać!

poniedziałek 26/11/2012

Personal branding  to dziś jedna z najszybciej rozwijających się branż consultingu. W Stanach Zjednoczonych już nie tylko politycy czy członkowie zarządów dużych firm mają swoich…


COWORKING, czyli biurko na godziny

środa 21/11/2012

Są spotkania w kawiarniach - z obowiązkowym hotspotem :), jest wolność i niezależność, jest pasja i indywidualizm, ale... brakuje atmosfery współpracy, kreatywnego zespołu, nowych znajomości…


MULTITASKING, czyli... Pokolenie Y na rynku pracy

wtorek 13/11/2012

Na ekranie jednego monitora emisja filmu akcji, na ekranie drugiego - otwartych przynajmniej 20 zakładek firmowych, i nie tylko firmowych, stron internetowych. Do tego służbowy…


Pokaz filmu "Atlas chmur"

czwartek 08/11/2012

Specyficzne typy czasoprzestrzeni, neologizmy związane z rozwojem techniki, kontakty z obcymi cywilizacjami, podróże w czasie, cudowne lub tragiczne skutki wynalazków technicznych i odkryć naukowych... Mówi…