Moje ostatnie wpisy

 

Jak budować markę

środa 10/10/2012
22

W modelach ekonomicznych używanych do przewidywania ludzkich zachowań istnieje pojęcie homo economicus – istota zachowująca się racjonalnie, podejmująca przemyślane, dojrzałe decyzje. Jest też homo sapiens, czyli człowiek – istota napędzana instynktami, emocjami, której decyzji nie da się wytłumaczyć za pomocą ekonomicznych równań. Homo sapiens i racjonalny kuzyn Gdybyśmy zachowywali się jak homo economicus, nie miałyby…

Jak zostać bogiem prezentacji. Po pierwsze: nie nudzić.

poniedziałek 24/09/2012
6

Pamiętam jedną z najgorszych prezentacji, na której musiałem siedzieć. Wygłaszana przez prezesa firmy, w której wtedy pracowałem, trwała niemal dwie godziny. Była nudna jak flaki z olejem, slajdy wypełnione kolumnami cyfr, które prelegent omawiał po kolei. Celem prezentacji było pokazanie jasnej przyszłości, jaką firma ma przed sobą, ale pamiętam, że jedyną myślą, jaką miałem pod…

Płacenie za treści w internecie a Steve Jobs

piątek 14/09/2012
11

12 czerwca 2005 roku Steve Jobs stanął przed absolwentami uniwersytetu Stanforda, by wygłosić swoje słynne przemówienie, by opowiedzieć im trzy historie ze swojego życia. Nieformalny tytuł tego przemówienia to Stay hungry, stay foolish (pozostań głodny, pozostań nierozsądny). Skąd się wziął? Jedną z historii, którą opowiadał Jobs, była opowieść o Whole Earth Catalog. To projekt, który…

Marka – aby ją przedstawić, musisz opowiedzieć jej historię

środa 25/07/2012
0

W jaki sposób przedstawisz Magdę Gesller ludziom, którzy nigdy o niej nie słyszeli? Niezależnie od tego, czy jej biografię przedstawisz w porządku chronologicznym (urodziła się w lipcu 1953 roku, jej rodzicami byli...), czy zwrócisz uwagę na ważniejsze wydarzenia (była żona Piotra Gesslera, prowadzili restaurację U Fukiera w Warszawie, w tej chwili prowadzi program Kuchenne rewolucje…