Puls przestał bić. Bo sercem każdej stacji telewizyjnej jest informacja. Nawet jeśli produkcja serwisu drogo kosztuje. A prezenterzy „Puls Raportu” o 18. 30 po ponad 500 wydaniach programu musieli wywiesić białą flagę i powiedzieć widzom: „pa, pa!”. Amerykańscy bossowie pokazali się Polakom jak wielozadaniowy F16. Wszędzie na świecie podobno świetnie lata – a w Polsce głównie się psuje.
To była akcja w stylu Johna Rambo. Uśpioną po porannym kolegium redakcję w południe zbombardowano gradem maili. W międzyczasie do akcji ruszyli komandosi z zarządu informując o zakończeniu działalności serwisu na żywo. Atak był skuteczny, bo wykorzystał element zaskoczenia. Szefowie jeszcze niedawno mówili przecież o cyfryzacji, HD, kanale informacyjnym, rozwoju, możliwościach i perspektywach. Dlatego trup słał się gęsto. Słabiej trafieni chwycili za telefony by szybciej niż inni koledzy załatwić sobie prace u konkurencji. Inni nie chcieli uwierzyć, ze to prawda. Jeszcze inni mamrotali cos o klątwie „Pampersów”. Najgorzej mieli korespondenci terenowi. Najczęściej dowiadywali się o sprawie gdy redakcja zbyt długo nie sprawdzała im tekstów. W tej sytuacji to, ze ostatni dziennik się w ogóle ukazał to był prawdziwy cud.
A miało być tak pięknie! Za przejętą od o. o. franciszkanów stacją stał przecież News Corp. – światowego rekina mediów Roberta Murdocha. Amerykanie zrobili badania rynku i wyszło im czarno na białym, że z reklamowego tortu mogą uszczknąć spory kawałek. Nie wiem kto był ich ekspertem, ale wiem, że przesłodził. A zachłanność spowodowała, że i ten mały kawałeczek utknął w gardle. Bo jeśli ktoś tam za oceanem myślał, że w ciągu 9 miesięcy zdoła pokonać TVP, TVN i Polsat to chyba wierzył też, że nad Wisłą po ulicach miast chodzą białe niedźwiedzie i proszą o cukierki. Ludzie „Puls raportu” nie dokonali wiele, bo niespełna procent udziałów w rynku nie dał stacji rentowności. To był młody zespół, który poza zapałem nie miał wielu atutów. Nie było tam znanych nazwisk. Nie było tematów które poruszyłyby opinię publiczną. Nie było wielkiej oprawy technicznej. Nie było wielkiej reklamy. Pod tym względem rozczarowali bo oczekiwano fajerwerków made in USA. Serwis był poprawny, ale to okazało się za mało w stosunku do oczekiwań i ponoszonych kosztów. Trudno zresztą ocenić czy to co się stało to kapitulacja czy może oczekiwanie na cyfryzację nadajników naziemnych co da stacji Murdocha ogólnopolski zasięg.
Jedno jest pewne – 150 osób trafi na bruk Jeszcze niedawno wydawało się im, że chwycili Pana Boga za nogi. Mieli wysokie pensje. Pozorną stabilność. Rzekome perspektywy. Zapowiedz szkoleń w najlepszych stacjach świata. Nic dziwnego, że się nie wahali i rzucali poprzednią pracę. Najbardziej ucierpiał z tego powodu TVN, gdzie np. szefowie nie byli w stanie zatrzymać najlepszych operatorów których kupowano do „Pulsu” za 12 – 15 tysięcy na rękę. Pieniadze wtedy kusiły ale teraz ci którzy odeszli plują sobie w brodę. „Miałeś chamie złoty róg”- napisałby o tej sytuacji wieszcz. Tyle, że „chamem” w tym wypadku okazał się bogaty wujek zza oceanu.
.
