Do siebie niepodobni


środa 23/04/2014
2

Prokop czy nie Prokop????  Parę lat temu zadawałam sobie pytanie „Stenka czy nie Stenka?????”. Jadę samochodem i patrzę i się zastanawiam. Oni czy nie oni??? Na wyklejkach witryn banków – oni czy nie oni??? Po chwili zastanowienia dochodzę do wniosku, że Zebrowski…chyba. Dereszowska…prawdopodobnie.  I, że Prokop, choć zniekształcony.

Ale ja jestem przekręcona, jestem z branży. Kiedy widzę nową kampanię to drążę i domyślam się. Zauważam. CHCĘ się dowiedzieć. Większości ludzi to w ogóle nie interesuje, o ile nie zostaną zaskoczeni zderzeniem z kimś oczywiście znanym twarzą w twarz. Rozpoznanie to jest odruch.

Jakiś bliżej nie zgłębiony psychologiczny mechanizm u zarządzających markami powoduje, że zatrudnieni do kampanii celebryci przestają być do siebie podobni. Nawet Pan Karolak Młodszy doznaje niezwykłego wygładzenia rysów. A z punktu widzenia korzyści dla marki istotne jest przede wszystkim to, czy celebryta jest rozpoznawalny, a nie czy jest idealny. Jeżeli jest rozpoznawalny, to ten wielopiętrowy hamburger nazywany marką, złożony z różnych warstw reklamowych kotletów i celebryckich przekładek otoczony miękką bułką produktu, ma szansę złożyć się na jakiś mniej lub bardziej zaplanowany smak.

Ludzie wiedzą, jak dany celebryta wygląda, bo inaczej nie byłby celebrytą. Nie musi być wygładzony. Tak bezzmarszczkowy, że aż spuchnięty. To nie odbiorcy chcą udoskonalonych celebrytów. To neuroza brand managerów doprowadza do odrealnienia celebrytów w reklamach. Jak już się za celebrytę tyle się zapłaci, to chce twarzy bez wad i w dużym zbliżeniu. Nie wydaje się czterech tysięcy złotych na nierasowego psa. Tak powstają fasadowe marki.

Po badaniach czy warto celebrytę zatrudnić, a przed emisją reklamy, brand manager powinien robić badania czy „jego” celebryta, po tych wszystkich kolegialnych zabiegach działu marketingu, refleksjach zarządu i kompromisach agencji jest ciągle rozpoznawalny.

Rozpoznawalny i idealny to nie to samo.

 


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Pingback: Bahçeli konuşuyor - Haber, Güncel Haberler, Gündem, Haberler | Haber, Güncel Haberler, Gündem, Haberler

  2. Pingback: Bahçeli konuşuyor | Haber, Güncel Haberler, Gündem, Haberler

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


9 + jeden =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Nie taka martwa, jakby się wydawało

poniedziałek 20/02/2017
0

Big Idea. Kreatywny pojazd do przenoszenia marki z jednego wyobrażenia do drugiego. Teleport do pamięci. Złoty strzał z brandingiem. Latający dywan, na którym marka przybywa…


Wiek niewinności.

niedziela 02/10/2016
0

Ekologiczny targ na jednym z placów Poznania. Sobotni ranek. Trafiam tu przypadkiem, bo żyję raczej nocą, ale ten targ cholernie wciąga. Na skraju zaparkowana przyczepa -…


Skrzyżowanie książki z grzybobraniem.

poniedziałek 25/07/2016
1

Dwóch ich jechało na rozpadającym się skuterze. Zawrócili chwiejnie na środku ruchliwej ulicy jakoś specjalnie na drogę nie patrząc. Obaj z komórką w dłoni. Dwóch…


Wzrok Lewandowskiego

poniedziałek 13/06/2016
0

    Robert Lewandowski jest jak Magdalena Frąckowiak. Ma bardzo charakterystyczny, silnie rezonujący i mało plastyczny wyraz oczu. Ona patrzy spojrzeniem "na zimnych powiekach", pogardzającym…


Za słoik dziękuję

czwartek 18/02/2016
0

Poszłam na spacer i wstąpiłam "na kawę", czyli chciałam wypić coś ciepłego, zatrzymać się w biegu, ucieszyć chwilą. Zamówiłam z karty tzw. zimową herbatę (herbata,…


Wielkie spoty przezroczyste

wtorek 15/12/2015
1

Jak już opadnie bitewny pył budowania, skończą bóle wzrostu i marka staje się rynkową instytucją, przychodzi ochota na szacunek. Przebiwszy się przez wiry i porohy…


Zrobić inaczej Twardocha

niedziela 26/07/2015
1

Zrobiłabym to inaczej. W szumie wokół Twardocha i Mercedesa nie wystarczy się cieszyć, że głośno i że nawet Pudelek napisał. Awareness Index jest ważny, ale…


Aktorzy - Celebryci 1: 0

niedziela 03/05/2015
2

Miałam już wrażenie, że lawina hemoroidów, zakwaszeń, zajadów, braku apetytu u dzieci lub nadmiaru apetytu u dorosłych, kaszlu, niskiego libido i zapaleń tu i tam…


Casanova w dyskoncie

wtorek 20/01/2015
1

Bardzo łatwo nas uwiodły. Wpadliśmy w sieci. Handlowe. Szybko zapomnieliśmy o markach producentów idąc na lep (pozornych) marek handlowych, ukrywających się wstydliwie w małym logotypie…


Communication is a noble profession*

piątek 21/11/2014
4

Management is a noble profession*. And so is communication. To trawestacja tekstu o sensie zarządzania. W swej oryginalnej, nie odnoszącej się do komunikacji wersji, ten…