Pozycjonowanie, optymalizacja, linki sponsorowane – z czym to się je…


czwartek 29/11/2012
0

Od kiedy tylko pamiętam jeśli chodzi o promowanie swojej strony WWW w Internecie istnieją zwolennicy pozycjonowania i optymalizacji oraz tacy, którzy wolą posługiwać się linkami sponsorowanymi. Jedni i drudzy mają swoje argumenty, ale może warto byłoby zapoznać się zarówno z zaletami jak i wadami poszczególnych działań. I właśnie ten temat chciałabym dziś poruszyć.

Czy wiesz, że pierwsze pięć pozycji w wynikach wyszukiwania skupia na sobie aż 88% ruchu internetowego a pierwsze trzy 79%? Co to oznacza dla Ciebie? To proste, jeśli Twojej strony tam nie ma szansa na to, że zyskasz nowych klientów jest nikła. Trzeba zatem postawić na skuteczną formę reklamy w wyszukiwarkach. I tu pojawia się problem – wybrać pozycjonowanie stron czy też postawić na linki sponsorowane?

Zarówno pozycjonowanie i optymalizacja stron jak i linki sponsorowane mają swoje wady oraz zalety. Porównajmy zatem oba rozwiązania i być może wtedy decyzja o tym, które  z nich wybrać będzie łatwiejsza.

Linki sponsorowane – krótszy czas oczekiwania na efekty

Pozycjonowanie i optymalizacja stron to proces, który z racji swojego charakteru potrzebuje czasu na to, aby jego efekty stały się zauważalne. Zanim roboty Google odnotują zmiany w obrębie naszej witryny minie co najmniej kilka tygodni. W przypadku Google AdWords efekty widoczne są natychmiast. Jest to zatem doskonałe rozwiązanie np. w przypadku nowych stron. Na ich wypozycjonowanie będziemy bowiem potrzebować co najmniej kilku miesięcy.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron przynosi trwalsze efekty

Linki sponsorowane dają nam szybkie efekty, ale ich trwałość nie jest długa. To oczywiste, że dopóki płacimy za kampanię, dopóty nasze reklamy są wyświetlane. W przypadku pozycjonowania efekty widoczne są jeszcze długo po zakończeniu prowadzonych działań.

Naturalne wyniki wyszukiwania budzą większe zaufanie

Naturalne wyniki wyszukiwania budzą większe zaufanie użytkowników Internetu. Niemniej jednak warto także podkreślić, że wielu z nich (badania mówią nawet o 70%)  nie wie, że linki prezentowane ponad naturalnymi wynikami są wykupionymi reklamami.

Koszty kampanii reklamowych w wyszukiwarkach

Na koszty pozycjonowania i optymalizacji składa się kilka elementów w tym m.in. wprowadzenie zmian na stronie internetowej, zdobycie linków zewnętrznych itp. W tym przypadku nie płacimy za sprowadzenie klienta na naszą stronę, a jedynie za obecność w naturalnych wynikach wyszukiwania. Z kolei jeśli chodzi o reklamy sponsorowane to kampania rozliczana jest w modelu PPC (pay per click). Oznacza to, że płacimy za użytkownika, który wszedł na naszą stronę. W ujęciu krótkoterminowym kampania Google AdWords będzie tańszym rozwiązaniem. Jeśli jednak mówimy o długofalowym działaniu, wówczas to pozycjonowanie i optymalizacja stron będą korzystniejszym rozwiązaniem pod względem finansowym.

Ilość słów kluczowych

Zasięg pozycjonowanych fraz jest ograniczony. Nie ma bowiem możliwości wypozycjonowania danej strony na kilkadziesiąt słów kluczowych. Dobre efekty możemy osiągnąć przy wytypowaniu kilku do kilkunastu słów. W przypadku linków sponsorowanych takie ograniczenia nie istnieją. Niemniej jednak warto także powiedzieć, że jeśli dobrze wytypujemy słowa kluczowe do naszej kampanii to zapewne okaże się, że 20% wszystkich fraz sprowadza na naszą stronę 80% użytkowników. Oznacza to, że tak naprawdę powinniśmy się skupić na tych słowach kluczowych, które przynoszą nam największe zyski.

Zmiany w algorytmach

Pozycjonowanie i optymalizacja stron jest podatne na wszelkiego rodzaju zmiany w algorytmach, jakie co jakiś czas wprowadzane są przez Google. Istnieje więc ryzyko, że nasza świetnie wypozycjonowana strona nagle zniknie z wyników wyszukiwania. Tego typu ryzyko nie dotyczy kampanii linków sponsorowanych. Warto jednak podkreślić, że możliwość utraty dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania dotyczy przede wszystkim tych witryn, które aby podnieść swoje miejsce w rankingu wykorzystują nieetyczne praktyki.

Pojedynek nie do rozstrzygnięcia

Jak widać  z wyżej zaprezentowanego porównania tak naprawdę nie da się jednoznacznie powiedzieć, która forma promocji w wyszukiwarkach jest lepsza. Badania kampanii reklamowych w Internecie wykazały, że obie formy promocji użyte jednocześnie wpływają znacznie lepiej na kreowanie wizerunku marki oraz jej zapamiętywalność niż wówczas, gdy stosujemy je pojedynczo. Sprawdza się zatem stwierdzenie, że pozycjonowanie i optymalizacja oraz linki sponsorowane idealnie się uzupełniają.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dziewięć − = 4

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
29

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
67

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
29

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
22

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
64

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
31

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
17

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
6

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
674

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
4

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…