Miałeś chamie… Można być potentatem medialnym, ale można być też chamem…
a co mają robić jak nie szukać pracy w innych redakcja, mają założyć ręce i czekać aż im chleb spadnie z nieba!!
Inwestor musiał być szalony skoro liczył na zysk po dziewięciu miesiącach działalności. Przy takich inwestycjach, i pompowaniu kasy to była kwestia na lata. Nie chce mi się wierzyć, że Jankesi tego nie wiedzieli. Tu musi chodzić o coś innego.
Co do samego Raportu…
Dla mnie był beznadziejny. Głupi, naciągany luz prowadzących, beznadziejne żarty, i reporterzy, którzy zamiast robić niusa popisywali się w coraz to dziwaczniejszych standach.
zamknęli ich w momencie, gdy wyrobili sobie wlasny styl i z przyjemnością można ich było oglądać. Na drgnięcie słupków trzeba byłoby pewnie jeszcze poczekać. Szkoda ich pracy
To nic wspólnego z oszustewem czy mistyfikacją. To zwykłe prawa rynkowe. Nic nadzwyczajnego w posunięciu stacji… Szkoda bo to jeden z niewielu serwisow informacyjnych, w których jeszcze zna się prostą zasade obiektywizmu! Panie Sławomirze – a co ma Pan na myśli, że tym dziennikarzom brakowało doświadczenia? Bo ja jestem troche innego zdania… O wiele przyjemniej patrze na ekran TV kiedy widze młodych i nieskazonych dziennikarzy niż zgrzybiałych i zepsytych reporterów z epoki Kwiatkowskiego….
o jejku 150 dobrze wykształconych osób straci prace – wielka rzecz, jak słabo wykształceni ludzie w PGR-ach tracili prace to się dziennikarze tym nie przejmowali.
Bezrobociem też się nie przejmowali a teraz nagle wielkie halo z powodu 150 osób które fatwo znajda nowa prace :/
Tu nie chodzi o to czy znajda pracę tylko o styl zwolnienia. mamiono ludziom w głowach, zapowiadano jak sie będa rozwijać a potem z dnia na dzień zwolnili
Spokojnie. Ziemiec już wraca do Panoramy. Trzaskalska jak słyszę idzie do Polsatu. Karnowski, no cóż, małżeństwo Karnowskich z pewnością znajdzie ciepłe posadki w którejś z ostatnich ostoi sierpot po IVRP – TVP albo PR. Techniczni łatwo znajdą pracę, bo ich na rynku mało i mogą żądać każdych pieniędzy. W czym problem? A że Rupert umie liczyć, to chyba każdy z Państwa Redaktorostwa musiał wiedzieć i dziwię się, że ktoś jest zdziwiony…
Zgadzam się z tym blogiem w 100%. Polsat czy Tvn potrzebował lat, żeby wyrobić sobie markę. A R. Murdoch myślał, że w ciągu 9 mies. zrobi najlepszą telewizję w Polsce, zwłaszcza nadając telenowele, czy „przygłupawe” reality show. Teraz jeszcze chce uciec od Pulsu. Jak chce stworzyć dobrą telewizję to powinien trochę nad nią „popracować”
Niech sobie posmakują kapitalizmu, Ty Sławeczku też go kiedys posmakujesz posiedź jeszcze 10 latek w TVpiS i zobaczysz jak Cie potraktują… nie zycze, ale uważaj , bo boli… co do meritum… Z ten numer nikt nie odpowie, bo kto…. Stary Murdoch??/ chyba żartujesz… Mnie zaskoczyło jedno, że szefem njusa zrobili Amelcie Łukasiak, facetkę nawet i w porzo, ale z temperamentem do miesięcznika. Od reklamy był (jest) has been… koleś o nazwisku Wałęski, kręcił niezłe lody w Tiwi Dworak. Miał zrobic Publicity informacji, nawet widziałem jakiś banner na budynku na Marszałowskiej. Zenada. O czym tu pisac…. Sławek w Twoje TVP „INFO” to PAW, SYF. MALARIA… nie wiesz o tym ??? Strzemieczna już ostrzy pazury na Ciebie….
