Kiedy koniec telewizji?


środa 02/09/2015
4

Jak prąd po gaciach przeszedł przez polskie media news FORBES’a, cytujący wypowiedź Reed’a Hastings’a z NETFLIX, który zapowiedział za 15 lat upadek tradycyjnej telewizji i porównał jej sytuację do faksu, który jest już praktycznie  nieprzydatnym meblem biurowym. To prawda mrożąca krew w żyłach ludzi mediów, także w Polsce. Dziś jeszcze zamówienia klientów na emisje telewizyjne nie słabną ale – co wie już chyba każdy media planner – skuteczność tej reklamy spada na łeb, na szyję.

Olbrzymia dywersyfikacja stacji telewizyjnych i postępujące rozdrobnienie rynku, wzmagane przez rozwój kolejnych MUX’ów doprowadzają do stałego spadku jednostkowych udziałów w rynku stacji telewizyjnych. Jednocześnie wzrasta średni wiek oglądających. Co z tego, że TVP Info ma nawet 4% udziału w rynku, skoro w większości są to widzowie starsi – delikatnie pisząc – mało atrakcyjni dla reklamodawców kupujących jedynie grupę 16-49. Ta, pożądana przez klientów telewizyjnych biur reklamy grupa przenosi się do internetu. Ten proces nie tak dynamicznie, jak to się wydawało kilka lat temu, ale bardzo konsekwentnie rozwija się. Tak umiera telewizja. Coraz starsza widownia, coraz mniejsze udziały w rynku, coraz mniejsze budżety na programy. Zadekretowane przez Hastings’a 15 lat wydaje się realną perspektywą oddania palmy pierwszeństwa internetowi, przynajmniej w dziedzinie pozyskiwania kontentu do codziennego oglądania, czy odbioru informacji – news’ów. Zawsze pozostanie grupa, której odpowiada narzucona przez nadawcę playlista i którzy akceptują inwazję reklam w blokach przerywających emisję filmu, czy programu. Ale będzie to grupa bardzo mało interesująca biznesowo. Będą to swoiści pariasi w ocenie klientów domów mediowych.

Póki co zlecenia do biur płyną szeroką rzeką, choć często zastanawiam się, czy nie lepiej powiesić plakat z logo klienta na ruchliwym skrzyżowaniu, niż kupować kilka reklam w znanym kanale tematycznych, które realnie zobaczy parę tysięcy przypadkowych osób… Póki co klienci wybierają emisje telewizyjne, ale powoli dociera do nich, że plik wideo opublikowany w serwisach społecznościowych obejrzy znacznie więcej osób, znacznie bardziej wartościowych handlowo, niż w popularnej telewizji satelitarnej.


Komentarze 4 Dodaj komentarz

 
  1. Pyta pan kiedy koniec telewizji ? My tu i teraz,mamy koniec mediów !To co jest odwalane w prasie-radiu-telewizji na terenie RP,to ewidentny upadek i dno.Do tego należy dokoptować, zamordyzm jaki panuje na portalach internetowych , właściwie wszystkich redakcji . Czy pan zwrócił uwagę co jest usuwane z portali ? Nie wulgaryzmy , nie obelgi , nie arogancja ! Ale usuwa się NIEPOPRAWNE wpisy. Niepoprawne dla admina czy dyżurnego moderatora. Dzwonisz pan do jakiejś redakcji i mówisz nie językiem danej stacji to ….o rozmowa się zerwała.Piszesz pan na jakimś forum coś nie zgodne z LINIĄ PROGRAMOWĄ onego forum …moderator cię wycina ! Media na terenie współczesnej RP są najsłabszymi na terenie Europy. Bełkot , reklama , politykierstwo..bełkot, reklama,politykierstwo…. Zero obiektywności , uczciwości, przekazu , zero informacji …

       Odpowiedz
    7
    1
  2. Panie Piotrze,

    Newsy na żywo zostaną w TV. Koszty takiej produkcji są za duże do udźwignięcia przez domorosłych dziennikarzy. Ludzie coraz bardziej przyzwyczajeni są do tego że infotainment gra cały czas non-stop w ciągu dnia. Wyłącz takiemu uzależnionemu na godzinę to zwariuje i stwierdzi, że nie wie co się dzieje. Wzbudza to w takich ludziach nawet swoisty lęk. I to zjawisko się rozwija.

