Im więcej spotów, tym mniej krwi


piątek 15/01/2010

Ponad połowa robotników budowlanych, którzy obejrzeli w telewizji spoty kampanii społecznej „Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia”, deklaruje, że będzie bardziej uważać na swoje bezpieczeństwo podczas pracy na wysokości. To efekt kampanii społecznej „Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia” zrealizowanej w listopadzie i grudniu przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Państwową Inspekcję Pracy. Młody mężczyzna siedzi z grupą przyjaciół na schodach. Obok przechodzi piękna kobieta. W następnym ujęciu oboje stoją już na ślubnym kobiercu. Potem narodziny dziecka, mecz w telewizji, pieczone na ognisku kiełbaski, obrazy migają coraz szybciej i coraz głębiej penetrują przeszłość. Pod koniec błyska na sekundę fotografia małego chłopca zrobiona wiele, wiele lat temu. Potem czerń i zmiana obrazu: leżący na ziemi mężczyzna i krew. I wreszcie ostatni kadr: kamera pokazuje budowany właśnie wieżowiec. Teraz już wiemy – wyświetlany film z przeszłości był ostatnim, jaki zobaczył spadający z wysokości robotnik. Lektor pyta: „A ty jaki ślady pozostawisz po sobie na ziemi?”.

Trzydziestosekundowy spot pt. „Ślad” ostrzegający przed skutkami nieuwagi podczas prac na wysokościach wyemitowało w listopadzie i grudniu piętnaście ogólnopolskich i ponadregionalnych stacji telewizyjnych. Film obejrzało przynajmniej raz ponad 80 proc. osób, do których kierowana była kampania, a więc robotników budowlanych w wieku 20 – 44 lat. 90 proc. z nich uznało, że spot były przekonujący i interesujący, a 83 proc. zwróciło uwagę, że wyróżniał się na tle innych. Poza emisją spotów w telewizji, kampania realizowana była również na specjalnie uruchomionej stronie internetowej www. bezupadku. pl oraz poprzez ulotki dystrybuowane w oddziałach ZUS i PIP.

Interesująco przedstawiają się wyniki badań dotyczących spodziewanych zachowań na budowach. Połowa ankietowanych odbiorców kampanii jednoznacznie zadeklarowała, że po obejrzeniu spotu będzie bardziej uważać podczas pracy na wysokościach. Co czwarty z badanych przyznał, że teraz częściej zakłada kask ochronny i specjalistyczne szelki. 14 procent ankietowanych zapewnia, że pod wpływem kampanii społecznej będzie domagać się lepszego zabezpieczenia zbiorowego na budowie.

Kampanię społeczną „Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia” przygotowały wspólnie ZUS i PIP. Koszt emisji spotów sfinansowany został ze środków funduszu prewencji wypadkowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Po co ZUS angażuje się w tego typu akcje? Odpowiedź jest prosta: tylko w ciągu 2008 r. Zakład wypłacił ponad 5 mld zł (słownie pięć miliardów) w formie rent wypadkowych – przyznawanych ofiarom wypadków w pracy. Połowę z tej kwoty dostali robotnicy, którzy ulegli wypadkom na budowach.

Inwestując stosunkowo niewielką kwotę w kampanię informacyjną, zyskujemy wzrost świadomości zagrożeń, co pozwala mieć nadzieję na mniejszą liczbę wypadków, a więc i zmniejszenie liczby i kwoty wypłacanych świadczeń. A to jeden z ustawowych obowiązków ZUS.
 .


Moje najnowsze wpisy

 

TVN szuka dziury w całym

czwartek 17/06/2010

TVN24 i TVNCNBC Biznes od kilku dni biją w ZUS zarzucając nam, że nie informujemy klientów o możliwości przeliczenia pobieranego świadczenia. Przytaczają przy tym wypowiedzi…


ZUS pomaga przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź

piątek 04/06/2010

Wielka woda, która zalała Polskę pod koniec maja nie musi oznaczać dla poszkodowanych końca świata. Zalane dokumenty, zniszczone wyposażenie firm, utracone zyski - to wszystko…


„Z Życia ZUS” jednym z najlepszych pism firmowych

poniedziałek 31/05/2010

Miło mi poinformować, że wydawany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych miesięcznik „Z Życia ZUS” otrzymał nagrodę w kategorii magazynów wewnętrznych w prestiżowym konkursie „Szpalty Roku 2010”…


Dlaczego ubezpieczenia społeczne są obowiązkowe?

środa 05/05/2010

Nie trzeba się specjalnie wysilać, żeby znaleźć w Internecie błyskotliwy wywód dowodzący ekonomicznej przewagi wydatków na piwo nad obowiązkowe składki „na ZUS”. W dużym skrócie…


ZUS wprowadza ułatwienia dla przedsiębiorców

piątek 26/03/2010

Koniec z samodzielnym wypełnianiem dokumentów rozliczeniowych przez małych przedsiębiorców. Od marca robią to za nich pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. ZUS szykuje też kolejne ułatwienia dla…


Prognoza ZUS - nie dla idiotów

środa 10/03/2010

Jak co roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował prognozę wpływów i wydatków Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Jej wyniki odbiły się szerokim echem w mediach, jednak ich interpretacja…


Rośnie popularność portalu internetowego ZUS

piątek 26/02/2010

Strona internetowa www.zus.pl jest w czołówce najpopularniejszych witryn instytucji publicznych w kraju.W najnowszym, przeprowadzonym przez firmę Polskie Badania Internetu (PBI) grudniowym badaniu popularności witryn internetowych,…


Super Express kłamie o ZUS

czwartek 25/02/2010

Świat opisywany w kolorowej prasie niewiele ma wspólnego ze światem, w którym żyjemy. Super Express po raz kolejny potwierdził tę starą prawdę, tym razem dopuszczając…


ZUS na nartach, czyli rzecz o hipokryzji

piątek 12/02/2010

W czym lepsi są dziennikarze kolorowych gazet, którzy mogą dowoli szaleć na nartach, podczas gdy wycieczki pracowników ZUS uznawane są za skandal? Przecież finansowane są…


ZUS rusza z radiem w internecie

czwartek 04/02/2010

Miło mi poinformować, że w Internecie ruszyła testowa emisja stacji radiowej "ZUS dla Ciebie". Programu można słuchać pod adresem Nadaje.c om/zusdlaciebie. Przez całą dobę nadawane…