Moje ostatnie wpisy

 

Nigdy nie pokazuj making-of’u.

piątek 15/02/2013
5

Różne zawody mają różna narzędzia. Zawodowo żyjemy w silosach. Nurzamy się we własnym, wsobnym świecie. A gdzieś, w innej dziedzinie, w innym zawodzie, jest narzędzie, które u nas wyjaśnia wszystko albo przynajmniej bardzo dużo. Piloci mają swoją prędkość decyzji. Point-of-no-return. W marketingu taki point-of-no-return to uruchomienie realizacji spotu po ppm'ie. Wszystko, co miało być powiedziane…

Trudno pożyczone wystawić na aukcję WOŚP

niedziela 27/01/2013
0

Fascynują mnie przedmioty, które pozostały po niezwykłych ludziach - notatniki i biurka pisarzy, krawaty, kompasy po podróżnikach, buty Marleny Dietrich, suknie i wachlarze, oprawki okularów, papierośnice i kolczyki, walizki, kosmetyczki, pudła od kapeluszy. http://www.marlenedietrich.org/mdcb.htm Nie listy, słowa, zdjęcia, ale produkty. Rzeczy codziennego użytku. Używane, wożone, podróżujące, wytarte, odciśnięte. Opakowanie po perfumach Guerlaina w willi Atma należące…

Ekologia – amerykańska perwersja

sobota 19/01/2013
0

Najbardziej ekologicznie żyli moi dziadkowie – jeden dom przez całe życie, meble od ślubu do śmierci te same, minimalny zakup ubrań, piwniczna chłodnia ziemna (cały rok stała, niska temperatura), woda ze studni, jedzenie tylko z bezpośredniej okolicy, segregacja śmieci do zera. Dywany się trzepało, a prześcieradła bieliło na łące. Ale organizacja życia zajmowała im cały…

Humorem w pysk luksusowi

sobota 12/01/2013
0

Lekkie, swobodne reklamy. Po prostu dowcipne. Żarciki takie telewizyjne. Spoty  podobno taktyczne. Niby nic, a skutki daleko idące. Prosta obserwacja pozwala stwierdzić, że im droższy produkt tym w komunikacji humoru mniej. Jakby nie licował z powagą lifestyle’u. Jakby ujmował coś konsumentowi drogich dóbr. Marki luksusowe z poczuciem humoru to domena bardzo dojrzałych rynków, a my…

Dobre samopoczucie Oliviera Janiaka

piątek 04/01/2013
8

Kiedyś w biegu zatrzymało mnie zdjęcie Oliviera Janiaka. Reklama marki CCC. Zawodowo zatrzymuję się przy reklamach, pasjonują mnie i pracuję przy nich. Sztuka użytkowa o dużej zmienności. Czasem tylko użytkowa. Czasem tylko sztuka. Sama się zdziwiłam, że się tak zdziwiłam. Sukces marek ekonomicznych polega przecież na porzuceniu skromności. Na odmowie trzymania się swojego miejsca i…

Świąteczne strzelanie seriami

wtorek 25/12/2012
0

Sezon strzelania seriami. Automatyczne narzędzia strzelają seriami i zabijają seriami zanim zdążymy zareagować: -nastolatków, którzy nie są w stanie znieść prześladowań idących za nimi od szkoły do szkoły a przenoszonych przez fb (Amanda Todd, Tyler Clementi, Ania z Gdańska) -dzieci w amerykańskich szkołach -życzenia świąteczne zdominowane przez żenujące teksty wysyłane sms-em -kontakt ze znajomymi masowo…

Sprezzatura dla marketingowców

niedziela 16/12/2012
0

Sprezzatura to wystudiowana niedbałość, nonszalancja, odniechcenie w sposobie noszenia się. Noszenia się, zaznaczam, luksusowego. Termin-fetysz stale obecny na blogach modowych dla facetów. (W celu właściwego pozycjonowania, blogi te nazywają się blogami o stylu lub życiu i to jest jakby metapoziom sprezzatury. "Jesteśmy modowym blogiem, ale przecież nie można tak tego nazwać.") Mistrzem sprezzatury są różni…

Ocaleje tylko margaryna

poniedziałek 10/12/2012
1

Artyści dostarczali boskich przeżyć - podobni bogom tańczyli albo śpiewali albo opowiadali historię. W momencie, w którym artysta skończył zostawaliśmy z naszym katharsis. Opuszczeni jak sieroty. Bez możliwości powtórzenia. Wysiłki, by to boskie przeżycie utrwalić i powtarzać w nieskończoność, stworzyło całe przemysły - producentów filmowych, muzycznych, tłocznie płyt, skrybów i drukarnie. Materia zakotwiczała nie tylko…

Hookers cut to look like movie stars

piątek 07/12/2012
3

Zachłyśnięci cyfrowością na chwilę zapomnieliśmy, że nic nie dostarcza takich doznań jak coś, co istnieje naprawdę. Cyfrowe nie istnieje samo w sobie, zachwyca nas o tyle, o ile do złudzenia odwzorowuje rzeczywistość. To zachwyt nad doskonałością imitacji. Rozbawienie doskonałym parodystą. Realne jest benchmarkiem wirtualnego. Ale jak powiedziano w filmie Tajemnice Los Angeles: "A hooker cut…

Marka jest parówką

niedziela 02/12/2012
0

Parówka w swej istocie jest delikatesem. Przynajmniej jako delikates została wymyślona. Niezwykle drobno mielony (w przypadku mortadelli ucierany w moździerzu) farsz z pełnowartościowego mięsa w niezwykle cienkim flaku, w niewielkich porcjach - wykwintna i dekadencka. Właśnie to mielenie i delikatność spowodowały, że parówkami zachwycili się wszyscy i wszyscy pragnęli je jeść. Stąd właśnie się wzięła…