A co na to organizacje dziennikarskie? W każdej telewizji, radiu czy gazecie mogą się zfarzyć zwolnienia, ale pracodawca musi działać według procedur. W sprawie „Pulsu” odezwał się tylko Syndykat Dziennikarzy, a reszta milczała być może działacze korzystali z letbuego wypoczynku.
Dzień dobry,nazywam się Mariusz Wrzesiak-pracuję w agencji reklamowej oraz zajmuję się branżą medialną.Przesyłam propozycje programowe dla TVP INFO.Od co najmniej kilku lat śledzę rynek mediów szczególnie regionalnych,i przyglądam się tworzeniu kolejnych projektów medialnych.Pierwszy projekt stworzyłem przed laty,co spowodowało tworzenie kolejnych mających na celu zwiększenie oglądalności.Stopniowe poddawanie analizie wyników oglądalności i tworzenie kolejnych zarysów propozycji dało w tej fazie końcowy efekt propozycji dla TVP INFO.Poniżej prezentuje propozycje drogą elektroniczną by były powszechnie znane przez pracowników TVP.Komentarze proszę przesyłać na adres:infoukf@interia.pl
TVP INFO-PROPOZYCJA
PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK
OBECNIE BLOKI REGIONALNE W GODZINACH PO POŁUDNIOWYCH I WIECZORNYCH ZAJMUJĄ NASTĘPUJĄCY CZAS ANTENOWY.
16.45-17.15
18.00-20.00
21.45-22.15
ŁĄCZNIE W GODZINACH PO POŁUDNIOWYCH I WIECZORNYCH 3 GODZINY PROGRAMU REGIONALNEGO.
PROPOZYCJA BLOKU REGIONALNEGO,PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK
16.00-16.27
17.00-17.27
18.00-18.27
19.00-19.27
20.00-20.27
21.00-21.27
22.00-22.27
Proponuję podzielenie bloków regionalnych z godzin po południowo-wieczornych od poniedziałku do piątku na bloki cogodzinne,dzięki czemu można na bieżąco przekazywać najświeższe wiadomości z regionu.W chwili obecnej pierwszy popołudniowy blok regionalny nadawany jest o 16.45 przez to TVP Katowice jest wyprzedzana przez TV Silesia,podobnie będzie w Warszawie gdzie TVN Warszawa wyprzedzi TVP Warszawa.Przy propozycji nadawania bloków co godzinę o pełnej pomiędzy 16.00 a 22.00 można w każdej godzinie w razie potrzeby nadać wejścia antenowe.
PO EWENTUALNYCH ZMIANACH ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ NADAWANIA WIADOMOŚCI REGIONLNYCH CO 2 GODZINY O16.00,18.00,20.00,22.00
Obecnie wiadomości regionalne nadawane są przez poszczególne stacje regionalne w godzinach popołudniowych i wieczornych o 16.45(większość),18.00 (wszystkie,wydanie główne),19.45 (tylko TVP Poznań),21.45(wszystkie)
PROPOZYCJA PROGRAMOWA
WIADOMOŚCI REGIONALNE
16.00 (OBECNIE 16.45)
18.00 (BEZ ZMIAN)
20.00 TERAZ WE WSZYSTKICH STACJACH WZOREM TVP POZNAŃ Z 19.45)
22.00 (OBECNIE 21.45)
BLOK OGÓLNOPOLSKI
TVP INFO chce nadawać w dni powszednie serwisy główne w pół do pełnej(6.30-17.30) i skróty informacji o pełnej godzinie do16.00).by pogodzić blok ogólnopolski z regionalnym proponuję nadawanie serwisów fleszowych,które w godzinach popołudniowych i wieczornych są nadawane o 16.00,20.00 i 21.00 za 5 minut pełna o:15.55,16.55,17.55,18.55,19.55,20.55,21.55,22.55,23.55.W związku z tym ,że o poszczególnych godzinach wchodzą pasma regionalne aktualnie nie ma możliwości nadawania co godzinę serwisu informacyjnego TVP INFO o pełnej godzinie.Rozwiązaniem jest wprowadzenie w godzinach 15.55-22.55 nadawanie serwisów informacyjnych za 5 minut pełna.
