Moje ostatnie wpisy

 

Nie ma czegoś takiego jak „najwyższy standard obsługi klienta”

poniedziałek 25/03/2013
0

Nie ma czegoś takiego jak „najwyższy standard obsługi klienta”. Im szybciej pogodzisz się z tą myślą, tym bardziej zadowolonych klientów będziesz miał. Gdzie są Twoje pieniądze? Twój klient płaci za trzy rzeczy. Po pierwsze, za to co kupuje – jeśli masz unikalny produkt lub usługę, której nie da się doświadczyć nigdzie indziej, możesz sobie nie zawracać głowy obsługą klienta.…

Jeśli kochasz to, co robisz, nie waż się tego sprzedawać… samodzielnie

wtorek 05/03/2013
1

To będzie jedna z najważniejszych lekcji biznesu, jakiej się nauczyłem. „Nie zrobiłbym tego nawet, gdyby mi zapłacili!” – jest kilka rzeczy, o których tak mówię. Pisanie nudnych umów, rozliczanie podatków, koszenie trawnika – uważam to za pracę. Jeśli muszę robić to sam, jest to dla mnie męka. Jestem gotów płacić innym, by zrobili to za mnie. Z drugiej strony uwielbiam to,…

O naprawianiu Public Relations

środa 16/01/2013
10

Wyobraź sobie taką sytuację: ktoś puka rano do Twoich drzwi. Otwierasz, za progiem stoi uśmiechnięta osoba, którą pierwszy raz widzisz na oczy. Bez żadnego „dzień dobry” osoba ta – nadal z uśmiechem, który zaczyna się wydawać coraz bardziej sztuczny – przypina Ci do ubrania (och, jak dobrze, że już nie jesteś w piżamie) broszkę i mówi…

Grywalizacja kodeksu drogowego, czyli czy fotoradary mogą być fajne

poniedziałek 14/01/2013
4

Wiecie, co jest nie tak z projektem rozbudowanej sieci fotoradarów ministra Rostowskiego? Nie jest fundamentalnie zła – wierzę, że istnieje korelacja pomiędzy liczbą fotoradarów a liczbą wypadków spowodowanych przez nadmierną prędkość. Jednak każdy psycholog powie Ci, że stosowanie jedynie tzw. negatywnego wzmocnienia (czyli kar nakładanych na kierowców) prowadzi do posłuszeństwa, ale nie do zmiany postaw. Kierowca zwolni przed radarem, ale zaraz potem dociśnie…

Opowieści są bardziej fascynujące, niż myślisz

piątek 07/12/2012
5

„Możemy zrobić tylko jedną rzecz. Możemy zejść na dół, pójść do kościoła i tam zaczekać, co będzie dalej.” Matka rozwiązywała większość swoich problemów przez pójście do kościoła, ale w tej chwili Steve musiał przyznać jej rację – to było jedyne, co mogli zrobić. Katedra Świętego Imienia była tylko kilka przecznic od Hotelu Raleigh, w którym…

Który klient jest najbardziej lojalny? Jednorazowy …

poniedziałek 26/11/2012
4

Znasz pewnie to powiedzenie: nigdy nie będziesz mieć okazji, by zrobić drugie pierwsze wrażenie. Jak wiele „mądrości ludowych” jest stosowana także w marketingu. Problem z nią polega na tym, że… to nieprawda. I budowanie Twojej silnej marki powinno być oparte właśnie na ciągłym robieniu dobrego pierwszego wrażenia. W rewelacyjnej książce „Fight Club” Chucka Palahniuka główny…

Jak budować świadomość marki i zaangażowanie w ekosystemie mass mediów?

niedziela 11/11/2012
3

Aby dotrzeć ze swoim przekazem do klientów (tych aktualnych i potencjalnych), potrzebujesz środków komunikacji, potrzebujesz mediów. Jakich mediów? Jeszcze kilkadziesiąt lat temu sytuacja była stosunkowo prosta: prasa, radio i telewizja udostępniały firmom swoje łamy w zamian za pieniądze. Nazywaliśmy to reklamą. Dziś jednak medialny ekosystem wygląda bardziej skomplikowanie, internet sprawił, że każdy z nas może…

Jak zostać sławnym blogerem?

poniedziałek 22/10/2012
3

Aby zostać sławnym blogerem, możesz wybrać dwie ścieżki: możesz najpierw zostać sławą a potem założyć blog albo możesz założyć blog, by następnie zostać celebrytą. O tym, jak bloger może dojść do sławy i dlaczego powinno go to interesować mówiłem podczas konferencji Blog Forum Gdańsk. Mega celebryci z przeszłości Trzydzieści lat temu w Polsce nazwisko Krystyna…

Najlepsze produkty reklamują się same

czwartek 18/10/2012
7

Każdy przedsiębiorca chciałby, żeby klienci walili do niego drzwiami i oknami. Pierwszym krokiem do tego jest oczywiście oferowanie produktu (lub usługi), który ludzie będą uwielbiać. Zwróć uwagę, że nie napisałem tu „wysokiej jakości”. Jakość jest kwestią subiektywną, dla każdego oznacza coś innego. Produkt, który ludzie uwielbiają po prostu spełnia złożoną klientowi obietnicę, zaspokajając jego potrzeby.…

Jak powstają eksperci? “Nie znam się, to się wypowiem”

piątek 12/10/2012
7

Andrew Keen, autor bestselleru Kult amatora dał świetne wystąpienie podczas tegorocznej konferencji Internet Beta 2012 w Rzeszowie. W wykładzie zatytułowanym Digital Vertigo: How social media is turning the Internet into a Hitchcock movie Andrew mówił o tym, jak płytkie stają się relacje między ludźmi. Pointa wykładu – powinniśmy odłączyć się od sieci i starać nawiązać…