Miasto jak wyróżniajacy się proszek do prania


wtorek 24/11/2009

„Traktuję miasto jak „proszek do prania””, „trzeba znaleźć wyróżnik danego miejsca”, „można robić wiele świetnych rzeczy, ale jeśli ich odpowiednio nie „sprzedamy” nikt się nie dowie o tym co robimy” – to opinie na temat marketi ngu terytorialnego prezydentów trzech miast, którzy wzięli udział w Targach Marketingu Miejsca. Impreza odbyła się w minionym tygodniu w Łodzi. Uczestniczyli w niej prezydenci: Radomia, Sieradza i Łodzi.

Jacek Walczak – prezydent Sieradza, Andrzej Kosztowniak – prezydent Radomia i Włodzimierz Tomaszewski – wiceprezydent Łodzi należą do grona tych, niestety wciąż nielicznych liderów samorządowych, którzy rozumieją zasady marketingu i starają się je przenosić na lokalny grunt.
Prezydent Sieradza twierdzi jednak, że trudno podejmować skuteczne i efektywne działania w czasie zaledwie czteroletniej kadencji. Mimo to postanowił podejść do miasta jak do każdego innego produktu i „sprzedać” Sieradz wg zasad marketingowych wykorzystywanych w biznesie.
Lider radomskiego samorządu (miasto pracuje aktualnie wraz z agencją Demo nad przygotowaniem strategii promocji marki) także traktuje miasto jak produkt. Twierdzi jednak, że takich miast jak Radom i Sieradz jest w naszym kraju wiele, dlatego trzeba znaleźć jakiś wyróżnik, który przyciągnie zarówno turystów jak i inwestorów.
Wiceprezydent Łodzi uważa natomiast, że samorządy muszą się nauczyć „sprzedawać” swoje miasta oraz skutecznie komunikować wszelkie podejmowane działania. Przyznaje również, że Łódź powoli przestaje być postrzegana jako biedne, szare i poprzemysłowe miasto. Zaczyna być ono na nowo odkrywane, zwłaszcza przez mieszkańców.

Uczestnicy targów ubolewali jednak, że w tego typu spotkaniach nie uczestniczy więcej liderów samorządowych. Wówczas byłoby ich łatwiej przekonać, że podejmowanie działań z zakresu marketingu terytorialnego i odejście od standardowego podejścia do promocji może być naprawdę efektywne.
Gościem specjalnym imprezy był Jose Filipe Torres (na zdjęciu), wg magazynu „The Economist” najlepszy ekspert ds. brandingu państw i miejsc.

ZAPRASZAM NA: www.mark etingmiejsca.com.pl


Moje najnowsze wpisy

 

INNY ŚWIAT – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc

piątek 02/03/2012

„INNY ŚWIAT – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” to książka o działaniach promocyjnych polskich miast, mentalności wielu urzędników i roli samorządowego lidera w budowaniu…


Robert Stępowski i Piotr Lutek obnażają branżę marketingu miejsc

niedziela 12/02/2012

Ponad 680 mln zł na promocję wydały w 2011 roku polskie samorządy. Znaczna część z tych pieniędzy została przeznaczona na kampanie miast i regionów na…


Ludzie! Trochę technologicznej rewolucji i wyobraźni w promocji miast i regionów!

piątek 06/01/2012

Wydatki na promocję miast spadają – to prawda. Jest to jednak spadek podobny do tego notowanego w inwestycjach i w każdej innej dziedzinie (dziale i…


Trendy w marketingu miejsc na 2012 rok

niedziela 01/01/2012

To będzie trudny rok dla branży marketingu miejsc. Niestety, będzie to dopiero początek trudnego okresu dla samorządowców jak i agencji. Od kilku lat wiele firm…


Marka Lubelskie – czy słowo stanie się ciałem?

piątek 09/12/2011

Idea marki Lubelskie jest świetna, choć nie można powiedzieć, że jakoś super odkrywcza. Ale chyba nie o to chodzi, by w budowie marki miejsca wyważać…


Promocja miasta - czyli: logo, hasło, kubki i czapeczki

poniedziałek 05/12/2011

Wszyscy pamiętamy „aferę” związaną z logo Białegostoku, które przygotowała Eskadra. Bez większego echa przeszła jednak podobna sytuacja związana z logo Suwałk (Metamorphosis). „Polski biegun zimna”…


Marketingowy eksperyment: Brawo! Lębork, Złotów, Wałcz, Tuchola

czwartek 24/03/2011

Czas zakończyć i w smutku podsumować rozpoczęty jeszcze w lutym mój eksperyment. Jego wynik jest co prawda nieco lepszy niż sugerowałem (myślałem, że około 90…


Mońki – blisko, a jednak daleko od Mazur

piątek 18/02/2011

Niewiele ponad 10 tys. mieszkańców, ale miasto jest siedzibą powiatu. Niedaleko Białystok i równie blisko granica województwa warmińsko-mazurskiego.Ech... te granice, u nas źle, a tych…


Jak to samorządy idealnie z mediami współpracują

poniedziałek 27/12/2010

Na podstawie przygotowanego przez serwis www. MarketingMiejsca.com.pl raportu, dotyczącego relacji samorządów z mediami, można by odnieść wrażenie, że ta współpraca przebiega idealnie. Każdy, kto nie…


Produkty turystyczne nadają sie do... muzeum!

czwartek 23/12/2010

W pierwszej części przygotowanego przeze mnie  raportu Promocja Miast 2010, przedstawiam produkty turystyczne 23 polskich miast.Dotychczas trudno było znaleźć w jednym miejscu zestawienie produktów turystycznych dzięki,…