PROPOZYCJA PROGRAMOWA
15.55,16.55,17.55,18.55,19.55,20.55,21.55,22.55,23.55 SERWIS INFO FLESZ
PROPOZYCJA RAMÓWKI PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK PO 15.30,WCZEŚNIEJ BEZ ZMIAN
15.30 SERWIS INFO
15.45 ROZMOWA DNIA(TERAZ 16.15)
15.55 SERWIS INFO-FLESZ
16.00 PASMA REGIONALNE ,W TYM WIADOMOŚCI REGIONALNE
16.30 SERWIS INFO
16.45 KOMENTARZE ŚWIAT(TERAZ 17.15)
16.55 SERWIS INFO-FLESZ
17.00 PASMA REGIONALNE
17.30 SERWIS INFO
17.55 SERWIS INFO-FLESZ
18.00 PASMA REGIONALNE-WIADOMOŚCI REGIONALNE
18.30 MINĘŁA(TERAZ 20.10)
18.55 SERWIS INFO-FLESZ
19.00 PASMA REGIONALNE
19.30 MINĘŁA(TERAZ 20.35)
19.55 SERWIS INFO-FLESZ
20.00 PASMA REGIONALNE,W TYM WIADOMOŚCI A O 20.05 REGIONALNY MAGAZYN REPORTERÓW
20.30 TELEKURIER-MAGAZYN REPORTERÓW
20.55 SERWIS INFO-FLESZ
21.00 PASMA REGIONALNE
21.30 PANORAMA,ZAMIAST O 0.30 W TVP2 PROPOZYCJAW TVP INFO O 21.30
21.55 SERWIS INFO-FLESZ
22.00 PASMA REGIONALNE,W TYM WIADOMOŚCI REGIONALNE
22.30 MINĄŁ DZIEŃ(TERAZ 22.15)
22.55 SERWIS INFO-FLESZ
23.00 SPORTOWY WIECZÓR
23.30 SERWIS INFO
23.45 EKONOMIA I RYNEK(TERAZ 22.55)
23.55 SERWIS INFO-FLESZ
00.00 DOKUMENT(TERAZ 23.45)
W związku z podporządkowaniem ramówki blokom publicystycznym przesunięto Telekurier z godziny 20.00 na 21.05 co automatycznie zmniejszyło oglądalność programu o 200 tysięcy widzów.Tymczasem program minęła 20 ma wyjątkowo małą oglądalność,gdyż codzienne magazyny publicystyczne w Polsce nie cieszą się dużą oglądalnością.Telekurier o 20.00 oglądało przeciętnie do 1 miliona widzów niektóre wydania 1,5 mln,natomiast program Minęła 20 ogląda przeciętnie 400 tysięcy widzów.jednorazowo najwięcej widzów to ponad 650 tysięcy a bywają dni gdzie program ma zaledwie 300 tysięcy widzów.
Proponuję po 20 we wszystkich regionalnych blokach nadawać regionalne magazyny reporterów dla poszczególnych regionów ,a następnie o 20.30 nadać ogólnopolski magazyn reporterów –Telekurier.Całe pasmo patrząć od lat na wyniki Telekuriera i zakładając ,że regionalne magazyny reporterów powinny mieć nawet większą widownię od Telekuriera będzie miało w granicach jednego miliona widzów każdego dnia.
