SEO: Bo produkty wyszukujemy lokalnie!


poniedziałek 11/08/2014
0

Wiele firm chcąc osiągać jak najlepsze wyniki w wyszukiwarkach stosuje strategię dodawania setek słów kluczowych jednocześnie pomijając frazy, co nie zawsze jest dobre. Przypominamy, że SEO to strategia, a nie stały schemat.

Osiągnąć dobre wyniki należy poprzez przyjęcie strategii dopasowanej i stworzonej dla strony, którą pozycjonujesz. By otrzymać jak najlepsze wyniki w lokalnych wynikach wyszukiwania musisz zastosować serię strategii i pamiętać o wielu aspektach. Jest bardzo wiele produktów, których poszukują klienci w sklepach internetowych lub lokalnych sklepach stacjonarnych. Jeżeli jesteś posiadaczem takiego sklepu, Twoja witryna www powinna być zoptymalizowana pod jak największą liczbę pojedynczych produktów. Jak przygotować się do tego czasochłonnego zadania? Agencja Public Relations AgenciPR, a konkretnie Dział Strategii przygotował przewodnik, który w 10 kolejnych krokach wyjaśni cały proces.

 

#1 Stwórz zoptymalizowane strony produktów.

Każdy produkt powinien posiadać odrębną stronę. W przypadku niektórych wyszukiwań, wyniki tego typu mogą być przez wyszukiwarkę bardziej docenione ponieważ pokrywają się ściśle z tym czego szuka Internauta. Co więcej każdy produkt, każdej marki musi znajdować się na osobnej stronie. Posiadanie listy wszystkich płaskich telewizorów, które oferujesz w jednym miejscu nic Ci nie da. Zdajemy sobie sprawę, że to bardzo czasochłonne, jednak w znaczny sposób zwiększy to efektywność.

W przypadku bardzo dużej listy produktów musisz nadać wszystkiemu hierarchiczną strukturę – tak, żeby użytkownik nie miał problemu z poruszaniem się po stronie – np. Telewizory – Telewizory LED – Telewizory FHD, Telewizory 4K, itp..

#2 Skorzystaj z optymalizowanych treści wizualnych w wyszukiwarkach.

Każdorazowo pamiętaj o dołączaniu zdjęć – to bardzo istotne. W wynikach lokalnego wyszukiwania zaczynają one odgrywać coraz większą rolę ponieważ wyszukiwarki gorzej ocenią witrynę, jeżeli obok produktów nie znajdą się ich zdjęcia. Klienci chcą widzieć co kupują i wiedzieć, że mają do czynienia z towarem, na którym im zależy – kupującemu oczami – pamiętajcie. Im więcej zdjęć tym lepiej, ale powinny być oryginalne, posiadać odpowiednio dodane tagi, nazwy oraz parametr ALT.

#3 Zadbaj o zdobycie jak najbardziej unikatowych recenzji.

Jeżeli ktoś na Twojej stronie napisze – „super sklep” to w oczach rankingu nic to nie zmieni. Gdy natomiast pozostawiony będzie komentarz „telewizor Sony 32 cale, który kupiłem jest super” wtedy sytuacja drastycznie się zmienia ponieważ indeksowana jest fraz „Sony 32 cale”.

Sztuczne opinie mijają się z celem ponieważ istotny jest również adres itp. – jeżeli jednak ktoś coś u Ciebie kupi, poproś go o pozostawienie pozytywnej opinii na stronie – z doświadczenia wiemy, że to wcale nie jest trudne, a zadowoleni klienci chętnie to robią.

#4 Umieść czołowe produkty w listingach Google Places.

#5 Stwórz materiały wideo ze swoimi produktami.

Jeżeli nie dla wszystkich, to przynajmniej dla nowości – wrzuć na YouTube. Dzięki temu Twoja pozycja w rankingach może naprawdę ulec pozytywnej zmianie, a YouTube będzie dodatkowym źródłem odwiedzin.

#6 Nie rezygnuj płatnej reklamy.

Badania pokazują, że firmy obecne zarówno w organicznych jak i płatnych wynikach wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowych osiągają bardzo dobre efekty – wyższe wskaźniki CTR oraz traffic.

#7 Optymalizacja profili w katalogach.

Oczywiście nikt nie każe Ci dodawać wszystkich produktów do katalogów stron – szczególnie, że takie wpisy mogłyby byś trwale usunięte. Dla popularnych produktów warto zoptymalizować swoje profile katalogowe.

#8 Połączenie asortymentu sklepu standardowego i online.

Świetnym działaniem SEO jest połączenie swojej bazy asortymentu online z tym dostępnym w sklepie stacjonarnym. Przy szerszym spektrum działalności może to być dosyć problemowe, jednak przy mniejszej skali powinno zdecydowanie ułatwić procesy i pozwolić pozyskać dodatkowe słowa kluczowe.

#9 Nie zapominaj o urządzeniach mobilnych.

Twoja strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych – w najbliższych dniach zostanie zaktualizowany algorytm Google, który położy na to bardzo duży nacisk. Zwłaszcza, że (jak wynika z badań i doświadczeń) wyszukiwanie na smartfonach i tabletach przede wszystkim dotyczy lokalnych usług oraz produktów.

#10 Zapewnij dostęp do dokładniejszych informacji o produkcie.

Udostępnianie PDFów ze specyfikacją sprzętu, instrukcją obsługi lub rozbudowanymi poradnikami może zapewnić jeszcze więcej Google jucie – szczególnie gdy dokumenty same w sobie również są optymalizowane pod kątem SEO. W tym aspekcie nie zapomnij w nazwach plików dodawać modele produktów – to bardzo istotne.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


jeden + 4 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Rewolucja Internetu rzeczy – czas pomyśleć o bezpieczeństwie

wtorek 20/02/2018
0

W bardzo szybkim tempie przybywa urządzeń z zakresu Internetu rzeczy (IoT) – już teraz jest ich więcej niż ludzi na świecie. Jednak z uwagi na…


Odpowiadamy na prawdopodobnie najbardziej nurtujące pytanie w branży

czwartek 23/04/2015
0

Czym jest Crowdspeaking i jak go zastosować do budowania wizerunku marki? Crowdspeaking jest w Polsce jeszcze czymś nieodkrytym, a zarazem wzbudzającym coraz większe zaciekawienie wśród…


Rusza pierwsza w Polsce platforma Crowd-speaking.

wtorek 17/02/2015
0

Ile razy zdarzyło Ci się napisać świetny post, czy twitt, a jego zasięg był niewielki? Ile razy wykupiłeś reklamę na Facebook`u, która nie przełożyła się…


Dlaczego firmy są niezauważalne? – o działaniach PR słów kilka.

piątek 01/08/2014
0

Każde przedsiębiorstwo kształtuje swój wizerunek wśród klientów i środowiska biznesowego, a świadome wykorzystanie instrumentów public relations przyczynia się do powstania i utrzymania pozytywnego odbioru marki.…