    Zmiany jednak będą. Kanałem dystrybucji dla każdej tv stanie się też stream intenetowy. TV zabierze rynek radiu w samochodach, a radio zamieni się w TV dodając uboższą ale jednak wizję. Itd.

    Telewizja nie umrze, ale jej królestwo już się zakończyło a będzie – fakt – jeszcze gorzej.

       Odpowiedz
    1
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


7 − pięć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

TVN i Polsat - pobudka

środa 18/11/2015
6

Mieliśmy ostatnio w Polsce sporą zmianę. Zapewne wielu to zauważyło. Zmienili się posłowie, prezydent, teraz rząd. Takiego komfortu rozpoznawania sytuacji nie mają ciagle dziennikarze TVN i…


Czy z radości zarżniemy TVP?

poniedziałek 09/11/2015
4

Czy z radości zarżniemy TVP? Z niepokojem słucham różnych pomysłów na naprawę TVP, która jak żadna inna stacja wymaga gruntownej naprawy. Otóż słyszę o tym,…


Przedsiębiorcy konferują z PiS

czwartek 24/09/2015
1

W najbliższy piątek 25.09.2015 kroi się niezwykła gratka dla dziennikarzy, ale chyba przede wszystkim dla przedsiębiorców. Otóż udało mi się zorganizować spotkanie polityków PiS, którzy…


TVN - Polsza Sjewodnia?

wtorek 17/03/2015
6

Internet huczy od zachwytów nad transakcją zakupu TVN przez Scripps Networks i tylko Tomasz Raczek napisał na facebook'u, że "król jest nagi": TVN sprzedany Amerykanom…


Ojciec Rydzyk i KARTOFLE

środa 18/02/2015
5

Kilka dni temu ojciec Tadeusz Rydzyk w odniesieniu do min. Joanny Kluzik-Rostkowskiej powiedział, że "...powinna iść sadzić kartofle...". Nie wchodząc w polityczny spór pomiędzy tymi…


MIASTO 44 kontra HISZPANKA

piątek 13/02/2015
4

W ostatnim czasie starły się ze sobą na kinowym ekranie dwie koncepcje wizualizacji wydarzeń historycznych. MIASTO 44, film wierny faktom, czasami oniryczny, czasami mocny, jak…


PRAWDZIWA TWARZ OWSIAKA

czwartek 08/01/2015
6

Walczę z Owsiakiem od czasu, kiedy kierowałem Telewizją Republika. Ulepił on nawet figurkę przedstawiającą mnie, która prawdopodobnie jest lalką Voodoo i wielokrotnie torturował ją w…


TVP sprzedaje ustawki Sikorskiego

piątek 12/12/2014
4

Pękałem ze śmiechu widząc parę dni temu, jak zamiast komentarza marszałka Sikorskiego dotyczącego afery paliwowej w głównym wydaniu Wiadomości zobaczyłem ujęcia z jego posiadłości pod…


SUPERNOWA - PTAK FASHION CITY!

poniedziałek 25/08/2014
5

Mało mamy w Polsce wydarzeń na światowym poziomie, na które zjeżdżają medialne gwiazdy o międzynarodowym rezonansie. Pewnie należą do nich: Camerimage, Festiwal MALTA może Opener…


Fakt medialny - KRUS dla biznesmenów?

czwartek 21/08/2014
0

Rzeczpospolita popełniła lekką gafę sugerując, że KRUS ostentacyjnie otwiera się na przedsiębiorców. Oczywiście nie jest tak dobrze, co szybko sprostował KRUS; http://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/obrazki/Dokumenty/sprostowania/KRUS_sprostowanie_do_RZ_20_08_20140001.pdf http://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/obrazki/Dokumenty/sprostowania/Sprostowanie_KRUS_Rzeczpospolita_18_08_2014.pdf Jednak faktycznie…