Nowatorska jakość obsługi klienta w sklepie internetowym


czwartek 26/01/2012

Przygotuj się na przełomową zmianę. Rozsiądź się na najbliższym, komfortowym fotelu i przypomnij sobie, jak robiło się zakupy dawno temu a jak wyglądają one obecnie. Poznaj najbardziej ambitne plany i rozwiązania, dzięki którym Twoje zakupy staną się bardziej przyjemniejsze a Ty unikniesz przykrych niespodzianek.

Przeszłość: „Sprzedawca nasz Pan”!
Robienie zakupów nie zawsze należało do przyjemności. Dawniej wyglądało ono zupełnie odmiennie niż dziś. Prawdopodobnie nieraz widziałeś ilustracje przedstawiające długie „ogonki”, w których ciasno – jeden przy drugim, ustawiali się potencjalni klienci (może nawet musiałeś w takowej wystawać godzinami). Na produkty trzeba było wyczekiwać nawet kilka dni a i jakość obsługi klienta (a raczej jej brak) pozostawiał dużo do życzenia. Zarozumiałość, lekceważenie czy odmowa obsługi były na porządku dziennym. Dawne czasy już nie wrócą, ale czy obsługa klienta przebiega dziś bez zarzutów?

Teraźniejszość: Czy aby na pewno „Klient nasz Pan”?
Upłynęło trzydzieści lat, a w podejściu do klienta nie mało się zmieniło. Do ideału w dalszym ciągu jest jednak daleko, mimo że konkurencja na rynku handlu z roku na rok staje się coraz większa. Współcześnie spory procent społeczności dokonuje zakupów drogą elektroniczną. Pod pozorem świetnej i kompleksowej obsługi klienta (która dziś pełni częściej rolę modnego i przyciągającego frazesu, niż realnie takową jest) niemało firm skrzętnie skrywa mniejsze i większe mankamenty i niedociągnięcia. Jakie? Z długiej listy wymienić można m.in. błędne odczytanie wymagań klienta (spowodowane przeważnie pośpiechem i trudnością w komunikacji), nastawienie na doraźne cele bez wyraźnej perspektywy przyszłych działań czy dopuszczanie granicy błędu (licząc, że: „ewentualnie się poprawi”). Czy nie byłbyś rozgniewany, gdybyś zamiast niebieskiej kanapy do salonu dostał różową? Przejaskrawiony przykład? Może trochę, ale oddaje sens.

Kierunek: przyszłość – Inteligentna obsługa
Współczesny kupujący, a więc Ty, to najczęściej użytkownik wielu mediów, zręcznie wybierający najdogodniejsze dla siebie formy komunikacji. Zaopatrzony w nowoczesne narzędzia, wiedzę i doświadczenie a nade wszystko przyzwyczajony do pełnej transparentności, oczekujesz dogodnej interakcji z firmą. Wychodząc naprzeciw Twoim oczekiwaniom, udostępniamy funkcjonalność, pozwalającą na szybki, łatwy i zróżnicowany kontakt z naszym sklepem.

Bądź z nami w stałym kontakcie, zupełnie za darmo.
Oprogramowanie, które proponujemy, zapewnia Ci szerokie możliwości. Na plan pierwszy wysuwa się naturalnie możliwość szybkiego i łatwego kontaktu z obsługą sklepu, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W przeciągu kilkunastu sekund zdołasz rozpocząć komunikację przez czat, audio a nawet porozmawiać z pracownikiem używającym kamery video. Nie musisz już godzinami oczekiwać na maila zwrotnego czy podejmować bezskutecznych prób kontaktu telefonicznego, słysząc charakterystyczny sygnał zajętej linii (chyba że jesteś wielbicielem „grania na czekanie”). Jeśli z jakichś przyczyn nie możesz się z nami skontaktować (np. poza godzinami pracy sklepu) możesz zostawić wiadomość wraz z informacją, kiedy konkretnie możemy odezwać się do Ciebie. My z pewnością skontaktujemy się o wybranej przez Ciebie porze dnia i pomożemy w rozwiązaniu Twojego problemu. Ten niekonwencjonalny sposób dwustronnej komunikacji na linii klient – sklep burzy wszelkie stereotypy i ograniczenia wiekowe. Kupujący przestaje być opuszczony w procesie zakupu. Zawsze może liczyć na kompetentne, darmowe doradztwo i fachową pomoc na każdym etapie realizacji zamówienia. Komunikator umożliwia nam szczególną troską otoczyć klientów w sile wieku, którzy mogą mieć kłopoty z poruszaniem się po stronach sklepu i wyszukiwaniem przydatnych danych.

Minęły już czasy, gdy kupujący, wchodząc na stronę WWW, pozostawiony był sam sobie ze swoimi pytaniami, wątpliwościami, problemami. Nowoczesne rozwiązanie, które proponujemy to ukłon w kierunku tych, którzy oczekują najlepszej jakości obsługi. W czasach tak dużej konkurencji metoda podejścia do użytkownika jest jednym z zasadniczych składników sukcesu – naszym sukcesem jest stale powiększające się grono usatysfakcjonowanych konsumentów. Aplikacja, którą uruchomiliśmy to o wiele więcej niż elegancka odpowiedź na wiadomość email napisana kilka godzin po Twojej próbie kontaktu. Otwieramy właśnie drogę do nowoczesnej i w pełni kompetentnej obsługi nowej generacji, abyś czuł się w pełni zadowolony.

Bez wad? Nie!
Nie ma rzeczy idealnych. Ba, gdyby tak było, świat stałby się po prostu… nudny, monotonny i nieciekawy. Największy minus stawiamy programowi za to, że w jakimś stopniu usiłuje Cię odciągnąć od procesu zakupowego, intrygując innymi sprawami. Ale być może te właśnie „inne rzeczy” są niebywale ważne z punktu widzenia Twojego dobra. Być może od nich zależy bezpieczeństwo i wygoda Twój i Twoich bliskich.Następna wada komunikatora wypływa z jego roli umożliwiającej rozpoczęcie połączenia dwukierunkowo. Zdarzyć się może, że próby kontaktu ze strony sklepu zdołają powodować zniechęcenia klienta. Fakt. Lecz uwaga: mogą, nie – MUSZĄ. Życie człowieka nowoczesnego przysparza wielu stresów i notorycznie zabiegani po prostu nie mamy czasu na „daremne” rozwodzenie się nad zakupem. To miłe, jak ktoś pomoże nam w dokonaniu świadomej decyzji zakupowej.

Ostatecznie, wadą prawdopodobnie będzie również to, że wchodząc na stronę przestajesz być anonimowy. Prawdopodobnie, ale jakie informacje, jako użytkownik, udostępniasz drugiej stronie? Realnie żadnych. Kilka zdań wystukanych w klawiaturę, jeśli chcesz może to być parę słów wymienionych poprzez bezpłatną bramkę głosową. Nie musisz nic instalować, ani przekazywać danych, a zdołasz dostać w zamian więcej niż się spodziewasz. Jak mówi stare powiedzenie: „Kto pyta nie błądzi”, w takim razie pytaj – finalnie to nic nie kosztuje.

Fakty mówią same za siebie.
Poznałeś nowatorski system obsługi konsumenta. Teraz możesz go wypróbować osobiście i cieszyć się łatwością oraz komfortem robienia zakupów. Ty mówisz tylko, że intryguje Cię nasza propozycja – nam zostaw całą resztę. Zaoszczędzony czas przeznacz na przyjemności. W końcu pracujemy dla Ciebie!

 

Andrzej Tereszkiewicz
Mirat.eu – fajny sklep, modne krzesła.