Porady z marketingu i sprzedaży ubezpieczeń
Zakładając bloga chciałem po prostu w jednym miejscu zbierać swoje pomysły i inspiracje na marketing internetowy (i sprzedaż ubezpieczeń w ogóle). Bałem się że te wszystkie akcje marketingowe które przychodzą mi do głowy, kiedyś mi po prostu umkną. Chciałem się dzielić pomysłami na zwiększenie sprzedaży. Nie myślałem wtedy, że już po roku zdobędę grono kilkuset wiernych czytelników.
400 agentów ubezpieczeniowych stale się rozwija
Dziś na marketingdla.pl mamy ponad 400 agentów ubezpieczeniowych, aktywnie czytających i komentujących porady które im wysyłam.
Do newslettera można się zapisać na przykład pobierając dokument w PDF „Pozyskiwnaie klientów na ubezpieczenia: 50 sposobów dla agentów ubezpieczeniowych„.
Co jest najchętniej czytane?
Na czele listy tekstów o pozyskiwaniu klientów przez agentów ubezpieczeniowych, stoi tekst pod tytułem „Historia o agencie ubezpieczeniowym i taksówkarzu” (czytaj dalej), ze współczynnikiem Open Rate 62,50%. W tym tekście (o którym pisałem też na Wirtualnych Mediach) dotknąłem dwóch ważnych tematów:
- pozyskiwania klientów z polecenia
- zajmowania niszy jako agent ubezpieczeniowy
Kolejny ważny tekst który zdobył bardzo dużo wyświetleń to „Jak marka ubezpieczyciela wpływa na sukces agenta ubezpieczeniowego?” (czytaj dalej). Ten email do agentów zapisanych do newslettera z poradami został otwarty na poziomie 423,75%. W tym artykule zastanawiałem się jakie czynniki wpływają na sukces sprzedażowy agenta ubezpieczeniowego. Skupiłem się wtedy na marce ubezpieczyciela. Jest ona bowiem jednym z częściej wskazywanych czynników wpływających na decyzję zakupową klienta.
Ostatni, moim zdaniem ważny tekst to „11 mądrych zdań o pozyskiwaniu klientów przez agenta ubezpieczeniowego”, czyli podsumowanie odcinka podcastu „Mała Wielka Firma”, pod tytułem „Marketing agenta ubezpieczeniowego” (czytaj dalej).
W tekście tym wybrałem 11 najciekawszych porad spośród wszystkich o których mowa była we wspomnianym podcaście.
Jako przykład niech nam posłuży:
Plany na przyszłość oczywiście nie są skromne. Dzięki ankietom i wielu e-mailom od agentów wiem trochę lepiej jakie są potrzeby czytelników newslettera i jakie problemy doradcy ubezpieczeniowi mają w pozyskiwaniu klientów. Na pewno skupię się w przyszłości na wskazywaniu odpowiedzi na te właśnie, powtarzające się pytania.
Mam nadzieję, że wkrótce znowu tutaj napiszę, ale już o przekroczeniu 1000 subskrybentów.