Niepełnosprawny marketing


czwartek 21/11/2013
0

Rozmowy rekrutacyjne.

Scenka rodzajowa nr 1:

„- Nie wiem, jak o to zapytać… – Pomogę pani. Jestem po operacji kręgosłupa, stąd to orzeczenie, ale nie wpływa to na moją zdolność do pracy. – W takim razie nie mam więcej pytań.”

Scenka rodzajowa nr 2:

„-  Chciałbym zapytać o pani orzeczenie o niepełnosprawności…? – Jestem po operacji kręgosłupa, ale nie wpływa to na moją zdolność do pracy. – Rozumiem. Nie może pani dźwigać. Lekarz wyda pozwolenie do pracy? – Tak, oczywiście.”

Strzał w stopę. Ludzie od wizerunku i promocji marki, a sami sobie szkodzą. Nie mówię, że nie mogą pytać, chociaż nie powinno ich to interesować, ale forma, w jakiej to robią – zmieszana i oceniająca niepewność reakcji. Jakbym nagle stawała się promieniotwórcza i niebezpieczna. Lepiej trzymać się z daleka.

Dlaczego zamieszczam tę informację w CV? Wyłącznie przez wzgląd na prawo pracy, które pozbawiłoby mnie prawa do odszkodowania w razie wypadku, gdybym zataiła istotne informacje na temat stanu mojego zdrowia.

To smutne, że NAWET ludzie od wizerunku wciąż operują stereotypami. Jak ktoś jest niepełnosprawny, to od razu musi nie mieć nogi, jeździć na wózku, czy być upośledzony umysłowo. Są różne formy i stopnie niepełnosprawności. Nie czas i miejsce na ich analizę. Czas odpowiedzieć na pytanie, jak mamy zajmować się wizerunkiem, jeśli wciąż myślimy schematami?


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× dziewięć = 9

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Mailing serwisów marketingowych cz. 1

wtorek 11/03/2014
0

No kto, jak nie eksperci od marketingu? Kto powinien najlepiej wykorzystywać swoją wiedzę w promowaniu siebie samego? Podobno szewc bez butów chodzi. I w tym…


Prawa do ebooka

czwartek 16/01/2014
0

Na kupionym ebooku widnieje klauzula, że egzemplarz został wygenerowany specjalnie dla mnie. Widnieje tam mój login i mail. Super. Moja własność. Naszła mnie tylko taka…


Od briefu do faktury

poniedziałek 02/12/2013
0

Jak wielu klientów nie zdaje sobie sprawy ze specyfiki pracy agencji reklamowej nie muszę chyba mówić... Marketing to nie "dziś pytanie, dziś odpowiedź", jak się…


Dlaczego nie poszłam na Noc Reklamożerców?

środa 20/11/2013
0

Nie przywołam argumentu ceny (chociaż 40 zł za bilet to niemało), bo pewne wydatki rozpatrywać należy w kategoriach inwestycji. Moje wątpliwości budzi przede wszystkim ogrom…


Mądrości z pralki

wtorek 19/11/2013
0

Nie lubię używać aplikacji na FB. Wiem, do czego się ich używa. W zamian za drobne nagrody, wykorzystywane są moje dane, nie tylko te publicznie…


Smutna historia z klawiaturą w tle

wtorek 05/11/2013
0

Okazuje się, że brak możliwości jest gorszy od, wydawać by się mogło, banalnej przeszkody, którą z użyciem zwykłej karty płatniczej (lub gotówki, ale bądźmy bardziej…


Dumb Ways to Die

wtorek 20/11/2012
2

Pół Facebooka oszalało na punkcie Dumb Ways to Die, a dotPR na swoim facebookowym fanpage’u określiło nawet piosenkę  nowym nurtem w kampaniach społecznych... Serio? [youtube IJNR2EpS0jw] Chciałabym tylko nieśmiało,…