Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy nagrodę Impactor w kategorii Projekt roku – Marketing miejsc. Przyznaję, że było to niezwykle miłe doświadczenie i teraz z dumą mogę chwalić się, iż przygotowana przez nas strategia komunikacji zaowocowała tak pozytywnymi rezultatami.
Impactor to prestiżowe wyróżnienie. Akademia, która przyznaje tytuły w poszczególnych kategoriach składa się z ponad 100 osób, które są przedstawicielami branży oraz laureatami tego konkursu z lat wcześniejszych. Tym bardziej warto docenić tę nagrodę, gdyż jest właściwie przyznawana, co by nie mówić, przez konkurencję. Dodatkowo projekty ocenia się pod kątem osiąganych efektów, a to już znaczący wyróżnik danej kampanii.
My otrzymaliśmy Impactora za kampanię reklamową największych ośrodków narciarskich na Słowacji „Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica. Tak blisko, tak alpejsko!”. Oczywiście osobiście bardzo się cieszę, że takie wyróżnienie trafiło właśnie do nas, ale jeszcze bardziej cieszy mnie to, że są konkursy, które promują marketing miejsc. Tym bardziej, że to jeszcze raczkująca dziedzina marketingu w Polsce. Na naszym rynku brakuje firm wyspecjalizowanych w tym zakresie. Dlatego w naszej agencji powstał departament tourism destination marketing i jak widać są tego pierwsze efekty. To ważne, bo większość kampanii promocyjnych polskich miast, regionów, ośrodków turystycznych itp. właściwie niczym się od siebie nie różni i jest na bardzo niskim poziomie. Wynika to z wielu czynników (decyzyjność władz, ograniczenia budżetowe, brak krajowych wzorców). Jednak z każdym miesiącem świadomość w tym obszarze rośnie i można sądzić, iż przyszłe kampanie będą znacznie lepsze. To z kolei przełoży się na zysk nie tylko wizerunkowy danej destynacji, ale również na wymierny zysk ekonomiczny. Tak, jak ma to miejsce obecnie na Słowacji w promowanych przez nas ośrodkach narciarskich.
——————————————————————————————————————–
Autor: Michał Szydlik, PR Manager w Agencji Reklamowej CzART (www.czart.pl)