Od poniedziałku do piątku o 20.05 we wszystkich telewizjach regionalnych nadawany byłby regionalny magazyn reporterów,na który złożyły by się rozbudowane reportaże społeczne przedstawiane w wiadomościach regionalnych o 18.00 oraz wszystkie inne programy i reportaże interwencyjne nadawane w pasmach regionalnych przyporządkowane byłyby magazynowi reporterów.Ponadto regionalne telewizje mogłyby wykorzystywać do lokalnego pasma(20.05-20.30) wóz satelitarny, a następnie kolejne wejście antenowe przeprowadzić dla Telekuriera(w propozycji o 20.30)na cały kraj
Przykład oglądalności z kilku ostatnich tygodni.
Telekurier(31 lipca)-917 tysięcy Minęła(31 lipca-)-617 tysięcy
Telekurier(24 lipca)-937 tysięcy Minęła((23 lipca)-690 tysięcy
Telekurier(14 lipca)-993 tysięcy Minęła(18 lipca)-549 tysięcy
Telekurier (7 lipca-948 tysięcy Minęła(8 lipca)-586 tysięcy)
Telekurier(2 lipca)-841 tysięcy Minęła(3 lipca)-552 tysięcy
Telekurier(23 czerwca)1,060 tysięcy,Minęła(26 czerwca-)453 tysięcy
Przykład największej różnicy oglądalności
14 marca Telekurier-1,102, Minęła-531
21 lutego Telekurier-1,112 Minęła-532
8 lutego Telekurier -1,136 Minęła-583
11 stycznia Telekurier-1,018 Minęła-620 tys
Minęła dwudziesta ma przeciętnie 400 tysięcy widzów każdego dnia.Minęła 20 w propozycji ramówki znalazła się tak jak do tej pory w dwóch blokach tyle że o 18.30 i 19.30.
Regionalny magazyn reporterów będzie wzorował się i przypominał formułę Telekuriera. W skład magazynu wejdą dotychczasowe regionalne magazyny reporterów(wykaz poniżej).Ponadto w rozbudowanej formie reportaże interwencyjne,które ukazują się w regionalnych wiadomościach,wszelkie reportaże społeczne,historie ludzi,które na antenie ukazują się pod hasłem reportaż oraz regionalne debaty w formie podobnej do Sprawy dla reportera.
BIAŁYSTOK-MOBILNY REPORTER
BYDGOSZCZ-JEST SPRAWA
GDAŃSK-PATROL REPORTERÓW
GORZÓW-ZIELONA GÓRA-W TWOJEJ SPRAWIE
KATOWICE-LUDZKIE SPRAWY,NASZ REPORTAŻ
KIELCE-ZBLIŻENIA-MAGAZYN REPORTERÓW
KRAKÓW-MAGAZYN REPORTERÓW
LUBLIN-ZDARZENIA
ŁÓDŹ-NIE POZWÓL NA TO,NA SYGNALE
OLSZTYN-RAPORT SPECJALNY-MAGAZYN REPORTERÓW
OPOLE-REPORTER
RZESZÓW-INTERWENCJE
SZCZECIN-MAGAZYN REPORTERÓW
WARSZAWA-PO TWOJEJ STRONIE
WROCŁAW-DOLNOŚLĄSKI MAGAZYN REPORTERÓW
W PRZYPADKU TVP POZNAŃ PROPONUJĘ WYDANIE REGIONALNE TELEKURIERA
Propozycja programowa-Panorama z TVP2 o 0.30 do TVP INFO o 21.30.
