Moje ostatnie wpisy

 

Z rekinem w świat 3D

piątek 14/02/2014
0

A gdyby tak... realistyczny rekin w równie realistycznej przestrzeni kosmicznej łapał produkty RTV albo ludzie skakali po dachach wieżowców na nowojorskim Manhattanie? Dzisiaj w reklamie nie ma rzeczy niemożliwych, o czym zresztą sami od kilku dni przekonujemy. Rekin w Agencji Reklamowej CzART Na początku tygodnia umieściliśmy w sieci na oficjalnym kanale Agencji Reklamowej CzART na…

Marketing z lokalnym liderem

poniedziałek 25/11/2013
0

W najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" piszę o znaczeniu współpracy instytucji/firm zajmujących się promocją destynacji turystycznych z lokalnym, marketingowym liderem rynku, na którym ta promocja ma mieć miejsce. Skuteczna promocja kraju, regionu lub nawet miasta na zagranicznych rynkach to bowiem specyficzne wyzwanie. Wyzwanie, któremu rzadko jest w stanie sprostać globalna komunikacja reklamowa, sterowana z odległej centrali.…

Identyfikacja wizualna regionów a ich tożsamość

środa 16/10/2013
0

W pierwszym październikowym numerze Wiadomości Turystycznych pojawił się mój artykuł na temat identyfikacji wizualnej regionów a poczucia tożsamości. Cały materiał zamieszczam również tutaj. Nie wystarczy bowiem zaprezentować w kampanii promocyjnej cudów natury, wyjątkowych zabytków, różnorodności kulturowej, czy też unikatowych przysmaków kulinarnych. W budowaniu świadomości marki regionu lub miasta, która w przyszłości będzie sama sobą przyciągać…

Analiza rynku daje przewagę

środa 18/09/2013
0

Nie ukrywam, że zdarza mi się zgubić czujność i nie przełączam kanału, gdy zaczynają się reklamy. Zdarza mi się również, że podczas jazdy samochodem zerknę na jakiś billboard lub siatkę wielkoformatową na mieście. Ilekroć się to stanie trafiam na wiele przykładów bezmyślnych kreacji i komunikatów, które negatywnie odbijają się później na opinii o całej branży…

Raport: Destynacje turystyczne w sieci

wtorek 23/07/2013
1

W maju i czerwcu dzięki platformie Brand24 zebrałem dane na temat tego "jak" oraz "co" mówią polscy internauci o najpopularniejszych destynacjach turystycznych. W okresie badania pojawiło się blisko 48 300 wątków o kierunkach wakacyjnych podróży. Wszystkie wzmianki wygenerowały szacunkowo blisko 10 milionów interakcji. Na podstawie tego materiału przygotowałem wspólnie z kolegami z Agencji Reklamowej CzART…

Wrocławskiego lotniska logo nie szpeci

czwartek 18/07/2013
3

Wrocławski Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika zaprezentował swój nowy logotyp. W drodze konkursu, do którego zgłoszono 350 prac, wybrano ostatecznie projekt Krzysztofa Pilcha. Każdej zmianie brandu towarzyszą silne emocje oraz pojawią się głosy zarówno pozytywne, jak i te negatywne. Jeszcze nie tak dawno mogliśmy to zaobserwować w kontekście chociażby PZU. Wtedy wiele było krytycznych opinii,…

Panie Fibak nie tędy droga

środa 12/06/2013
0

Cenię pana Fibaka za sukcesy sportowe, ale już jego prognozy eksperckie względem naszych obecnych tenisistów nie wywoływały we mnie żadnych pozytywnych emocji. Teraz dodatkowo dał się wplątać w prowokację tygodnika Wprost, a za tym pojawił się efekt domina w postaci jego kolejnych złych ruchów w tej sprawie. Naiwnym było wręcz błaganie naczelnego Latkowskiego, by materiał…

Promowanie turystyki od podstaw

wtorek 07/05/2013
3

Majówkę rozpocząłem od wizyty we Wolsztynie w Wielkopolsce, gdzie podziwiałem XX Paradę Parowozów oraz wizyty w Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie odbył się już III Festiwal Piwa. Widowiskowe imprezy, gromadzące wielu ludzi, ale to co niemal od razu się mnie nasunęło to fakt, że tak naprawdę promocję polskich miast, regionów oraz…

Marketing miejsc doceniony

wtorek 16/04/2013
1

Bardzo intensywnie spędzam czas w ostatnich kilkunastu dniach. W poprzednim tygodniu byłem chociażby w Warszawie, gdzie razem z moimi kolegami z Agencji Reklamowej CzART odbieraliśmy nagrodę Impactor w kategorii Projekt roku - Marketing miejsc. Przyznaję, że było to niezwykle miłe doświadczenie i teraz z dumą mogę chwalić się, iż przygotowana przez nas strategia komunikacji zaowocowała…

Wielkanoc z pomysłem i na tęczowo

wtorek 26/03/2013
0

Są branże, dla których grzechem byłoby nie wykorzystać Świąt Wielkanocnych w komunikacji marketingowej. Jednak i w takim przypadku liczy się pomysł, by wyróżnić się na tle innych. Z przyczyn zawodowych - przyznaję - przed moje oczy trafił e-magazyn Kulinarium, który wydała Agencja Reklamowa CzART na zlecenie Tesco. Szczerze to jeśli o mnie chodzi, pod kątem…