Pejłolowi ludzie


środa 15/10/2014
0

Ogłoszeniodawcy są gotowi zapłacić znacznie więcej za klientów, niż klienci gotowi zapłacić za treści.

Kilka lat temu taką (złotą) regułę sformułował Greg Satell, człowiek medialny biznes znający i znany ze swoich przytomnych obserwacji. Co ona w praktyce oznacza dla prasy ostatnio niezwykle chętnie odgradzającej się „pejłolami” od czytelników?

Można by to spróbować wyjaśnić na przykładzie „New York Timesa”, dobrze znanym, wyeksponowanym i wielokrotnie analizowanym jak „przypadek” przygód starej dobrej prasy z mediami cyfrowymi, internetem, nowymi nośnikami itd. Według raportu rocznego jego wydawcy za 2013 rok, przychody ze sprzedaży wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem o 3,7 proc. – 795 milionów dolarów do 824 milionów. Jednak przychody z reklamy spadły o 6,3 proc. z 712 milionów do 667 milionów. Jeśli liczyć w uproszczeniu, to NYT jest rok do roku 15 mln zielonych do tyłu.

Spójrzmy teraz na przychody z reklamy w mediach cyfrowych w tym samym okresie. W 2012 przychód NYT z tego tytułu wyniósł 170 mln dolarów. W 2013 przychody „digital” firmy spadły o 4,3 procenta. Stało się to w okresie, w którym wartość reklamy tego rodzaju w USA wzrosła o 17 proc.!

Jak łatwo się domyślić NYT w tym czasie „stawiał na subskrypcję i sprzedaż wydań cyfrowych”, niezależnie o jaki dokładnie rodzaj „pejłola” chodziło, bo bogactwo rozwiązań jest tu dość duże. I jak łatwo się domyślić, zderzył się dość nieprzyjemnie z cytowaną wyżej regułą.

Chęć płacenia przez rzeczywistych i potencjalnych czytelników za treści rzeczywiście nie okazała się (w pieniądzach) nawet równa chęci wydawania pieniędzy przez reklamodawców.

Ujmując to inaczej – cała „pejłolowa” strategia polega na lekceważeniu tego dość wyraźnego zjawiska i uporczywym skupianiu się na szukaniu pieniędzy tam, gdzie są one wydawane znacznie mniej chętnie, zamiast tam, gdzie nie tylko jest ich więcej, ale jest i większa gotowość wydawania.

Są to dla mnie dość oczywiste rzeczy. Przytoczyłem liczby. A państwo oczywiście zrobią jak chcą, bo nie mam złudzeń, że ci wszyscy państwo, których mam na myśli zawsze wiedzą lepiej.

Ciekawe tylko, czy pamiętają jeszcze takie małe słowo jak „wzrost”?


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


8 + = dziesięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Szwedzka oszczędność w korzystaniu z wolności słowa

piątek 02/12/2016
1

Od rana chodzę wzruszony jubileuszem wolności prasy w Szwecji, o którym przypomniało warszawskie poselstwo JKM Karola XVI Gustawa... Dziś Szwecja obchodzi 250-lecie wolności prasy. #wolnośćsłowa…


Wirtualnemedia, nie lękajcie się!

czwartek 18/02/2016
5

Ja tym razem nie w swojej sprawie ale w sprawie kolegi. Proszę redakcję Wirtualnemedia.pl aby się nie bała i cofnęła decyzję o zdjęciu wpisu kolegi…


Szwecja totalitarna jak Chiny

niedziela 31/01/2016
10

Szwecja nie jest wolnym krajem. Piszę to całkiem poważnie i także na postawie własnych doświadczeń. Kraj ten stosuje bezpardonową cenzurę treści w internecie, w sposób…


Niemcy przestają być wolnym krajem - zróbmy coś!

czwartek 17/12/2015
9

Jestem głęboko zaniepokojony sytuacją, w której pojawiają się zagrożenie dla podstawowych wolności, wolności słowa i swobód obywatelskich tuż za naszą zachodnią granicą. Pod pretekstem walki…


Ciekawy przypadek #polskawruinie cd...

czwartek 20/08/2015
0

Od czasu gdy napisałem ponad tydzień temu o ciekawym przypadku kampanii i hasła #polskawruinie wydarzyło się sporo rzeczy ciekawych w tej historii,w której chyba najciekawszym…


Ciekawy przypadek #polskawruinie

wtorek 11/08/2015
10

Dla mnie #polskawruinie jest bardzo ciekawym przypadkiem do analizy kampanii internetowo-socialmediowych. Jeśli nie była spontanicznym pomysłem pojedynczej osoby, podchwyconej później przez przedstawicieli obozu rządzącego i…


Brzydziej niż z PKiN-em już nie będzie, więc zróbmy coś

piątek 24/07/2015
3

Dyskusja o Pałacu Kultury i Nauki, jego brzydocie, balaście stalinowskiej spuścizny, dyktacie architektonicznym jaki narzuca Warszawie, trwa, o ile pamiętam, od uroczego telewizyjnego anonsu Joanny…


Proste rozwiązanie zagadki sukcesu Kukiza i Dudy w internecie

piątek 29/05/2015
4

Przewaliły się różne analizy eksperckie i "śledztwa" na temat sromotnej internetowej porażki jaką w ostatniej kampanii ponieśli ludzie z "szeroko pojętego obozu władzy". Najśmieszniejsze są…


Durczok jest niewinny i wypada go przeprosić

czwartek 30/04/2015
1

"W kontrolowanych zagadnieniach prawnej ochrony pracy nie stwierdzono nieprawidłowości" - czytam w informacjach po kontroli przeprowadzonej w TVN przez Okręgowy Inspektorat Pracy w Warszawie. Wcześniej…


Są Wilki - jest okazja

piątek 17/04/2015
5

Zgadzam się z opiniami, że sianie paniki z powodu przejazdu kilku motocyklistów jest śmieszne i kompromituje tych, co sieją i przeżywają to na setki innych…