O dalsze pogłębianie piękna krajobrazu*
Owszem, natłok reklam nie upiększa krajobrazu, tak samo jak wybuch handlu ulicznego i bazarowego z przełomu lat 80i 90-tych nie każdy wspomina jako przeżycie estetyczne. Jednak ja to np. pamiętam jako czasy kiedy znacznie swobodniej oddychało się wolnym rynkiem i dynamiką przebudzonego z PRL-owskiego letargu społeczeństwa.
Po dwudziestu pięciu latach, gdy znów przewaga zdaje się…
Oni się biorą za łby – My informujemy
Tak sobie pomyślałem, bo widzę, że media weszły w kampanię wyborczą i jeśli ktoś miał wątpliwości, co do niektórych tytułów, programów, audycji, to teraz już najmniejszych nie ma - od razu widać i słychać kto po czyjej stronie jest, kto kogo lubi, nie lubi, piętnuje, demaskuje itd.
Tak sobie więc pomyślałem, że kampanijna polaryzacja i…
Ciemna strona księdza z Piecek
Może i uwierzyłbym znajomym pewnego pana, którego tygodnik "Wprost" przedstawił w ciemnym świetle, że "takiego poziomu insynuacji i manipulowania faktami nie osiągnęły nawet polskie brukowce" oraz, że "w gruncie rzeczy mamy do czynienia z pomówieniem, przed którym trudno się bronić", gdyby nie...
...gdyby nie sprawa pewnego księdza z mazurskiej miejscowości Piecki sprzed kilku miesięcy.
W…
O czym wie każdy ciul
Takie szachy:
My siedzimy cicho i czekamy, aż Oni powiedzą, kim jest ten, o którym wszyscy wiedzą kim jest i że zrobił to, co zrobił.
Bo wtedy My będziemy mogli powiedzieć, że Oni szczują, grzebią w brudach i "mówią nienawiścią".
Tak im powiemy. A o tym jednym z Nas, o którym wszyscy wiedzą kim jest…
Czas kelnerów i akwizytorów
Przed laty, gdy byłem "politycznym" dziennikarzem "Rzeczpospolitej" i zdarzało mi się przemykać po korytarzach Sejmu czy Kancelarii Premiera (wówczas jeszcze - o ile pamiętam - URM), w tłumie dziennikarzy poznałem kolegę S.
Kolega S. nie był postacią sensacyjną. Nie wyróżniał się niczym szczególnym w naszym gronie. Ciekawe, zabawne i egzotyczne było dla nas za to,…
Zakazać ufrankowionym dziennikarzom wypowiedzi!
Oczywiście w tytule nie chodzi o wypowiedzi w ogóle, ale o możliwość mówienia, pisania i obrabiania ( i urabiania) tematu kredytów we frankach szwajcarskich.
Chodzi o dość oczywiste, jak widać jednak nie dla każdego w Polsce, standardy. Media zatrudniające dziennikarzy, którzy spłacają pożyczki w tej walucie powinny dbać o to, aby pracujący w nich żurnaliści…
Bajkowa kraina świetlistych stadionów
Rozgorzała dyskusja o nowej czołówce "Wiadomości" TVP. Wszyscy mówią o podobieństwie do wstępu brytyjskiego programu "News at Ten".
Mnie jednak ta nowa kreacja, także dzięki pierwszym taktom, skojarzyła się z czymś innym:
[youtube XhLrlhFzAjA]
Poza tym widzę same różnice, bo Polska jawi się w tym intro jako bajkowy kraj jaśniejących stadionów a poza tym mamy…
Ojej, to Boże Narodzenie!
Okazuje się, że w zakupy przedświąteczne robią i pieniądze w sklepach wydają, także ci, dla których to co za kilka dni nastąpi to nie jakieś anonimowe "Season Holidays" i nie o kult cargo z monstrualnym latającym po niebie krasnoludem im w tym wszystkim chodzi.
Okazuje się, że dla bardzo wielu ludzi jest to rzeczywiście Boże…
Kiedyś Polska. Teraz Sprężyna
Gdyby ktoś mnie zapytał, co jest nie tak z tzw. promocją Polski, to powiedziałbym, że to porażka. Ale nie dlatego, że Giewont czy erekcja biegacza.
Porażka polega po pierwsze na tym, że wciąż rodzą się jakieś nowe koncepcje, przekazy, hasła, filmiki, logotypy, podczas gdy to wszystko powinno być wielu lat ustalone a nowe to mogą…
Biznesowa logika TVP
Pisałem niedawno o nieograniczonej pomysłowości TVP w ograniczaniu nieograniczonego przetargu do jednego i tylko jednego podmiotu gospodarczego.
We wpisie tym wyjaśniłem z grubsza o co w tej sprawie chodzi. Od tamtego czasu wydarzyły się w tej spawie kolejne fakty i rzecz nabiera rozgłosu. Zajęła się nią komisja Senatu RP. Opisują ją media od "Gazety Wyborczej",…