Moje ostatnie wpisy

 

Polskapresse: radykalna zmiana strategii

czwartek 15/02/2007
9

To pytanie zadają sobie najpewniej wszyscy obserwatorzy rynku. W ostatnich dniach na rynku prasy codziennej doszło do trzęsienia ziemii. Z zarządu Polskapresse, lidera rynku prasy regionalnej, odeszły 3 osoby: Julian Beck, Mirosław Kowalski i Krzysztof Krupa. To między innymi ci trzej dżentelmeni trzęśli polskim rynkiem prasy regionalnej w ostatnich latach (oczywiście nie sami). Jak nieoficjalnie…

Rzeczpospolita – jak przetrwać

czwartek 25/01/2007
16

Na polskim rynku prasy codziennej są dwie gazety w permanentnym kryzysie: "Trybuna", która nie potrafi znaleźć ani formuły, ani czytelnika oraz "Rzeczpospolita" która od wielu lat zbiera cięgi od wszystkich, którzy rynek dzienników atakują. Ostatnie wyniki sprzedaży egzemplarzowej "Rzeczpospolitej" oscylują w okolicach 130-140 tysięcy egzemplarzy dziennie. To już nie jest żółta kartka, to w zasadzie…

Metropol – ofiary muszą być

środa 10/01/2007
22

Witam ponownie,Z lekka niedocenianą informacją z zeszłego tygodnia był upadek "Metropolu". Wydawca zdecydował się zamknąć gazetę, tłumaczył się, że czyści portfolio itp. Oczywiście naprawdę chodziło o to, że "Metropol" po prostu przegrał konkurencję z "Metrem" i nie udało mu się zagarnąć wystarczającego udziału w rynku prasy bezpłatnej, jak również nie udało mu się wystarczająco wypromować…

Ukraina: 30 proc. wzrostu wydatków na reklamę

czwartek 14/12/2006
1

Wróciłem niedawno z Kijowa i jestem pod sporym wrazeniem tamtego rynku mediów drukowanych. Po pierwsze na każdym wrażenie musi robić jego dynamika. W ciągu ostatnich 3 lat rynek reklamy rósł rocznie o 30 proc. ...

Axel, Bauer, Phoenix, Agora – karuzela inwestycji

środa 06/12/2006
5

Niezwykle ciekawie robi się na rynku inwestycji medialnych w naszym pięknym kraju. Ostatnie tygodnie przyniosły nam przynajmniej 4 ciekawe informacje inwestycyjne. Dla przypomnienia: Bauer złożył ofertę na kupno RMF-u, Axel Springer również wytoczył inwestycyjne działa i pojawił się w portalu Bankier. ...

Web 2.0 – apostołowie ery bezkosztowej

piątek 01/12/2006
18

Dłuższą chwilę nie pisałem do mojego bloga, ale tak się złożyło, że po prostu miałem mało czasu, bo jakoś klienci nie dawali żyć :-) Nie narzekam :-)Rozpętała się jakaś wielka debata na temat dziennik. pl i ja troche chciałem przy okazji się wypowiedzieć. Temat będzie raczej pokrewny niż dokładnie taki. ...

O co chodzi Polskapresse

poniedziałek 02/10/2006
8

Uprzejmie przepraszam, ze nie wpisywałem niczego do swojego bloga w ostatnich tygodniach, ale dopadł mnie nawał pracy i jeden dość daleki wyjazd slużbowy. Nie będę mówił co i jak, bo nie lubię się chwalić ;-) Ale teraz już przejdę do rzeczy. Z całą pewnością największym newsem dni ostatnich jest przejście ekipy szefów "Newsweeka" do Polskapresse. ...

Jak (nie) zarabia sie na PR-ze

czwartek 07/09/2006
8

Dzisiaj temat zupełnie dla tego bloga nietypowy. Będzie o PR-ze, a ściślej rzecz biorąc o tym, co mnie w nim zastanawiało: czy to jest aby na pewno dobry biznes. Przez większość poprzedniego roku akademickiego byłem związany współpracą z jedną z najlepszych polskich agencji PR i trochę sobie ten rynek obejrzałem niejako od wewnątrz. ...

Rzeczpospolita: i tak jesteśmy lepsi

poniedziałek 04/09/2006
7

Ktoś zapytał mnie przy okazji postu poświęconego "Dziennikowi" i "Gazecie Wyborczej" co sądzę o strategii "Rzeczpospolitej" w kontekście nowego tytułu Axla Springera. No więc żeby ocenić strategię "Rzeczpospolitej" trzeba się cofnąć kilka lat do tyłu. Dlaczego? Bo "Rzepa" kilka lat temu broniła się przed podobnym atakiem, choć z innej flanki. ...

Koniec gadżetomanii?

poniedziałek 28/08/2006
11

Zeszłotygodniowy "Media&Marketing" przynosi jedną bardzo interesującą wiadomość: Gruner + Jahr zamierza podnieść ceny swoich magazynów oraz zarzucić politykę dodawania gadżetów do niemalże wszystkich numerów swoich pism. W Gruner+Jahr nastała nowa prezes Magdalena Malicka i od razu widać zmiany. Polityka Malickiej zmierza do odnowienia normalności na rynku. ...