Wielkanoc z pomysłem i na tęczowo


wtorek 26/03/2013

Są branże, dla których grzechem byłoby nie wykorzystać Świąt Wielkanocnych w komunikacji marketingowej. Jednak i w takim przypadku liczy się pomysł, by wyróżnić się na tle innych. Z przyczyn zawodowych – przyznaję – przed moje oczy trafił e-magazyn Kulinarium, który wydała Agencja Reklamowa CzART na zlecenie Tesco. Szczerze to jeśli o mnie chodzi, pod kątem kulinarnym zdecydowanie wolę Boże Narodzenie, ale tym razem moją uwagę przykuły „barwne i słodkie” przepisy.

Nie będę wnikał w szczegóły i omawiał ich krok po kroku, bo nie w tym rzecz. Zainteresowanych odsyłam tutaj. Istotne jest jak została wyeksponowana marka Tesco. W Polsce za sprawą programów „Kuchenne rewolucje”, „Masterchef”, czy też wcześniej „Hell’s Kitchen”, a także wielu innych, nie mówiąc już o całym kanale Kuchnia+, pojawiła się koniunktura na gotowanie. Ludzie zauważyli, że gotowanie nawet w domowym zaciszu może stać się pasją i sztuką. Nie dziwi zatem fakt, że zapragnęli posiąść wiedzę na ten temat. A skąd ją czerpać? Oprócz programów telewizyjnych niezwykle pomocny staje się Internet. Właśnie ten kanał został świetnie wykorzystany przez brytyjską sieć.

Wielkanocne Kulinarium to już drugi numer tego e-magazynu. - Pierwszy numer, który ukazał się przed świętami Bożego Narodzenia, cieszył się sporym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się na wydanie wielkanocne – podkreślił Wit Nirski, kierownik ds. E-marketingu Tesco. Tym razem przepisów jest znacznie więcej, ale to co wyróżnia Kulinarium, to przede wszystkim kreatywne dania, które stanowią również atrakcyjną dekorację stołu. Dodatkowo zostały wykorzystane przepisy Roberta Makłowicza, który jest twarzą i ambasadorem marki Tesco. Obrandowany magazyn moim zdaniem zagospodarowuje pewną przestrzeń i pozyskuje ściśle określoną grupę celu. Takie działanie, które uzupełnia inne formy promocji, wpływa na pozycjonowanie marki Tesco jako tej, która doskonale wie co jest potrzebne, by smacznie się odżywiać i dlatego oferuje wysokiej jakości produkty spożywcze.

——————————————————————————————————————–

Autor: Michał Szydlik, PR Manager w Agencji Reklamowej CzART (www.czart.pl)


Moje najnowsze wpisy

 

Z rekinem w świat 3D

piątek 14/02/2014

A gdyby tak... realistyczny rekin w równie realistycznej przestrzeni kosmicznej łapał produkty RTV albo ludzie skakali po dachach wieżowców na nowojorskim Manhattanie? Dzisiaj w reklamie…


Marketing z lokalnym liderem

poniedziałek 25/11/2013

W najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" piszę o znaczeniu współpracy instytucji/firm zajmujących się promocją destynacji turystycznych z lokalnym, marketingowym liderem rynku, na którym ta promocja ma…


Identyfikacja wizualna regionów a ich tożsamość

środa 16/10/2013

W pierwszym październikowym numerze Wiadomości Turystycznych pojawił się mój artykuł na temat identyfikacji wizualnej regionów a poczucia tożsamości. Cały materiał zamieszczam również tutaj. Nie wystarczy…


Analiza rynku daje przewagę

środa 18/09/2013

Nie ukrywam, że zdarza mi się zgubić czujność i nie przełączam kanału, gdy zaczynają się reklamy. Zdarza mi się również, że podczas jazdy samochodem zerknę…


Raport: Destynacje turystyczne w sieci

wtorek 23/07/2013

W maju i czerwcu dzięki platformie Brand24 zebrałem dane na temat tego "jak" oraz "co" mówią polscy internauci o najpopularniejszych destynacjach turystycznych. W okresie badania…


Wrocławskiego lotniska logo nie szpeci

czwartek 18/07/2013

Wrocławski Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika zaprezentował swój nowy logotyp. W drodze konkursu, do którego zgłoszono 350 prac, wybrano ostatecznie projekt Krzysztofa Pilcha. Każdej zmianie…


Panie Fibak nie tędy droga

środa 12/06/2013

Cenię pana Fibaka za sukcesy sportowe, ale już jego prognozy eksperckie względem naszych obecnych tenisistów nie wywoływały we mnie żadnych pozytywnych emocji. Teraz dodatkowo dał…


Promowanie turystyki od podstaw

wtorek 07/05/2013

Majówkę rozpocząłem od wizyty we Wolsztynie w Wielkopolsce, gdzie podziwiałem XX Paradę Parowozów oraz wizyty w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie…


Marketing miejsc doceniony

wtorek 16/04/2013

Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy…


Tourism destination marketing się opłaca

czwartek 21/03/2013

Ile to już razy w ostatnim czasie słyszy się w mediach z ust przedstawicieli miast lub regionów, że takie lub inne wydarzenie wpływa na promocję…