Wielkie spoty przezroczyste


wtorek 15/12/2015

Jak już opadnie bitewny pył budowania, skończą bóle wzrostu i marka staje się rynkową instytucją, przychodzi ochota na szacunek. Przebiwszy się przez wiry i porohy rwącej rzeki konkurowania marka wypływa na gładką taflę jeziora korporacyjnej kultury i dobrego smaku. Wtedy zaczyna pragnąć reklamy tkliwej. I głębokiej. I wzruszającej. Świadczącej o marce dobrze. Udowadniającej, że potrafi się zachować i wznieść poza pragnienie natychmiastowego zysku. Zawodnik walk wszelkich wyciąga z nosa skrwawiony seton, zawiązuje krawat i chce być bardziej podobny do człowieka. Chce szacunku i sympatii. Już go stać. Już nie musi tyle co wcześniej. Tak właśnie powstają Wielkie Spoty Przezroczyste przeznaczone do oglądania w skupieniu na zebraniach zarządu. Krzepiące, epickie, często ponad minutowe, z dziecięcym bohaterem, najlepiej chłopcem, stonowane, pozbawione voice overu. Gustowne i dyskretne jak futro z norek – identyczne z tym, które nosi koleżanka, i podobnie sprawnie zaznaczające osiągniętą pozycję.

Jeżeli zaabsorbowana niedzielnym prasowaniem na cały tydzień kobieta nie podniesie przypadkiem głowy znad żelazka, praktycznie nie ma szans wyłapać takiego spotu w telewizji. Kojąca muzyka, skomplikowana, niemożliwa do śledzenia w przelocie fabuła, stonowane kolory.

No i mamy teraz, przed świętami, trzy takie futerka:

Biedronki:

https://www.youtube.com/watch?v=aoanACMhObw

Allegro:

https://www.youtube.com/watch?v=v9qmLF9yDs8

i Tymbarku:

https://www.youtube.com/watch?v=Afgayo6N3dk

Wszystkie na wzór i podobieństwo zeszłorocznej reklamy marki John Lewis, ale bez jej zauważalności:

https://www.youtube.com/watch?v=iccscUFY860

Futra najlepsze są w fasonach zachodnich.

 

 


Moje najnowsze wpisy

 

Nie taka martwa, jakby się wydawało

poniedziałek 20/02/2017

Big Idea. Kreatywny pojazd do przenoszenia marki z jednego wyobrażenia do drugiego. Teleport do pamięci. Złoty strzał z brandingiem. Latający dywan, na którym marka przybywa…


Wiek niewinności.

niedziela 02/10/2016

Ekologiczny targ na jednym z placów Poznania. Sobotni ranek. Trafiam tu przypadkiem, bo żyję raczej nocą, ale ten targ cholernie wciąga. Na skraju zaparkowana przyczepa -…


Skrzyżowanie książki z grzybobraniem.

poniedziałek 25/07/2016

Dwóch ich jechało na rozpadającym się skuterze. Zawrócili chwiejnie na środku ruchliwej ulicy jakoś specjalnie na drogę nie patrząc. Obaj z komórką w dłoni. Dwóch…


Wzrok Lewandowskiego

poniedziałek 13/06/2016

    Robert Lewandowski jest jak Magdalena Frąckowiak. Ma bardzo charakterystyczny, silnie rezonujący i mało plastyczny wyraz oczu. Ona patrzy spojrzeniem "na zimnych powiekach", pogardzającym…


Za słoik dziękuję

czwartek 18/02/2016

Poszłam na spacer i wstąpiłam "na kawę", czyli chciałam wypić coś ciepłego, zatrzymać się w biegu, ucieszyć chwilą. Zamówiłam z karty tzw. zimową herbatę (herbata,…


Zrobić inaczej Twardocha

niedziela 26/07/2015

Zrobiłabym to inaczej. W szumie wokół Twardocha i Mercedesa nie wystarczy się cieszyć, że głośno i że nawet Pudelek napisał. Awareness Index jest ważny, ale…


Aktorzy - Celebryci 1: 0

niedziela 03/05/2015

Miałam już wrażenie, że lawina hemoroidów, zakwaszeń, zajadów, braku apetytu u dzieci lub nadmiaru apetytu u dorosłych, kaszlu, niskiego libido i zapaleń tu i tam…


Casanova w dyskoncie

wtorek 20/01/2015

Bardzo łatwo nas uwiodły. Wpadliśmy w sieci. Handlowe. Szybko zapomnieliśmy o markach producentów idąc na lep (pozornych) marek handlowych, ukrywających się wstydliwie w małym logotypie…


Communication is a noble profession*

piątek 21/11/2014

Management is a noble profession*. And so is communication. To trawestacja tekstu o sensie zarządzania. W swej oryginalnej, nie odnoszącej się do komunikacji wersji, ten…


Karuzela ze sztafażami.

środa 25/06/2014

Niech nie zwiodą nas przaśne opakowania, proste etykiety, ryba zawinięta w gazetę. Parę lat temu był to nowy wymiar luksusu, nowe symbole rzadkości i wyjątkowości.…