Intrapreneurs – specjaliści w cenie!
Prawdziwym celem każdej organizacji jest zdolność do długofalowych inwestycji, kompetencyjność w zakresie innowacji i ciągłego wzrostu przychodów - rozwój.
Kiedy wzrost danej Firmy zaczyna się kurczyć, efektywność pracy spada, wewnątrz struktur rodzi się chaos, dezorganizacja, pomieszanie kompetencji i ról zespołowych, a Pracownicy mają dość - Management zaczyna wołać : "Potrzebujemy nowej strategii! Musimy zatrudnić LEPSZYCH…
YOLO, czyli… Pokolenie Milenium na rynku pracy
Urodzeni w latach 1986-1995. Nazywani „pokoleniem klapek i iPod’ów”, „następną generacją”, „generacją WHY”. Młodzi, piękni, zadbani, dobrze ubrani – POKOLENIE MILENIUM.
Żyją zgodnie z zasadą YOLO (you only live once – ang. żyjesz tylko raz).
Świetnie wykształceni, bogaci w doświadczenia edukacyjne, multilingwiści, zorientowani w nowych technologiach. Pokolenie o nowym jakościowo spojrzeniu na świat, systemie…
Jestem LEMING, czyli… całe życie na kredycie!
Dzień zaczyna od przescrollowania smartfona (najlepiej "ajfonik", ale Android też ujdzie), pracuje intensywnie i zdecydowanie za długo, a ewentualny czas wolny spędza najaktywniej jak się da ("Multisport" potrzebny od zaraz!).
Jest młody, mieszka w dużym mieście, lubi dynamikę, ceni szeroko pojęty rozwój. Wykształciuch!
Na dorobku, potrafi dobrze zarządzać informacją, a tym samym selekcjonować, wybierać…
Minimaliści mają… więcej!
Żyjemy w świecie nadmiaru! Nadmiaru informacji, nadmiaru możliwości, nadmiaru przedmiotów, nadmiaru myśli, nadmiaru oczekiwań, nadmiaru potrzeb, nadmiaru pracy.
Ich wielość nie zawsze oznacza zwiększenie satysfakcji i zadowolenia z życia. Coraz więcej osób cierpi z powodu konsekwencji zbyt szybkiego, zbyt intensywnego rozwoju technologicznego. Na choroby cywilizacyjne, w tym zaburzenia psychiczne takie jak depresja czy załamania…
Bloger = influencer?
Lider opinii, ambasador marki, brand manager, trendsetter, coolhunter.
I… Influencer. Nowa jakość w branży?
Jednostka wpływowa, ważna dla określonej grupy docelowej. Udzielająca się na forach i profilach internetowych. Bloger, aktywny Twitterowicz i Facebookowicz. Pogłębia masową świadomość i wyobrażenia na temat marek. Jest doinformowany, wyprzedza trendy.
Influencer to osoba, o którą zabiegać powinny wszystkie…
Nikon Polska… żałuję!
Była warszawska praca, warszawska zima, warszawskie kłopoty, i warszawskie korki! Co jest? Argentyńskie tango, chilijskie wina, przystojni Latynosi, brazylijskie słońce, środek lata i… mnóstwo radości!
Pomysł spędzenia tegorocznych wakacji w Ameryce Łacińskiej – złoty strzał! Serio! Latynosi są radośni, spontaniczni, uśmiechnięci i zadowoleni z życia. Dla Europejczyka to taaakie odkrywcze! :)
Ameryka Południowa…
Etat? Nie, freelance
„Zazdroszczę freelancerom. Też chciałbym nim być, ale…”. Jak podczas każdej sesji coachingowej, „ale” było inspiracją :)
- Do pracy przychodzą w piżamie. Przy biurku piją wino, nie mają szefa ani ciągłej kontroli nad sobą. Mają wolność!!! Wiem, że często pracują przez całą dobę, ale... oni na wszystko znajdują czas!
- A co Ty masz w pracy na etacie?…
Personal Branding, czyli… jak się sprzedać!
Personal branding to dziś jedna z najszybciej rozwijających się branż consultingu. W Stanach Zjednoczonych już nie tylko politycy czy członkowie zarządów dużych firm mają swoich konsultantów wizerunkowych (Personal Brand Coach). Ma go również każdy, kto racjonalnie planuje swą karierę i zwraca uwagę na własną pozycję społeczną.
Personal branding to dbanie, poprzez profesjonalne doradztwo wizerunkowe, o rozwój…
COWORKING, czyli biurko na godziny
Są spotkania w kawiarniach - z obowiązkowym hotspotem :), jest wolność i niezależność, jest pasja i indywidualizm, ale... brakuje atmosfery współpracy, kreatywnego zespołu, nowych znajomości zawodowych. Często brakuje także prozaicznych bonusów grupowo realizowanego życia zawodowego - profesjonalnej drukarki, czy np. firmowego helpdesku.
„Mam problem, duży problem z pracą w domu mam! Jestem freelancerem, nie…
MULTITASKING, czyli… Pokolenie Y na rynku pracy
Na ekranie jednego monitora emisja filmu akcji, na ekranie drugiego - otwartych przynajmniej 20 zakładek firmowych, i nie tylko firmowych, stron internetowych. Do tego służbowy komunikator, Facebook, Twitter i minimum jeden, stale włączony telefon. Oczywiście nie może obejść się też bez ulubionej muzyki na zapętleniu oraz elektronicznego notatnika pod ręką.
Musi się dziać! „Pracownicy Y”,…