Historia o agencie ubezpieczeniowym i taksówkarzu


wtorek 04/08/2015
0

Klienci na ubezpieczenia z polecenia

W tekście „Pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia: 50 sposobów dla agentów ubezpieczeniowych” wskazywałem jak ważne jest pozyskiwanie klientów przez polecenie, oraz jak wyciągnąć z tych działań jak najwięcej. W tym samym zestawieniu podałem też pomysł na pozyskiwanie klientów przez agenta ubezpieczeniowego w kontekście współpracy z korporacją taksówkarską.

Pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia

Jeżeli śledzisz mój blog o pozyskiwaniu klientów przez agentów ubezpieczeniowych od kilku miesięcy, to z pewnością pamiętasz moją historię o polecaniu usług, w której pisałem jak karta Niezguba PZU może pomagać agentom ubezpieczeniowym w pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów. Wspominałem wtedy jak po narodzinach mojego synka szukałem kontaktu z agentem ubezpieczeniowym.

Wtedy wspominałem jak to agent ubezpieczeniowy prosił o polecenie jego usług dalej moim znajomym. Oczywistym celem tego działania jest zdobycie kolejnych klientów na ubezpieczenia.

Jeżeli chcesz poznawać więcej sposobów na pozyskiwanie klientów przez agentów ubezpieczeniowych zapisz się tutaj do newslettera już teraz i dołącz do pozostałych 142 sprytnych agentów. Jego subskrybenci są informowani na bieżąco o nowych tekstach, poradach i pomysłach na skuteczny marketing dla agentów ubezpieczeniowych.

Dziś opowiem Ci historię, która potwierdza że wskazywane w poprzednich tekstach zachowania mogą dać Ci nowych klientów.

Ale… po kolei.

Rodzice młodzi stażem na pewno znają to uczucie: lepiej uspokoić swoją niepewność i nerwy i odwiedzić lekarza specjalistę, niż dniami czy tygodniami zastanawiać się czy dane zachowanie dziecka jest prawidłowe jak na obecny wiek (nawet jeżeli oznacza to „dmuchanie na zimne”).

Parę dni temu więc wybraliśmy się z „następcą tronu” do lekarza. Tak się złożyło, że musieliśmy skorzystać z usług korporacji taksówkarskiej. „Przypadkiem”, rozmowa zeszła na temat ubezpieczeń komunikacyjnych.

Jako czytelnik tego bloga, znasz mnie już trochę, więc nie powinno Cię dziwić, że lubię zadawać pytania. O co spytałem taksówkarza? Oczywiście – gdzie kupuje ubezpieczenia.

W chwili gdy padła odpowiedź: „Ubezpieczenia kupuje u agenta ubezpieczeniowego” od razu wypaliłem – „A jak Pan trafił do tego agenta?”.

Pewnie się już domyślasz co taksówkarz odpowiedział.

Zgadza się.

Powiedział że trafił do agenta ubezpieczeniowego z polecenia. Jego kolega, inny taksówkarz polecił mu agentkę ze Szczecina. Obecnie nasz bohater historii co rok kupuje pakiet ubezpieczeń, w tym z Autocasco i innymi dodatkami. Podczas rozmowy padła konkretna kwota, która dla mnie – osoby znającej jedynie ceny OC na poziomie kilkuset złotych zrobiła olbrzymie wrażenie.

Pakiet ubezpieczeń, który „przyszedł” do agenta ubezpieczeniowego z polecenia miał wartość około 2.600 zł. Całkiem sympatycznie, biorąc pod uwagę wysokość prowizji oraz fakt że jest to powracający klient.

Złożoność pakietu na który się zdecydował już wcześniej klient automatycznie wyklucza kanał direct, jako sposób zakupu ubezpieczenia. Agent jest więc tutaj nieodzowną częścią procesu zakupowego.

Można by użyć stwierdzenia, że ten rodzaj klientów to klienci „wysoce kaloryczni”. Przy takim samym bowiem nakładzie środków i starań zainwestowanych w ich pozyskanie, agent ubezpieczeniowy może otrzymać wyższą prowizję niż z klientów „przeciętnych”.

Dodatkowo, klient jest ewidentnie zadowolony z obsługi oraz ceny ubezpieczenia, istnieje więc spora szansa, że poleci agenta ubezpieczeniowego dalej innym taksówkarzom. Oni z kolei mogą również okazać się „kalorycznymi” klientami.

Nie wiem czy ta strategia jest świadomie realizowana akurat przez tą agentkę ubezpieczeniową. Jedno jest pewne – klient jest zadowolony, a agentka ma powracającego klienta.

Podsumowując:

√ pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia poprzez zdobywanie poleceń działa wyśmienicie

√ skupienie się na konkretnej, strategicznej grupie klientów docelowych może znacząco podnieść prowizję od klienta

√ grupa potencjalnych klientów jakimi są taksówkarze docenia profesjonalną obsługę agenta ubezpieczeniowego i przy skomplikowanych produktach ubezpieczeniowych preferuje takie rozwiązania zamiast kontaktu z ubezpieczycielami typu direct.

Pozostałe porady jak pozyskiwać klientów na ubezpieczenia jako agent zawsze możesz znaleźć tutaj.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 4 = jeden

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

400 agentów już sprzedaje więcej ubezpieczeń

czwartek 31/03/2016
176

Porady z marketingu i sprzedaży ubezpieczeń Zakładając bloga chciałem po prostu w jednym miejscu zbierać swoje pomysły i inspiracje na marketing internetowy (i sprzedaż ubezpieczeń…


Wielofunkcyjny agent ubezpieczeniowy

poniedziałek 21/09/2015
0

Wielofunkcyjny agent ubezpieczeniowy, czyli jak zdobywać nowych kierowców jako klientów na OC Reklama agenta ubezpieczeniowego u źródła W tym roku, odpowiedzią na pytanie "gdzie jechać…


Jak karta Niezguba PZU pomaga agentom ubezpieczeniowym

sobota 30/05/2015
0

Motywacja klienta do zakupu ubezpieczenia Młody stażem ojciec załatwia zwykle parę formalności zanim jego młody następca zacznie jeszcze siadać prosto samemu. Za takie „ważne sprawy”…


Kluby muzyczne na Google+

sobota 13/10/2012
2

Zanim przeczytasz do końca ten krótki tekst - zapraszam do dodania mnie do kręgów na Google+. Rysunkowych żartów o tym jak to mało jest aktywnych…


Polityka a SEO

wtorek 04/09/2012
14

Wstydliwy problem polityka Tekst w oryginale został napisany na potrzeby magazynu SEMSpecialist w lutym 2012. W chwili gdy piszę ten tekst, Rick Santorum wygrywa prawybory…


Co dał mi polski rap?

niedziela 02/09/2012
0

Bez obaw! Nie będzie to kolejna historia o tym jak muzyka pomogła chłopakowi z blokowisk ogarnąć się i znaleźć swoje miejsce w życiu. Tytuł wpisu…