Jak to samorządy idealnie z mediami współpracują


poniedziałek 27/12/2010

Na podstawie przygotowanego przez serwis www. MarketingMiejsca.com.pl raportu, dotyczącego relacji samorządów z mediami, można by odnieść wrażenie, że ta współpraca przebiega idealnie. Każdy, kto nie zna realiów, mógłby pomyśleć, że to wręcz biznes powinien uczyć się od JST technik komunikowania się z dziennikarzami.

PRZECZYTAJ: Raport – Promocja Miast 2010 cz. II>>

Niestety – sam jestem dziennikarzem i dokładnie wiem jak wygląda współpraca z samorządami.

Wielokrotnie opada mi niemal wszystko. Jeśli tylko mam taką możliwość (a nie zawsze mam) staram się wysyłać pytania do urzędów przynajmniej kilka dni przed terminem oddania do redakcji tekstu. Zazwyczaj i tak niewiele to zmienia. Około 60 proc., mogących udzielić mi takich informacji  urzędników jest akurat na szkoleniach, urlopach, zwolnieniach zdrowotnych, a ponadto oczywiście nikt ich nie zastępuje.

W czasie wakacji Pani w biurze promocji w Tomaszowie Mazowieckim powiedziała mi, że na pytania odpowiada, koleżanka, która jest na urlopie i odpowie mi na nie jak wróci, czyli za kilka tygodni. Na moje pytanie, czy nikt jej nie zastępuje usłyszałem „Nie! Przecież mówię Panu, że koleżanka jest na urlopie”.

PRZECZYTAJ: Raport – Promocja Miast 2010 cz. I>>

Nawet przygotowując ten raport większość miast zaczęło przesyłać mi odpowiedzi dopiero po wysłaniu ponownego, ponaglająco-przypominającego maila. Choć na odpowiedzi dałem samorządom niemal miesiąc to i tak większość z nich spłynęło już po terminie.

Czy urzędy same inicjują kontakt z dziennikarzami? Niektóre rzeczywiście tak. Zaznaczam – niektóre. A wszystkie wpisały do ankiety, że to robią.

Jak to jest w rzeczywistości?

Dziennikarze dokładnie wiedzą jak to jest naprawdę. Jeśli ktoś chce przeczytać o moich doświadczeniach proszę kliknąć TUTAJ>>


Moje najnowsze wpisy

 

INNY ŚWIAT – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc

piątek 02/03/2012

„INNY ŚWIAT – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” to książka o działaniach promocyjnych polskich miast, mentalności wielu urzędników i roli samorządowego lidera w budowaniu…


Robert Stępowski i Piotr Lutek obnażają branżę marketingu miejsc

niedziela 12/02/2012

Ponad 680 mln zł na promocję wydały w 2011 roku polskie samorządy. Znaczna część z tych pieniędzy została przeznaczona na kampanie miast i regionów na…


Ludzie! Trochę technologicznej rewolucji i wyobraźni w promocji miast i regionów!

piątek 06/01/2012

Wydatki na promocję miast spadają – to prawda. Jest to jednak spadek podobny do tego notowanego w inwestycjach i w każdej innej dziedzinie (dziale i…


Trendy w marketingu miejsc na 2012 rok

niedziela 01/01/2012

To będzie trudny rok dla branży marketingu miejsc. Niestety, będzie to dopiero początek trudnego okresu dla samorządowców jak i agencji. Od kilku lat wiele firm…


Marka Lubelskie – czy słowo stanie się ciałem?

piątek 09/12/2011

Idea marki Lubelskie jest świetna, choć nie można powiedzieć, że jakoś super odkrywcza. Ale chyba nie o to chodzi, by w budowie marki miejsca wyważać…


Promocja miasta - czyli: logo, hasło, kubki i czapeczki

poniedziałek 05/12/2011

Wszyscy pamiętamy „aferę” związaną z logo Białegostoku, które przygotowała Eskadra. Bez większego echa przeszła jednak podobna sytuacja związana z logo Suwałk (Metamorphosis). „Polski biegun zimna”…


Marketingowy eksperyment: Brawo! Lębork, Złotów, Wałcz, Tuchola

czwartek 24/03/2011

Czas zakończyć i w smutku podsumować rozpoczęty jeszcze w lutym mój eksperyment. Jego wynik jest co prawda nieco lepszy niż sugerowałem (myślałem, że około 90…


Mońki – blisko, a jednak daleko od Mazur

piątek 18/02/2011

Niewiele ponad 10 tys. mieszkańców, ale miasto jest siedzibą powiatu. Niedaleko Białystok i równie blisko granica województwa warmińsko-mazurskiego.Ech... te granice, u nas źle, a tych…


Produkty turystyczne nadają sie do... muzeum!

czwartek 23/12/2010

W pierwszej części przygotowanego przeze mnie  raportu Promocja Miast 2010, przedstawiam produkty turystyczne 23 polskich miast.Dotychczas trudno było znaleźć w jednym miejscu zestawienie produktów turystycznych dzięki,…


Tak się p...romuje tu na wschodzie!

poniedziałek 23/08/2010

Za tydzień, dokładnie 31 sierpnia, wyruszam na małą, tygodniową wycieczkę na tereny Polski południowo-wschodniej. Chciałbym na własne oczy zobaczyć co Polska Organizacja Turystyczna, która aktualnie…