Raport: Destynacje turystyczne w sieci


wtorek 23/07/2013
1

W maju i czerwcu dzięki platformie Brand24 zebrałem dane na temat tego „jak” oraz „co” mówią polscy internauci o najpopularniejszych destynacjach turystycznych. W okresie badania pojawiło się blisko 48 300 wątków o kierunkach wakacyjnych podróży. Wszystkie wzmianki wygenerowały szacunkowo blisko 10 milionów interakcji. Na podstawie tego materiału przygotowałem wspólnie z kolegami z Agencji Reklamowej CzART raport.

Najwięcej wątków pojawiło się w kontekście Grecji. Jest to wciąż popularny wśród Polaków kierunek wakacyjnych podróży. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji. „Nasz kraj jest na dobrej drodze, wydobywa się z kryzysu. Jest bezpieczny, oferujący swym gościom duży wybór atrakcji i sposobów na spędzenie wolnego czasu” – podkreślał w rozmowie ze mną Alexis Georgiades z ambasady Grecji w Polsce.

Dość mocno dyskutuje się o Słowacji. Jak potwierdzają dane z I kwartału 2013 roku, wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku zaobserwowano 15-proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada. „Wpływa na to kilka czynników, między innymi potężne inwestycje w infrastrukturę w ciągu ostatnich pięciu lat, wyższa jakość usług, czy też intensywna kampania reklamowa największych ośrodków turystycznych (m.in. zimowe ośrodki narciarskie Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica)” – tłumaczy popularność swojego kraju w sieci Jan Bosnović ze Słowackiego Centrum Turystyki.

Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. – „Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie.” – powiedział mi Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.

Przy analizie z uwzględnieniem podziału na płeć wyniki pokazały, że to mężczyźni częściej niż kobiety dzielą się swoimi wrażeniami na ten temat. Jest to zaskakujący rezultat, nawet jeśli różnica procentowa nie jest zbyt duża.

Cały raport dostępny jest na stronie www.czart.pl oraz na kanale ISSUU
———————————————————————————–

Zapraszam do dyskusji na Twitter.com oraz na mojego turystycznego bloga Wakacje Włochy.


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


9 − = pięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Z rekinem w świat 3D

piątek 14/02/2014
0

A gdyby tak... realistyczny rekin w równie realistycznej przestrzeni kosmicznej łapał produkty RTV albo ludzie skakali po dachach wieżowców na nowojorskim Manhattanie? Dzisiaj w reklamie…


Marketing z lokalnym liderem

poniedziałek 25/11/2013
0

W najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" piszę o znaczeniu współpracy instytucji/firm zajmujących się promocją destynacji turystycznych z lokalnym, marketingowym liderem rynku, na którym ta promocja ma…


Identyfikacja wizualna regionów a ich tożsamość

środa 16/10/2013
0

W pierwszym październikowym numerze Wiadomości Turystycznych pojawił się mój artykuł na temat identyfikacji wizualnej regionów a poczucia tożsamości. Cały materiał zamieszczam również tutaj. Nie wystarczy…


Analiza rynku daje przewagę

środa 18/09/2013
0

Nie ukrywam, że zdarza mi się zgubić czujność i nie przełączam kanału, gdy zaczynają się reklamy. Zdarza mi się również, że podczas jazdy samochodem zerknę…


Wrocławskiego lotniska logo nie szpeci

czwartek 18/07/2013
3

Wrocławski Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika zaprezentował swój nowy logotyp. W drodze konkursu, do którego zgłoszono 350 prac, wybrano ostatecznie projekt Krzysztofa Pilcha. Każdej zmianie…


Panie Fibak nie tędy droga

środa 12/06/2013
0

Cenię pana Fibaka za sukcesy sportowe, ale już jego prognozy eksperckie względem naszych obecnych tenisistów nie wywoływały we mnie żadnych pozytywnych emocji. Teraz dodatkowo dał…


Promowanie turystyki od podstaw

wtorek 07/05/2013
3

Majówkę rozpocząłem od wizyty we Wolsztynie w Wielkopolsce, gdzie podziwiałem XX Paradę Parowozów oraz wizyty w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie…


Marketing miejsc doceniony

wtorek 16/04/2013
1

Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy…


Wielkanoc z pomysłem i na tęczowo

wtorek 26/03/2013
0

Są branże, dla których grzechem byłoby nie wykorzystać Świąt Wielkanocnych w komunikacji marketingowej. Jednak i w takim przypadku liczy się pomysł, by wyróżnić się na…


Tourism destination marketing się opłaca

czwartek 21/03/2013
2

Ile to już razy w ostatnim czasie słyszy się w mediach z ust przedstawicieli miast lub regionów, że takie lub inne wydarzenie wpływa na promocję…