Bardziej korzystne dla widzów,a także dla oglądalności TVP byłoby przesunięcie nocnej Panoramy z godziny 0.30 gdzie uzyska oglądalność maksymalną w granicach 400 tysięcy widzów do TVP INFO na godzinę 21.30 gdzie ma szanse osiągnąć milionową widownię.Na antenie TVP 2 była przez kilka miesięcy nadawana Panorama o 21.30 gdzie miała 1,800 tysięcy widzów,jednak na bardzo silną antenę TVP2 o tej porze to była zbyt mała oglądalność więc przesunięto ją na noc,gdzie osiąga widownie w granicach 400 tysięcy widzów.W TVP 2 wystarczy w nocy nadać dokument,który uzyska 300 tysięcy widzów a Panoramę przenieść do TVP INFO na 21.30,gdzie wzmocni blok przed i po programie co w przypadku TVP INFO będzie miało znaczenie dla oglądalności stacjiTtymczasem dla TVP2 jest to marginalne znaczenie dla oglądalności.
Wykaz oglądalności z kilku pierwszych dni nadawania Panoramy po północy w marcu 2008,gdzie Panorama osiągała najlepsze wyniki oglądalności o tej porze.
3 MARCA 415 TYS,4 MARCA 540 TYS,5 MARCA 337 TYS,6 MARCA 346 TYS,7 MARCA 671 TYS,8 MARCA 533 TYS,9 MARCA 220 TYS,10 MARCA 459 TYS,11 MARCA 366 TYS,12 MARCA 574 TYS.
średnia 445 051 widzów.
SOBOTA I NIEDZIELA
BLOKI REGIONALNE ŁĄCZNIE W SOBOTĘ I NIEDZIELĘ NA ANTENIE ZAJMUJĄ 9 GODZIN.W PROPOZYCJI RÓWNIEŻ JEST ZAPEWNIONE 9 GODZIN TYLKO O INNYCH PORACH,PODYKTOWANE JEST TO W MOJEJ OCENIE KORZYŚCIĄ DLA PASM REGIONALNYCH.
OBECNIE SOBOTA I NIEDZIELA 7.45-8.30, 8.45-9.00,16.45-17.15,18.00-20.00(W NIEDZ DO 20.30),21.45-22.30
W PROPOZYCJI BEZ ZMIAN PORANNE BLOKI:7.45-8.30,8.45-9.00 ORAZ 16.00-16.30,17.00-17.30,18.00-18.30,21.00-21.30,22.00-22.30 I DODATKOWO NIEDZIELNE REGIONALNE PASMO SPORTOWE OD 19.00 do 21.00.ŁĄCZNIE 9 GODZIN.
PROPOZYCJA RAMÓWKI,SOBOTA
OZNACZENIE:(-)EMISJA PROGRAMU W PROPOZYCJI BEZ ZMIAN
6.00 PORANEK TVP INFO(-)
7.45 PROGRAM REGIONALNY(-)
8.30 SERWIS(-)
8.45 PROGRAM REGIONALNY(-)
9.00 SERWIS(-)
9.30 SERWIS(-)
10.00 ZDROWIE NA ŻYWO(-)
10.15 NIEZŁOMNI(-)
10.30 SERWIS(-)
11.00 BYŁO NIE MINĘŁO(-)
11.30 SERWIS(-)
11.55 REPORTAŻE Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA(-)
12.30 SERWIS(-)
13.00 NA ROZKAZ(SOBOTA 14.00)
13.30 SERWIS(-)
14.00 RAPORT Z POLSKI EXTRA( SOBOTA 20.00)
14.30 SERWIS(-)
14.45 MŁODZIEŻ KONTRA (NIEDZIELA 20.45)
15.30 SERWIS(-)
16.00 PROGRAM REGIONALNY
16.30 SERWIS(-)
16.45 OKNO NA ŚWIAT (SOBOTA 17.15)
17.00 PROGRAM REGIONALNY
17.30 SERWIS(-)
18.00 PROGRAM REGIONALANY-WIADOMOŚCI
18.30 PATROL(SOBOTA 23.05)
19.00 SPORT NA ŻYWO-PIERWSZA LIGA PIŁKARSKA
21.00 PROGRAM REGIONALNY-WIADOMOŚCI SPORTOWE
21.30 PANORAMA
22.00 PROGRAM REGIONALNY
22.30 SERWIS(-)
23.00 SPORTOWY WIECZÓR(-)
23.30 SPORT RETRANSMISJE(SOBOTA 23.55)
PROPOZYCJA RAMÓWKI,NIEDZIELA
OZNACZENIE:(-)EMISJA PROGRAMU W PROPOZYCJI BEZ ZMIAN
6.25 KOWALSKI I SCHMIDT( SOBOTA 13.00)
6.50 INTEGRACJA(-)
