Marketing miejsc doceniony


wtorek 16/04/2013

Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy nagrodę Impactor w kategorii Projekt roku – Marketing miejsc. Przyznaję, że było to niezwykle miłe doświadczenie i teraz z dumą mogę chwalić się, iż przygotowana przez nas strategia komunikacji zaowocowała tak pozytywnymi rezultatami.

Agencja Reklamowa CzART - marketing miejsc. Odbiór nagrody Impactor

Impactor to prestiżowe wyróżnienie. Akademia, która przyznaje tytuły w poszczególnych kategoriach składa się z ponad 100 osób, które są przedstawicielami branży oraz laureatami tego konkursu z lat wcześniejszych. Tym bardziej warto docenić tę nagrodę, gdyż jest właściwie przyznawana, co by nie mówić, przez konkurencję. Dodatkowo projekty ocenia się pod kątem osiąganych efektów, a to już znaczący wyróżnik danej kampanii.

My otrzymaliśmy Impactora za kampanię reklamową największych ośrodków narciarskich na Słowacji „Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica. Tak blisko, tak alpejsko!”. Oczywiście osobiście bardzo się cieszę, że takie wyróżnienie trafiło właśnie do nas, ale jeszcze bardziej cieszy mnie to, że są konkursy, które promują marketing miejsc. Tym bardziej, że to jeszcze raczkująca dziedzina marketingu w Polsce. Na naszym rynku brakuje firm wyspecjalizowanych w tym zakresie. Dlatego w naszej agencji powstał departament tourism destination marketing i jak widać są tego pierwsze efekty. To ważne, bo większość kampanii promocyjnych polskich miast, regionów, ośrodków turystycznych itp. właściwie niczym się od siebie nie różni i jest na bardzo niskim poziomie. Wynika to z wielu czynników (decyzyjność władz, ograniczenia budżetowe, brak krajowych wzorców). Jednak z każdym miesiącem świadomość w tym obszarze rośnie i można sądzić, iż przyszłe kampanie będą znacznie lepsze. To z kolei przełoży się na zysk nie tylko wizerunkowy danej destynacji, ale również na wymierny zysk ekonomiczny. Tak, jak ma to miejsce obecnie na Słowacji w promowanych przez nas ośrodkach narciarskich.

——————————————————————————————————————–

Autor: Michał Szydlik, PR Manager w Agencji Reklamowej CzART (www.czart.pl)


Moje najnowsze wpisy

 

Z rekinem w świat 3D

piątek 14/02/2014

A gdyby tak... realistyczny rekin w równie realistycznej przestrzeni kosmicznej łapał produkty RTV albo ludzie skakali po dachach wieżowców na nowojorskim Manhattanie? Dzisiaj w reklamie…


Marketing z lokalnym liderem

poniedziałek 25/11/2013

W najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" piszę o znaczeniu współpracy instytucji/firm zajmujących się promocją destynacji turystycznych z lokalnym, marketingowym liderem rynku, na którym ta promocja ma…


Identyfikacja wizualna regionów a ich tożsamość

środa 16/10/2013

W pierwszym październikowym numerze Wiadomości Turystycznych pojawił się mój artykuł na temat identyfikacji wizualnej regionów a poczucia tożsamości. Cały materiał zamieszczam również tutaj. Nie wystarczy…


Analiza rynku daje przewagę

środa 18/09/2013

Nie ukrywam, że zdarza mi się zgubić czujność i nie przełączam kanału, gdy zaczynają się reklamy. Zdarza mi się również, że podczas jazdy samochodem zerknę…


Raport: Destynacje turystyczne w sieci

wtorek 23/07/2013

W maju i czerwcu dzięki platformie Brand24 zebrałem dane na temat tego "jak" oraz "co" mówią polscy internauci o najpopularniejszych destynacjach turystycznych. W okresie badania…


Wrocławskiego lotniska logo nie szpeci

czwartek 18/07/2013

Wrocławski Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika zaprezentował swój nowy logotyp. W drodze konkursu, do którego zgłoszono 350 prac, wybrano ostatecznie projekt Krzysztofa Pilcha. Każdej zmianie…


Panie Fibak nie tędy droga

środa 12/06/2013

Cenię pana Fibaka za sukcesy sportowe, ale już jego prognozy eksperckie względem naszych obecnych tenisistów nie wywoływały we mnie żadnych pozytywnych emocji. Teraz dodatkowo dał…


Promowanie turystyki od podstaw

wtorek 07/05/2013

Majówkę rozpocząłem od wizyty we Wolsztynie w Wielkopolsce, gdzie podziwiałem XX Paradę Parowozów oraz wizyty w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie…


Wielkanoc z pomysłem i na tęczowo

wtorek 26/03/2013

Są branże, dla których grzechem byłoby nie wykorzystać Świąt Wielkanocnych w komunikacji marketingowej. Jednak i w takim przypadku liczy się pomysł, by wyróżnić się na…


Tourism destination marketing się opłaca

czwartek 21/03/2013

Ile to już razy w ostatnim czasie słyszy się w mediach z ust przedstawicieli miast lub regionów, że takie lub inne wydarzenie wpływa na promocję…