Pierwsza socjowyszukiwarka już jest!


piątek 01/03/2013
3

Facebook zdecydował się na uruchomienie własnej wyszukiwarki – Graph Search (w wolnym tłumaczeniu socjogram). Dzięki temu będziemy mogli precyzyjnie wyszukiwać miejsca, w których bywają nasi znajomi, dowiedzieć się więcej o najbliższym otoczeniu czy poznać ludzi, z którymi widujemy się na co dzień.

„Graph Search is not web search” – przekonuje szef Facebooka. Jej twórcy chcą uczynić wyszukiwanie całkowicie społecznościowym. Na razie nowy „produkt” Facebooka jest w fazie beta i można się zapisać do testów tej usługi. Czas pokaże, jaki będzie ostateczny kształt Graph Search i czy rzeczywiście zrewolucjonizuje on Internet.

Po co nam wyszukiwarka społeczna?

Sam pomysł na stworzenie wyszukiwarki społecznej jest naturalnym etapem ewolucji Internetu. Niewątpliwie zmierza on ku rozwijaniu nowych kanałów społecznych, zacieśnianiu więzi między internautami oraz przeniesieniu realnych więzi do świata wirtualnego. Graph Search ma nam umożliwić dotarcie do zupełnie nowych informacji dotyczących naszych znajomych bez konieczności opuszczania własnego domu. Dzięki tej wyszukiwarce będziemy mogli łatwiej trafić do miejsc (restauracji, pubów), które są popularne w kręgach naszych znajomych czy też placówek, lekarzy itp. cenionych w naszym otoczeniu.

Gdzie znajdziemy Graph Search?

To, pod jaką domeną dostępna będzie socjowyszukiwarka, owiane jest jeszcze nutką tajemnicy. Już teraz Facebook zarejestrował kilka domen, pod którymi może zostać umieszczona Graph Search. Wśród nich znalazły się m.in. FacebookGraphSearch.com czy FacebookGraphSearch.net. Co ciekawe na liście adresów internetowych najbardziej intuicyjnych dla socjogramu Facebooka nie znajdziemy GraphSearch.com. Ta domena została bowiem w 2001 roku zarejestrowana przez inny podmiot. W chwili obecnej zaparkowana jest na Sedo. Czas pokaże, czy Facebook będzie chciał ją przejąć.


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
  1. „Dziękujemy za zarejestrowanie się na liście osób, które chcą testować wersję beta. Gdy wyszukiwanie w socjogramie będzie gotowe, zobaczysz powiadomienia na Facebooku i będziesz mieć możliwość włączenia go.”

    No to ciekawe skąd Pani ma bo ja nie mam. Może pisze Pani na podstawie informacji z internetu? Następny wpis niech Pani stworzy jak to już zacznie w Polsce działać bo nie działa póki co,

       Odpowiedz
    5
    4
  2. Tak to jest jak się bezmyślnie kopiuje artykuły z anglojęzycznych serwisów a nie ma się pojęcia o realiach.

       Odpowiedz
    6
    4

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× 8 = sześćdziesiąt cztery

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
0

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
0

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
0

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
2

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
3

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
1

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
12

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
1

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
2

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
0

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…