Promowanie turystyki od podstaw


wtorek 07/05/2013

Majówkę rozpocząłem od wizyty we Wolsztynie w Wielkopolsce, gdzie podziwiałem XX Paradę Parowozów oraz wizyty w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie odbył się już III Festiwal Piwa. Widowiskowe imprezy, gromadzące wielu ludzi, ale to co niemal od razu się mnie nasunęło to fakt, że tak naprawdę promocję polskich miast, regionów oraz całego kraju powinniśmy zacząć od podstaw. Mam tu na myśli promocję wśród najbliższego otoczenia.

Wolsztyńska parowozownia ma już pewną renomę. Nic dziwnego, bo to obiekt unikalny na skalę światową. Przyjeżdżają tam goście z dalekich Stanów Zjednoczonych, czy równie dalekiej Japonii i są zachwyceni. Choć nie jestem jakimś zapalonym miłośnikiem kolejnictwa, to przyznaję, że i na mnie to wszystko, co tam zobaczyłem, zrobiło wrażenie. Problem w tym, że na co dzień mieszkając we Wrocławiu, nie wiedziałem o tym miejscu, a co dopiero o samej Paradzie Parowozów. Przecież to jest ledwie około 200 km od mojego domu, a jakoś się nie złożyło, aby do mnie dotarła wieść o tak zacnym wydarzeniu.

Podobnie ma się też sprawa z Festiwalem Piwa, jak i samym Muzeum w Szreniawie. Niezwykłe eksponaty, rozległy teren, karczma z pysznym domowym, polskim jedzeniem. Naprawdę interesujące i godne polecenia miejsce, o którym jednak wcześniej też nie wiedziałem. Przy tym muzeum znajduje się Mauzoleum Bierbaumów, którzy niegdyś byli właścicielami okolicznych włości. Chcąc się tam udać na rowerze, zapytałem mieszkańca okolicznego miasteczka o najlepszą drogę do wieży widokowej, która jest częścią mauzoleum. Moje zdziwienie jego reakcją, było równie wielkie jak jego, gdy bodaj pierwszy raz w życiu usłyszał o takim miejscu, które znajdowało się zaledwie 8 km od niego. W tym przypadku uratowała mnie tradycyjna mapa.

To jednak pokazuje, że sami nie wiemy co się znajduje w naszym bezpośrednim otoczeniu, a co dopiero opowiadać o tym i promować to wśród turystów. Dlatego kampanie tourism destination marketingu powinny uwzględniać edukację lokalnej społeczności, wyzwalać w nich chęć współpromowania takich lokalizacji oraz budować wśród nich dumę z tego, że takie, a nie inne atrakcje są na ich terenie i to może przyciągnąć turystów. W dobie mediów społecznościowych takie osoby są najlepszymi ambasadorami miast oraz regionów, ponieważ potrafią stworzyć naturalny i wiarygodny łańcuch z komunikatem promocyjnym. Cała sytuacja wzbudziła we mnie chęć poznania mojego najbliższego otoczenia. Są jednak ludzie jeszcze tego nieświadomi, do których należy dotrzeć z przekazem, a dopiero później promować daną destynację na płaszczyźnie krajowej i zagranicznej.

——————————————————————————————————————–

Autor: Michał Szydlik, PR Manager w Agencji Reklamowej CzART (www.czart.pl)


Moje najnowsze wpisy

 

Z rekinem w świat 3D

piątek 14/02/2014

A gdyby tak... realistyczny rekin w równie realistycznej przestrzeni kosmicznej łapał produkty RTV albo ludzie skakali po dachach wieżowców na nowojorskim Manhattanie? Dzisiaj w reklamie…


Marketing z lokalnym liderem

poniedziałek 25/11/2013

W najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" piszę o znaczeniu współpracy instytucji/firm zajmujących się promocją destynacji turystycznych z lokalnym, marketingowym liderem rynku, na którym ta promocja ma…


Identyfikacja wizualna regionów a ich tożsamość

środa 16/10/2013

W pierwszym październikowym numerze Wiadomości Turystycznych pojawił się mój artykuł na temat identyfikacji wizualnej regionów a poczucia tożsamości. Cały materiał zamieszczam również tutaj. Nie wystarczy…


Analiza rynku daje przewagę

środa 18/09/2013

Nie ukrywam, że zdarza mi się zgubić czujność i nie przełączam kanału, gdy zaczynają się reklamy. Zdarza mi się również, że podczas jazdy samochodem zerknę…


Raport: Destynacje turystyczne w sieci

wtorek 23/07/2013

W maju i czerwcu dzięki platformie Brand24 zebrałem dane na temat tego "jak" oraz "co" mówią polscy internauci o najpopularniejszych destynacjach turystycznych. W okresie badania…


Wrocławskiego lotniska logo nie szpeci

czwartek 18/07/2013

Wrocławski Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika zaprezentował swój nowy logotyp. W drodze konkursu, do którego zgłoszono 350 prac, wybrano ostatecznie projekt Krzysztofa Pilcha. Każdej zmianie…


Panie Fibak nie tędy droga

środa 12/06/2013

Cenię pana Fibaka za sukcesy sportowe, ale już jego prognozy eksperckie względem naszych obecnych tenisistów nie wywoływały we mnie żadnych pozytywnych emocji. Teraz dodatkowo dał…


Marketing miejsc doceniony

wtorek 16/04/2013

Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy…


Wielkanoc z pomysłem i na tęczowo

wtorek 26/03/2013

Są branże, dla których grzechem byłoby nie wykorzystać Świąt Wielkanocnych w komunikacji marketingowej. Jednak i w takim przypadku liczy się pomysł, by wyróżnić się na…


Tourism destination marketing się opłaca

czwartek 21/03/2013

Ile to już razy w ostatnim czasie słyszy się w mediach z ust przedstawicieli miast lub regionów, że takie lub inne wydarzenie wpływa na promocję…