Jak zarobić na chorym dziecku? [poradnik]


wtorek 03/04/2018

Są nieuleczalne choroby, gdy na skuteczne leczenie, a zarazem refundowane z Narodowego Funduszu Zdrowia nie można liczyć. Wówczas najbliżsi osoby chorej muszą prosić ludzi o pieniądze. W ostatnim czasie stało się to znacznie łatwiejsze niż miało miejsce w przeszłości, za sprawą serwisów crowfundingowych.
Internetowe ,,zrzucanie się” na potrzebujących to jeden z ciekawszych przykładów pozytywnych skutków rewolucji technologicznej. Pomaganie stało się łatwiejsze, to też chętniej wpłacamy nawet symboliczną kwotę, swoje robi przede wszystkim efekt skali.

Ostatnio zauważyłem, że pomaganie stało się również popularnym clickbaitem, dla niektórych wydawców portali internetowych. Deklarują, że chcą pomagać poprzez promowanie zbiórki, ale nie do końca tak bezinteresownie. Najpierw bowiem internauta poruszony losem chorego dziecka, musi odwiedzić ich portal, aby nabić ,,wejścia”. Gdyby ktoś chciał bezinteresownie pomóc, mógłby użyczyć kanały promocyjne, chociażby w mediach społecznościowych, do bezpośredniej promocji zbiórki.

Szkodliwość takiego działania jest co prawda znikoma, ale pojawia się wątpliwość moralna, bowiem z teorii większa ,,klikalność” to większe zyski, czyli w efekcie jest to uzyskiwanie zysków na czyjeś tragedii.


Moje najnowsze wpisy

 

Misją portali nie jest generowanie hejtu, ale rzetelne przedstawianie problemu

poniedziałek 14/12/2020

Polskie państwo ma problem w walce z procederem nielegalnego handlu środkami poronnymi. W praktyce ustawa o planowaniu rodziny i ochronie ludzkiego płodu jest trudna do…


Na repolonizację mediów trzeba mieć pomysł

czwartek 23/07/2020

W ostatnim czasie wrócić temat repolonizacji mediów w Polsce, który został wywołany w kampanii wyborczej słynnymi już słowami prezydenta Andrzeja Dudy – nie będą nam…


,,O tym media nie napiszą”

niedziela 15/03/2020

Pewnie nie raz natknęliście się na stwierdzenia, że o czymś media nie napiszą, podane w takiej formie, podsycającej iż mamy do czynienia ze spiskiem, bowiem…


Czy reklamodawcom dążenie do największej liczby odsłon musi się opłacać?

niedziela 16/02/2020

Wydaje się, że czym więcej odsłon tym lepiej dla reklamodawcy, stąd też media internetowe dążą do maksymalizacji odsłon. Tylko czy zawsze to musi być dla…


Komisja Europejska chce walczyć z ,,Fake Newsami”

sobota 10/02/2018

Od kilku dni trwają w internecie konsultacje społeczne prowadzone przez Komisję Europejską, które dotyczą zjawiska fałszywych informacji i dezinformacji. Na wiosnę KE ma zaprezentować wstępny…


Chce ktoś zobaczyć zdjęcie trupa?

poniedziałek 29/01/2018

Zmarły jeżeli dojdzie do naruszenia jego praw, to i tak nie jest już się wstanie obronić. W pierwszej połowie stycznia Komenda Województwa Policji w Bydgoszczy…


O wypadku którego nie było. Czyli pogoń za sensacją przekracza kolejne granice

środa 17/01/2018

Około godz. 9:00 dziś, 4 stycznia, w miejscowości Występ w powiecie nakielskim doszło do czołowego zdarzenia – przeczytać można na jednym z lokalnych portali. Link…


Katolicy kupują sznur na którym ich powiesimy

sobota 23/12/2017

Czy wysyłanie premium SMS-ów na patriotów, w plebiscycie organizowanym przez niemiecki koncern medialny, jest działaniem w polskim interesie narodowym czy wręcz przeciwnie? Do zadania tego…


Jak zrobiono sensację z XIII wiecznej myśli

czwartek 14/09/2017

Na samym początku zaznaczę, że nie jestem teologiem, stąd też żadnych teologicznych ocen nie zamierzam wyrażać. Nie będzie jednak o teologii, ale o kondycji mediów,…


Rzetelne tytuły i leady też mają znaczenie

sobota 08/07/2017

W dobie płatnego dostępu do treści bardzo duże znaczenie ma tytuł oraz dostępny bezpłatnie lead. Dobrze zdaje sobie z tego sprawę wielu wydawców, którzy chcą…