Dumb Ways to Die


wtorek 20/11/2012
2

Pół Facebooka oszalało na punkcie Dumb Ways to Die, a dotPR na swoim facebookowym fanpage’u określiło nawet piosenkę  nowym nurtem w kampaniach społecznych… Serio?


YouTube Direkt

Chciałabym tylko nieśmiało, acz bezczelnie przypomnieć o (rodzimej) kampanii Fundacji Rak’n'Roll, w której młode dziewczyny zbierały na cycki i dragi, czy spocie promującym paraolimpadię w Londynie, w której sportowcom niepełnosprawność w niczym nie przeszkadza spełniać marzenia i przekraczać granice.


YouTube DirektwyY


YouTube Direkt

Fakt, że Dumb Ways to Die wżyna się w mózg i nuci się ją mimo woli, nie czyni z niej jeszcze hitu (sic!), a chyba jednak tylko viralem. Nie mówię, że złym. Bardzo dobrym. Mam tylko wątpliwości, na ile zapamiętany zostanie przekaz. Bo jakiś cel ta kampania miała.

Jestem natomiast „święcie oburzona” wpisem, że to pierwszy przykład traktowania spraw poważnych bez nadęcia i nostalgii. To raczej ludzkie, że nikt nie chce umierać, chorować, być „zły i brzydki”. W którymś momencie musiała nastąpić zmiana tonu. Dlatego nie tytułujmy pionierem tego, kto nim nie jest.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. No mimo wszystko oba przykłady kampanii, które przytaczasz, to cos jakościowo róznego od „Dumb Ways…” i tylko ślepy nie zauważyłby róznicy. Obie te reklamy mimo wszystko mieszczą się w klasycznym schemacie spotu reklamowego, podczas gdy „Dumb Ways…” nie ma z nim nic wspólnego.
    Jeżeli miałbym wskazać jakąś wybitnie niekonwencjonalną reklamę, która w stopniu swojej oryginalności jest nieco zbliżona do „Dumb Ways…”, to chyba do głowy przychodzą mi jedynie te przykłady (to jest akurat tradycyjna reklama produktu, nie kampania społeczna):
    http://www.youtube.com/watch?v=316AzLYfAzw
    http://www.youtube.com/watch?v=m9Et7UQh1tg

       Odpowiedz
    0
    0
    • Pytanie tylko o skuteczność. Nie twierdzę,że dumb ways jest tradycyjnym spotem, nie odmawiam mu również polotu. Nie rozumiem tylko tej fascynacji.

         Odpowiedz
      0
      0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× 3 = dwadzieścia jeden

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Mailing serwisów marketingowych cz. 1

wtorek 11/03/2014
0

No kto, jak nie eksperci od marketingu? Kto powinien najlepiej wykorzystywać swoją wiedzę w promowaniu siebie samego? Podobno szewc bez butów chodzi. I w tym…


Prawa do ebooka

czwartek 16/01/2014
0

Na kupionym ebooku widnieje klauzula, że egzemplarz został wygenerowany specjalnie dla mnie. Widnieje tam mój login i mail. Super. Moja własność. Naszła mnie tylko taka…


Od briefu do faktury

poniedziałek 02/12/2013
0

Jak wielu klientów nie zdaje sobie sprawy ze specyfiki pracy agencji reklamowej nie muszę chyba mówić... Marketing to nie "dziś pytanie, dziś odpowiedź", jak się…


Niepełnosprawny marketing

czwartek 21/11/2013
0

Rozmowy rekrutacyjne. Scenka rodzajowa nr 1: "- Nie wiem, jak o to zapytać... - Pomogę pani. Jestem po operacji kręgosłupa, stąd to orzeczenie, ale nie…


Dlaczego nie poszłam na Noc Reklamożerców?

środa 20/11/2013
0

Nie przywołam argumentu ceny (chociaż 40 zł za bilet to niemało), bo pewne wydatki rozpatrywać należy w kategoriach inwestycji. Moje wątpliwości budzi przede wszystkim ogrom…


Mądrości z pralki

wtorek 19/11/2013
0

Nie lubię używać aplikacji na FB. Wiem, do czego się ich używa. W zamian za drobne nagrody, wykorzystywane są moje dane, nie tylko te publicznie…


Smutna historia z klawiaturą w tle

wtorek 05/11/2013
0

Okazuje się, że brak możliwości jest gorszy od, wydawać by się mogło, banalnej przeszkody, którą z użyciem zwykłej karty płatniczej (lub gotówki, ale bądźmy bardziej…