7.05 WIERZĘ WĄTPIĘ SZUKAM(-)
7.30 SERWIS(-)
7.45 PROGRAM REGIONALNY(-)
8.30 SERWIS(-)
8.45 PROGRAM REGIONALNY(-)
9.00 ŚWIATOWIEC(-)
9.30 SERWIS(-)
10.00 PÓŁKOWNIKI(SOBOTA 15.00)
10.30 SERWIS(-)
11.00 MOJE CHINY(SOBOTA 21.00)
11.30 SERWIS(-)
12.00 TELEWIZJA OBJAZDOWA(-)
12.30 SERWIS(-)
13.00 MOJE CHINY((-)NIEDZIELA 13.00)
13.30 SERWIS(-)
14.00 TELEPLOTKI(NIEDZIELA 10.00)
14.30 SERWIS(-)
14.45 FORUM(PONIEDZIAŁEK PO 20,OBECNIE PRZERWA WAKACYJNA).
15.30 SERWIS(-)
16.00 PROGRAM REGIONALNY
16.30 SERWIS(-)
16.45 ERA KOBIET(NIEDZIELA 17.15)
17.00 PROGRAM REGIONALNY
17.30 SERWIS(-)
18.00 PROGRAM REGIONALNY
18.30 NIEZNANI SPRAWCY(NIEDZIELA 16.05)
19.00 SPORT NA ŻYWO-TRANSMISJA REGIONALNA(NIEDZIELA 18.30)
21.00 PROGRAM REGIONALNY-WIADOMOŚCI SPORTOWE
21.30 PANORAMA
22.00 PROGRAM REGIONALNY-WIADOMOŚCI
22.30 SERWIS(-)
23.00 SPORTOWA NIEDZIELA(-)
00.00 SPORT-RETRANSMISJE
Proponuję niedzielne pasmo sportowe z godziny 14.35 przenieść na sobotę na godzinę 19.00,natomiast niedzielne regionalne bloki sportowe przesunąć z 18.30 na 19.00 dzięki czemu bloki sportowe będą zarówno w sobotę jak i w niedzielę o 19.00.W chwili obecnej TVP INFO nadaje mecze pierwszej ligi piłkarskiej(dawnej drugiej) o 14.35 w niedzielę.Oglądalność spotkań wynosi w granicach 400 tysięcy widzów,mała widownia jest spowodowana często bezpośrednią konkurencją z wyścigami formuły jeden(14.00-16.30),które ogląda ponad 2 miliony widzów oraz stałym blokiem sportowym emitowanym przez TV4 oglądanym przez 250 tysięcy widzów.Przeniesienie transmisji na sobotę na godzinę 19.00 przy dobrym doborze meczy(z udziałem GKS Katowice,Widzewa,Zagłębia Lubin,Korony Kielce) pozwoli na oglądalność w granicach 700 tysięcy widzów a w pojedynczych przypadkach nawet miliona widzów.TVP nabyła prawa do 4 spotkań piłkarskiej ekstraklasy,które mają być emitowane w TVP 2.W przyszłości TVP może nabywać prawa do kilku spotkań w sezonie piłkarskiej ekstraklasy i nadawać je w TVP INFO wzmacniając blok sportowy,w którym zazwyczaj będą nadawane relacje z pierwszej ligi piłkarskiej(dawnej drugie)j.Na antenie TVP 2 mecze będą miały oglądalność 2 miliony 300 tysięcy widzów.W przypadku TVP2 większą widownię mają programy kabaretowe i filmy więc relacje w TVP INFO dla polityki TVP mają sens.Oglądalność na pewno będzie mniejsza aniżeli w TVP 2 ,ale nie na tyle znacząca,o czym mogliśmy się przekonać kilka lat temu gdzie mecz finału Pucharu Polski na antenie TVP3 Legia Warszawa-Lech Poznań obejrzało ponad 2 miliony widzów,natomiast mecz ówczesnej drugiej ligi ŁKS Łódź-Widzew 1 milion 400 tysięcy widzów.Dzięki tym zmianom TVP INFO trafi do szerszego odbiorcy-widza sportowego a mecze ekstraklasy podniosą prestiż stacji,przy czym TVP 2 nie ucierpi na oglądalności nadając programy rozrywkowe,które często maja większą widownie niż mecze.
