Panie Fibak nie tędy droga


środa 12/06/2013

Cenię pana Fibaka za sukcesy sportowe, ale już jego prognozy eksperckie względem naszych obecnych tenisistów nie wywoływały we mnie żadnych pozytywnych emocji. Teraz dodatkowo dał się wplątać w prowokację tygodnika Wprost, a za tym pojawił się efekt domina w postaci jego kolejnych złych ruchów w tej sprawie.

Naiwnym było wręcz błaganie naczelnego Latkowskiego, by materiał się nie ukazał. Niestety w dobie mediów „sensacyjno-aferowych” takie działanie nic dobrego nie przyniesie. Lepiej było skupić się na opracowaniu jakiegoś oświadczenia, przygotowaniu innych przedsięwzięć, które mogły w jakiś sposób przynajmniej zminimalizować spodziewaną medialną kulę śnieżną. Tymczasem już po publikacji czytam o kolejnych pudłach pana Fibaka. Fajnie, ze pomyślał o zatrudnieniu agencji PR, ale szkoda, że do nieetycznych celów, jakim miało być oczernianie i zdyskredytowanie naczelnego Wprost. Panie Wojciechu to się naprawdę nie godzi. Najnowszy klops to pismo jego prawników do mediów tabloidowych, by nie powielali nieprzychylnych informacji na temat ich klienta. Ja rozumiem, że pan Fibak to człowiek pamiętający jeszcze czasy PZPR i cenzury, ale teraz już na szczęście mamy inną rzeczywistość. Skutek takiego żądania jest wręcz odwrotny do oczekiwanego, co moim zdaniem również było do przewidzenia.

Niestety celebryci, ludzie z pierwszych stron prasy, po prostu osoby publiczne zaniedbują działania z zakresu personal branding. Nie są przygotowani na tego typu sytuacje kryzysowe ani też na to, aby takich sytuacji unikać. Nie twierdzę, że samo posiadanie takiej strategii i jej systematyczne wprowadzanie pozwoli na całkowite wyeliminowanie wpadek, bo to przecież tylko ludzie i błędy popełniają. Niemniej przemyślana budowa swojego wizerunku, otoczenie się profesjonalnymi doradcami z tego obszaru, na pewno zmniejszyłoby ich występowanie. Pozwoliłoby to też na uniknięcie wrażenia walącego się gruntu pod nogami.

Ten grunt wali się obecnie panu Fibakowi i trudno mu będzie poprawić swój wizerunek. Nie dopuścił się przestępstwa, ale to zachowanie nie było godne jego osoby. Szkoda, ale trzeba ponosić konsekwencje swoich czynów. Należy też lepiej rozumieć funkcjonowanie mediów i nie popełniać błędów w komunikacji z nimi. Panie Fibak nie tędy droga.

——————————————————————————————————————–

Autor: Michał Szydlik, PR Manager w Agencji Reklamowej CzART (www.czart.pl)


Moje najnowsze wpisy

 

Z rekinem w świat 3D

piątek 14/02/2014

A gdyby tak... realistyczny rekin w równie realistycznej przestrzeni kosmicznej łapał produkty RTV albo ludzie skakali po dachach wieżowców na nowojorskim Manhattanie? Dzisiaj w reklamie…


Marketing z lokalnym liderem

poniedziałek 25/11/2013

W najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" piszę o znaczeniu współpracy instytucji/firm zajmujących się promocją destynacji turystycznych z lokalnym, marketingowym liderem rynku, na którym ta promocja ma…


Identyfikacja wizualna regionów a ich tożsamość

środa 16/10/2013

W pierwszym październikowym numerze Wiadomości Turystycznych pojawił się mój artykuł na temat identyfikacji wizualnej regionów a poczucia tożsamości. Cały materiał zamieszczam również tutaj. Nie wystarczy…


Analiza rynku daje przewagę

środa 18/09/2013

Nie ukrywam, że zdarza mi się zgubić czujność i nie przełączam kanału, gdy zaczynają się reklamy. Zdarza mi się również, że podczas jazdy samochodem zerknę…


Raport: Destynacje turystyczne w sieci

wtorek 23/07/2013

W maju i czerwcu dzięki platformie Brand24 zebrałem dane na temat tego "jak" oraz "co" mówią polscy internauci o najpopularniejszych destynacjach turystycznych. W okresie badania…


Wrocławskiego lotniska logo nie szpeci

czwartek 18/07/2013

Wrocławski Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika zaprezentował swój nowy logotyp. W drodze konkursu, do którego zgłoszono 350 prac, wybrano ostatecznie projekt Krzysztofa Pilcha. Każdej zmianie…


Promowanie turystyki od podstaw

wtorek 07/05/2013

Majówkę rozpocząłem od wizyty we Wolsztynie w Wielkopolsce, gdzie podziwiałem XX Paradę Parowozów oraz wizyty w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie…


Marketing miejsc doceniony

wtorek 16/04/2013

Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy…


Wielkanoc z pomysłem i na tęczowo

wtorek 26/03/2013

Są branże, dla których grzechem byłoby nie wykorzystać Świąt Wielkanocnych w komunikacji marketingowej. Jednak i w takim przypadku liczy się pomysł, by wyróżnić się na…


Tourism destination marketing się opłaca

czwartek 21/03/2013

Ile to już razy w ostatnim czasie słyszy się w mediach z ust przedstawicieli miast lub regionów, że takie lub inne wydarzenie wpływa na promocję…