Moje ostatnie wpisy

 

Prywatność w internecie

wtorek 14/01/2014

Dziewczyna w poczekalni to kłopoty Dziewczyna, która wchodzi do poczekalni szpitala w Grand Rapids w stanie Michigan jest po prostu zjawiskowa. Nie możesz oderwać oczu od jej smukłej sylwetki, tak pięknie podkreślonej przez obcisłe spodnie do yogi. Jesteś pracownikiem szpitala, właśnie wybierasz się do domu po skończonym dyżurze, jest piękny sierpniowy dzień w 2013 roku.…

Kobiety mówią, mężczyźni robią. Higiena social media

poniedziałek 23/09/2013

Ilu masz znajomych na Facebooku? A ilu z nich naprawdę się dla Ciebie liczy? Dziś o psychologii „gromadzenia znajomych” i o tym, czym Ci to grozi. Robin Dunbar, brytyjski psycholog zajmujący się badaniami relacji międzyludzkich twierdzi, że liczba prawdziwych relacji, które jesteśmy w stanie utrzymywać, jest ograniczona. Ograniczenie wynika z budowy naszego mózgu – po prostu nie…

Kim jest przywódca klanu? Jak ma rządzić?

wtorek 17/09/2013

Model przywództwa, z którym spotykamy się w tradycyjnych firmach i korporacjach nie zawsze przystaje już do otaczającej nas rzeczywistości. Czas poszukać inspiracji gdzie indziej. Dziesiątki małych klanów Spójrz jeszcze raz na zdjęcie powyżej. Zwróć uwagę na widownię – to ludzie, którzy uczestniczą w tej samej konferencji, siedzą na jednej sali i słuchają tego samego wykładu ale… jeśli…

Anatomia kłamstwa i reklamy w internecie

czwartek 12/09/2013

8 maja 1945 roku Hermann Göring oddał się w ręce aliantów. Internowany w Luksemburgu czekał na proces przed Międzynarodowym Trybunałem w Norymberdze. W tym samym czasie w Holandii aresztowano Hana van Meegerena. Zarzut? Zdrada stanu, kolaboracja z nazistami. Kara? Śmierć, jak w przypadku zbrodniarzy wojennych. W kolekcji dzieł sztuki Göringa znaleziono obraz Chrystus i jawnogrzesznica Vermeera, który sprzedał…

Narzędzia social media

niedziela 08/09/2013

Jak budować swoją pozycję na Twitterze, Facebooku czy – ogólnie – w social media? Mówiąc najprościej: trzeba angażować i wzbudzać zainteresowanie. Kluczem do wzbudzania zainteresowania jest kombinacja informacji i rozrywki. Zatem warto wyszukiwać informacje ważne dla Twoich odbiorców i dzielić się nimi. I nie mogą to być jedynie informacje o Tobie, Twojej marce – taka strategia daleko Cię nie zaprowadzi. Ale skąd…

Trójkąt miłosny

niedziela 01/09/2013

Płomienna namiętność, ślepe oddanie, długie romantyczne uczucie czy młodzieńcze wzdychanie – to wszystko rodzaje miłości. Psychologowie już dawno je skatalogowali. Czego nie wiesz o miłości? I jak tę wiedzę wykorzystać do budowania marki, którą ludzie będą kochali? Trójkąt miłosny Nie, nie taki, jak myślisz. Amerykański psycholog Robert Sternberg twierdzi, że każdy z wymienionych wyżej rodzajów miłości…

Silna marka omija pośredników

środa 28/08/2013

Seria książek o Harrym Potterze została już zakończona. Ale wyobraź sobie, że J.K. Rowling napisałaby jeszcze jedną część. Czy gdyby ogłosiła sprzedaż na swojej stronie, potrzebowałaby jeszcze tradycyjnego modelu dystrybucji? Wydawnictwa, księgarzy? Jest wiele modeli biznesowych, które zarabiają na pośredniczeniu pomiędzy nadawcą, autorem lub producentem a końcowym odbiorcą, klientem. Wytwórnie płytowe, wydawnictwa książkowe, hurtownie i sklepy spożywcze czy sieci kin – wszyscy oni są pośrednikami, którzy każą sobie słono płacić za „dodawanie…

Czego nie dowiemy się z Google i Facebooka

wtorek 20/08/2013

Google jest synonimem świetnego wyszukiwania. Ich legendarny algorytm sprawia, że jakakolwiek próba wejścia na rynek wyszukiwarek kończy się fiaskiem konkurencji. A mimo to jedna fraza spędza sen z oczu inżynierom Google’a odpowiedzialnym za dopieszczanie algorytmu. Ta fraza to „dla mnie”, jak w pytaniu „Jaka jest najlepsza dla mnie restauracja w Krakowie?” Google, serwujący każdemu takie same wyniki wyszukiwania, nie był w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Z drugiej strony…

Celem programu lojalnościowego jest nakłonienie klienta do powtarzania najmniejszej akcji, która przynosi zysk

wtorek 13/08/2013

Koszt pozyskania nowego klienta wielokrotnie przewyższa koszt ponownego obsłużenia klienta, który już wcześniej u Ciebie kupował – tę prawdę marketingową możesz znaleźć praktycznie w każdym podręczniku. Klient, który już u Ciebie kupił jest przekonany o jakości Twoich produktów. Jeśli nie zraziłeś go obsługą, jest spora szansa, że zostanie. Podążając tym tokiem rozumowania, firmy tworzą programy lojalnościowe, które mają namówić dotychczasowych klientów do ponownego zakupu. I tu jest pies pogrzebany – bo…

Jak sprzedawać w social media

piątek 09/08/2013

Wyobraź sobie billboard zachęcający do sprzedaży nowego pakietu danych do Twojego telefonu komórkowego. Za 9,99 złotych miesięcznie możesz mieć nielimitowany, niczym nieograniczony pakiet gigabajtów. Wystarczy zadzwonić pod numer wskazany na billboardzie i zamówić. Akcja billboardowa jest przeprowadzona świetnie – plakat jest doskonale zaprojektowany, numer perfekcyjnie widoczny, a same billboardy stoją w starannie wybranych lokalizacjach. Gdybyś był analitykiem biznesowym i miał ocenić tzw. wskaźnik ROI (ang. Return…