Zielona czcionka czyli pozycja w Google to nie wszystko


wtorek 06/08/2013
0

98% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, a 62% z nich nie sprawdza wyników poza pierwszą stroną. Swego czasu podobnie brzmiące zdanie można było przeczytać na większości stron firm, zajmujących się pozycjonowaniem. Na jednej z witryn znalazło się nawet stwierdzenie, że według badań „firmy których strony są wysoko w wynikach wyszukiwania, są postrzegane jako wiarygodne”. Źródeł owego badania nie podano, jednak niedawno przekonałem się, że nie zawsze jest to prawda. Pozycja w Google nie ma prostego przełożenia na wiarygodność strony.

Jakiś czas temu szukałem informacji o fakturach elektronicznych, podobnie jak 98% internautów, korzystając z Google. Na górze pierwszej strony wyników znalazły się dwie śmieciowe strony. Jedna z nich służy jako zaplecze SEO, druga zawiera więcej reklam niż treści. Dalej były witryny telekomów i operatorów kablówki, zachęcające swoich klientów do rezygnacji z papierowych faktur.

W końcu na siódmym miejscu znalazł się artykuł z Bankier.pl, zawierający potrzebne informacje. Po podobny tekst z Gazety Prawnej trzeba było przejść w miejsce, gdzie podobno najlepiej ukryć zwłoki czyli na drugą stronę wyników.

Podczas skanowania wzrokiem wyników wyszukiwania złapałem się na tym, że zwracam uwagę nie tylko na tytuły stron zapisane niebieską czcionką, ale również na ich adresy, zapisane na zielono. W ten sposób nie zaglądałem nawet na strony UPC, nc+ i T-Mobile. Ominąłem też wspomniane strony o niewielkiej wartości, pomimo iż miały domeny z odpowiednimi słowami kluczowymi. Mój wzrok zatrzymał się na adresie w domenie bankier.pl.

To pozornie błahe wydarzenie pokazuje jak dużą rolę w budowaniu marki odgrywa domena internetowa. W wynikach wyszukiwania nie widać logo, uśmiechniętej twarzy ambasadora marki ani sloganu. Widać za to domenę. Rację mają poradniki, sugerujące, by adres strony był możliwie krótki i łatwy do odczytania. Użytkownik Google nie czyta strony z wynikami wyszukiwania, ale skanuje ją wzrokiem.

Podczas tego krótkiego kontaktu uruchamia się skojarzenie określonych cech z daną marką. W tym przypadku domena została skojarzona z merytorycznymi artykułami. W innym mogą być niskie ceny, dobra rozrywka czy inne wartości, z jakimi chce być kojarzony serwis. Dlatego tak ważnym elementem w jej budowaniu jest domena internetowa.

Czy dobry adres oznacza, że można sobie darować optymalizację strony? Na pewno nie. Większość internautów klika w te linki, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwania i warto tam być.

Czy dobry adres pomaga pozyskać świadomych użytkowników? Na pewno tak. Każdy internauta z czasem uczy się, że nie wszystko, co pokazuje Google na pierwszy miejscu jest tym, czego tak naprawdę potrzebuje. Wtedy właśnie zaczyna zwracać uwagę również na to, co zapisano zieloną czcionką.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


jeden + 7 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Moja strona nie działa! Co teraz?

czwartek 20/11/2014
0

Przede wszystkim – bez paniki. Zanim zadzwonisz do swojego dostawcy hostingu, sprawdź te 4 punkty. Może się okazać, że awaria nie jest tak poważna, na…


5 rzeczy, których możesz nauczyć się od największych

wtorek 07/10/2014
2

Zwykle pod takim tytułem kryje się lista czynników, które zadecydowały o sukcesie znanych firm. Ten poradnik jest inny. Poznaj błędy i wpadki, które mają na…


Domenowe UX czyli 5 wskazówek dla abonentów domen internetowych

piątek 11/07/2014
0

Jak długa powinna być domena? Rozdzielać dwa wyrazy myślnikiem czy nie? Co z polskimi znakami? Zwykle zdania w tego typu sprawach są podzielone. Dlatego warto…


5 sposobów wykorzystania domeny z nazwiskiem

piątek 25/04/2014
1

Masz domenę z własnym nazwiskiem? Masz szczęście. Większość popularnych nazwisk jest zajęta, zwłaszcza, gdy mówimy o adresie z końcówką .pl czy .com. Masz pomysł jak…


Czy warto stosować „www” przed nazwą domeny?

piątek 21/03/2014
3

Prefiks obecny w wielu adresach internetowych to jeden z internetowych archaizmów, pokazujący jak mocna jest siła przyzwyczajeń.  Zacznijmy od rozszyfrowania skrótu. WWW pochodzi od World…