Moje ostatnie wpisy

 

INNY ŚWIAT – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc

piątek 02/03/2012
1

„INNY ŚWIAT – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” to książka o działaniach promocyjnych polskich miast, mentalności wielu urzędników i roli samorządowego lidera w budowaniu marki miejsca.26 marca 2012 roku na polskim rynku ukaże się książka poświęcona promocji miast i regionów – „Inny świat – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc”. Jej autor, Robert Stępowski…

Robert Stępowski i Piotr Lutek obnażają branżę marketingu miejsc

niedziela 12/02/2012
1

Ponad 680 mln zł na promocję wydały w 2011 roku polskie samorządy. Znaczna część z tych pieniędzy została przeznaczona na kampanie miast i regionów na wszystkich możliwych nośnikach. Jednostki Samorządu Terytorialnego kolejno przygotowywały strategie, nie wiedząc nawet czy zamawiają strategię marki, czy też komunikacji marketingowej. I tak przedstawiciele dostawców usług marketingowych i eksperci mówią o…

Ludzie! Trochę technologicznej rewolucji i wyobraźni w promocji miast i regionów!

piątek 06/01/2012
0

Wydatki na promocję miast spadają – to prawda. Jest to jednak spadek podobny do tego notowanego w inwestycjach i w każdej innej dziedzinie (dziale i rozdziale). Jest to spowodowane oczywiście w pewnym sensie z kryzysem i niższymi wpływami do budżetów z tytułu podatków PIT i CIT, ale przede wszystkim z zaostrzoną dyscypliną budżetową, niemożnością kredytowania…

Trendy w marketingu miejsc na 2012 rok

niedziela 01/01/2012
0

To będzie trudny rok dla branży marketingu miejsc. ...

Marka Lubelskie – czy słowo stanie się ciałem?

piątek 09/12/2011
0

Idea marki Lubelskie jest świetna, choć nie można powiedzieć, że jakoś super odkrywcza. Ale chyba nie o to chodzi, by w budowie marki miejsca wyważać otwarte drzwi, albo co gorsza walić na oślep głową w ścianę. Czy jednak wystarczy sił, determinacji i pieniędzy by rzeczywiście zbudować silną i rozpoznawalna lokalną markę województwa lubelskiego?Niedawno spędziłem kilka…

Promocja miasta – czyli: logo, hasło, kubki i czapeczki

poniedziałek 05/12/2011
1

Wszyscy pamiętamy „aferę” związaną z logo Białegostoku, które przygotowała Eskadra. Bez większego echa przeszła jednak podobna sytuacja związana z logo Suwałk (Metamorphosis). „Polski biegun zimna” nie poprawiał znaku, co do którego zachodziło podejrzenie o plagiat, ale przygotowano zupełnie nowy logotyp – jest to uśmiechnięty miś polarny. Niestety większość samorządów swoje działania marketingowe sprowadza właśnie do…

Marketingowy eksperyment: Brawo! Lębork, Złotów, Wałcz, Tuchola

czwartek 24/03/2011
0

Czas zakończyć i w smutku podsumować rozpoczęty jeszcze w lutym mój eksperyment. Jego wynik jest co prawda nieco lepszy niż sugerowałem (myślałem, że około 90 proc urzędników odpowiedzialnych za promocję miast powiatowych nie jest zainteresowanych tą tematyką), nie zmienia to jednak faktu, że wynik jest daleki od zadawalającego. Tylko Lębork, Złotów, Wałcz i Tuchola odwiedziły…

Mońki – blisko, a jednak daleko od Mazur

piątek 18/02/2011
0

Niewiele ponad 10 tys. mieszkańców, ale miasto jest siedzibą powiatu. Niedaleko Białystok i równie blisko granica województwa warmińsko-mazurskiego.Ech... te granice, u nas źle, a tych kilka, kilkanaście kilometrów dalej - inny świat.Tak nieco sentymentalnie można by rozpocząć opowieść o mieście Mońki (zobacz wideo: Marketing miejsca miasta Mońki). Dziś się dowiedziałem, że tym miasteczku nie ma…

Jak to samorządy idealnie z mediami współpracują

poniedziałek 27/12/2010
1

Na podstawie przygotowanego przez serwis www. MarketingMiejsca.com.pl raportu, dotyczącego relacji samorządów z mediami, można by odnieść wrażenie, że ta współpraca przebiega idealnie. Każdy, kto nie zna realiów, mógłby pomyśleć, że to wręcz biznes powinien uczyć się od JST technik komunikowania się z dziennikarzami.PRZECZYTAJ: Raport - Promocja Miast 2010 cz. II>>Niestety – sam jestem dziennikarzem i…

Produkty turystyczne nadają sie do… muzeum!

czwartek 23/12/2010
0

W pierwszej części przygotowanego przeze mnie  raportu Promocja Miast 2010, przedstawiam produkty turystyczne 23 polskich miast.Dotychczas trudno było znaleźć w jednym miejscu zestawienie produktów turystycznych dzięki, którym miasta chcą przyciągnąć do siebie turystów. Teraz jest to już możliwe, a kolejne miasta kreując swój produkt turystyczny, będą mogły ustrzec się przed powielaniem już istniejących produktów. Dla innych…