Podsumowanie: 4 mecze piłkarskiej ekstraklasy zamiast w TVP 2 byłyby nadawane w TVP INFO i około 26 spotkań piłkarskiej pierwszej ligi(dawnej drugiej) nadawane błyby w TVP INFO.26 spotkań mimo,że kolejek jest 34,ale niektóre kolejki będą rozgrywane w środę.
PODSUMOWANIE
Ewentualne zmiany przyczynia się do większej oglądalności TVP INFO.
Regionalny magazyn reporterów(w propozycji pon-pt 20.05-20.25) a bezpośrednio po nim Telekurier przyniosą widownię oscylującą w granicach 1 miliona widzów.W chwili obecnej program Minęła 20 pomiędzy 20.10 a 21.00 ma przeciętną oglądalność każdego dnia 500 tysięcy
Panorama o 21.30 w porównaniu z Serwisem o 21.30 pozwoli na zwiększenie oglądalności o około 200-400 tysięcy w zależności od dnia.
Cogodzinne pasma regionalne o pełnej godzinie uporządkują ramówkę i pozwolą TV Regionalnym szybciej przekazywać relacje dla regionu.W chwili obecnej własne pierwsze po południowe pasmo telewizje nadają o 16.45,w propozycji programowej o 16.00 co pozwoli skutecznie konkurować z innymi regionalnymi nadawcami.Na tę chwilę pomiędzy 20.00 a 21.45 jest pasmo ogólnopolskie i nawet przy najważniejszych wydarzeniach dla regionu TV Regionalne nie dysponują własnym czasem antenowym.Ramówka lepiej niż do tej pory łączy jednocześnie potrzeby ogólnopolskie jak i regionalne w godzinach 16-23.
Sobotnio-niedzielna ramówka niewiele wniesie pod względem poprawy oglądalności.Wymiernie zwiększyć się może oglądalność pasma sportowego relacjonowanego na żywo przy takim rozwiązaniu jakie zostało przedstawione.Większość programów pozostała na swoim miejscu lub minimalnie przesunięta.
cialis once a day dosage
[url=http://cialisle.com/#]generic tadalafil vs cialis[/url]
can u mix adderall and cialis
cialis walmart
cialis and leg pain
cialis ed emorroidi
[url=http://cialisle.com/#]when generic cialis[/url]
can you take cialis and tylenol
brand cialis online
cialis balding
Pingback: generic cialis for sale
buy cialis
cialis order online
buy clomid online without prescription
Pingback: generic viagra in canada
Pingback: cheap 100mg viagra
can viagra 100mg be dangerous
Pingback: buy viagra 100mg
generic azithromycin
Pingback: https://mymvrc.org
Pingback: canada pharmaceuticals online
cialis ofertas [url=http://www.kanzleien.mobi/link.asp?l=http://www.cialisle.com]kanzleien.mobi[/url] is cialis a controlled substance in mexico kanzleien.mobi cialis meningen
Pingback: buy essays online reviews
Pingback: viagra
Pingback: cheap online cialis